اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
فرماندارشوش:

فرماندار شوش از توافق و تفاهم صورت گرفته در جهت اجرای برخی از طرح های محرومیت زدایی شهرستان توسط بسیج سازندگی خبر داد.
به گزارش شوشان:رضا نجاتی در نشست هماهنگی اجرای طرح های محرومیت زدایی در سطح شهرستان شوش که با حضور نماینده مردم شوش در مجلس، مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان و جمعی از مسوولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید با اشاره به تشکیل برخی از نهادهای انقلابی در اوایل انقلاب به دستور امام خمینی(ره) گفت: تشکیل نهادهایی از جمله سپاه پاسدران نشان از دقت نظر و آینده نگری امام راحل بود.
وی گفت: سپاه از همان سال های اول انقلاب از بین خود مردم تشکیل شد و در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی و دوران پس از آن نقش های بسزایی را برعهده داشته است.
نجاتی با بیان اینکه بسیج و مردم در هشت سال دفاع مقدس بیشترین نقش را ایفا کردند گفت: امروز سپاه پاسداران با تشکیل قرارگاه بسیج سازندگی در سطح کشور قسمتی از توان خود را در جهت اجرای طرح های محرومیت زدایی وخدمت رسانی به محرومان در اختیار قرار داده است.
وی با اشاره به تعداد زیاد روستاهای شهرستان شوش و پراکندگی آنها و همچنین وسعت 3700 کیلومتری شهرستان گفت: باتوجه به اینکه شهرستان شوش در دوران دفاع مقدس در تیررس مستقیم دشمن بعثی و خط مقدم جبهه بوده است محرومیت های زیادی از آن دوران به جا مانده است.
فرماندار شهرستان شوش گفت: علیرغم تلاش ها و اقدامات صورت گرفته و همچنین اعتبارات تخصیصی دولت در راستای محرومیت زدایی شهرستان، نیاز است تا کارهای بیشتری که دارای تاثیرات و اثرات زیادی می باشند انجام شود.
وی گفت: نیاز است تا اقداماتی در جهت برچیدن مدارس کانتینری ،احداث خانه عالم،اجرای طرح های آبرسانی و لایروبی انهارکشاورزی انجام شود تا قدری از مشکلات مردم کاهش یابد.
نجاتی ضمن تشکر از اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان شوش در جهت اجرای طرح های محرومیت زدایی از دستگاه های اجرایی خواست تا موارد و مشکلات حوزه ی کاری خود را جهت انعکاس به قرارگاه بسیج سازندگی کشور به ناحیه مقاومت بسیج شوش تحویل نمایند.
سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس نیز با اشاره به هدف بسیج سازندگی در جهت رفع محرومیت از مناطق مختلف گفت: نیاز است تا به شهرستان شوش توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی از بسیج سازندگی استان خوزستان خواست تا توجه به محرومیت های شهرستان شوش را در اولویت کاری خود قرار دهد.

سرهنگ پاسدار کریم بابایی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش نیز  
گفت: تاکنون اقدامات زیادی از جمله ساخت ۱۱ واحد مسکونی برای محرومان ساکن در روستاهای بخش شاوور و مرکزی توسط بسیج سازندگی شوش  ساخته شده است.
سرگرد کریم بابایی افزود: این واحدها در روستاهای دوار، وهب، کاظم حمد، دحیمی 2، حباییه و روستای بیت فارس این شهرستان ساخته شده اند.
وی با دعوت از خیران برای کمک به محرومان این شهرستان گفت: مشارکت خیران و حضور فعال جوانان بسیجی در عرصه بسیج سازندگی نقش مهمی در محرومیت زدایی از مناطق محروم این شهرستان داشته است.
همچنین سرهنگ پاسدار بهرام ممبینی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان نیز از ساخت مسجد،خانه عالم، انجام طرح های آبرسانی و همچنین اجرای طرح های بیابان زدایی و مبارزه با پدیده ی گردغبار خبر داد و گفت: تاکنون 2 هزار و سیصد هکتار از بیابان های استان خوزستان درختکاری شده است.
وی گفت: در طی سال های 94 و 95 در 8 مرحله بیش از 3 هزار پروژه ی محرومیت زدایی در استان خوزستان توسط بسیج سازندگی انجام شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان گفت: در همین رابطه 262 پروژه ی محرومیت زدایی از جمله ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی ، تعمیر مسجد،ساخت خانه عالم ، ساخت پل روستایی، بازسازی مزار شهدای گمنام ، اجرای طرح های آبرسانی و اجرای چشمه های بهداشتی نیز در شهرستان شوش انجام شده است.
ممبینی گفت: در سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در حدود 250 گروه جهادی ثبت شده وجود دارند که هرکدام از آنها 30 نفر عضو دارد، این گروه‌ها در حوزه بسیج دانشجویی و دانش آموزی در ایام تعطیلات فعالیت می‌کنند.
شهرستان شوش با 215 هزار نفر جمعیت ، 220 روستا و پنج شهر در شمال خوزستان واقع است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار