اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
اهواز- ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:فرسوده بودن زیر ساختها، استان را در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیر کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان کیامرث حاجی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شوشتر افزود: سیل سال قبل خسارات زیادی به تاسیسات استان از جمله شرکت اب و فاضلاب و دیگر شرکتها و سازمانهای دولتی وارد کرد و بخش کشاورزی در مسیر رودخانه کارون را نیز با خساراتی مواجه کرد.
وی گفت: با توجه به تخریب تعدادی از سیل بندها بازسازی و ساخت آنها ضروری است تا در زمستان و یا فصل بارش آتی با مشکل مواجه نشویم که در این راستا بنیاد مسکن ، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی با نظارت مستقیم فرماندار شوشتر همکاری بیشتری داشته باشند.
وی گفت: با توجه به خساراتی که برای مردم و به خصوص کشاورزان منطقه شعیبیه به وجود آمده است به دنبال پرداخت تسهیلات بانکی به خسارت دیدگان هستیم.
وی گفت: با پیگیریهای انجام شده توسط مدیریت استان از لحاظ پرداخت خسارات بیمه کشاورزی استان خوزستان در سال گذشته دومین استانی بوده است که بیشترین خدمات بیمه ای را دریافت و به خسارت دیدگان پرداخت کرده است.
فرماندار شوشتر نیز در این نشست گفت: افتتاح سالن چند منظوره مدیریت بحران شهرستان شوشتر یکی از مهمترین اقداماتی است که با پیگیری مدیرکل مدیریت بحران انجام شده است
در پایان این نشست با پیشنهاد مدیرکل مدیریت بحران استان مقرر شد سازمان آب و برق و شهرداری به عنوان متولی در حاشیه ساحل تابلوهای هشدار دهنده نصب کنند و از طریق صدا و سیما و سایتهای و فضای مجازی در این زمینه اطلاع رسانی شود.
همچنین مقرر شد چند نقطه به عنوان پلاژ و منطقه مجاز جهت شنای آقایان و بانوان مشخص شود تا افراد در جاهای غیر مجاز شنا نکنند و آمار غرق شدگی در این دشهرستان پایین بیاید.
در ادامه مقرر شد سازمان راه و شهرسازی و حمل نقل جاده ای ظرف ده روز جهت بهسازی و ترمیم جاده ها اقدام کنند و دستگاههای سنگین را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند و بنیاد مسکن جهت ترمیم محل هایی که سیل بندها شکسته شده است اقدام نماید.
تقویت سوله های هلال احمر و ذخیره اقلام مورد نیاز ، ایجاد ایستگاه تقلیل فشار گاز، بررسی چگونگی بستن نهرهای منشعب از رودخانه دز توسط جهاد کشاورزی در هنگام وقوع سیل، در اختیار قرار دادن دستگاههای سنگین خودروئی توسط کشت و صنعت امام خمینی(ره) و شهرداری شوشتر به بینیاد مسکن برای ترمیم سیل بندها از دیگر مصوبات این نشست بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار