اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
استاندار خوزستان: شوشتر در 1 سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان با رشد قابل توجهی روبرو بوده و رضایت مردمی در این مدت نسبت به گذشته رو به افزایش است.
شوشان: شوشتر در 1 سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان با رشد قابل توجهی روبرو بوده و رضایت مردمی در این مدت نسبت به گذشته رو به افزایش است. 

استاندار خوزستان در بازدید از افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی شوشتر بیان داشت: با همت و خواست جمعی که در شوشتر و در حوزه بهداشت و درمان اتفاق افتاده و همچنین استقلال دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در 1 سال اخیر پیشرفت های قابل توجهی را شاهد بوده ایم.


به دنبال این پیشرفت ها، و در هفته دولت با حضور استاندار خوزستان، چندین پروژه بهداشت و درمان در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید. 

دکتر غلامرضا شریعتی در حاشیه این مراسم گفت: شوشتر از نظر شاخص های بخش سلامت رشد خوبی کرده، و در بعضی موارد از شاخص های کشوری نیز جلوتر است.

وی افزود: هم در بخش نرم افزاری و هم سخت افزاری اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و من از همگی مسئولین شهرستان از رئیس دانشکده علوم پزشکی، از نماینده محترم مردم شریف شوشتر، امام جمعه معزز و فرماندار سختکوش و خیرین محترم و عزیز بابت تشریک مساعی که دارند تشکر ویژه دارم.

وی خدمات بخش سلامت در شوشتر را رو به جلو توصیف کرد و اظهار داشت: خدمات بخش سلامت در این منطقه از لحاظ استاندارد در حال رشد و پیشرفت است و سعی در افزایش سطح رفاه دارد. امیدوارم در آینده نزدیک همچنان سطح بهداشت و درمان شوشتر رو به جلو حرکت کند تا بتوانیم خدماتی در شان مردم عزیز دارالمومنین شوشتر ارائه کنیم. 

در همین خصوص رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در گفتگو با شوشان گفت: از جمله پروژه های مهمی که به سرانجام رسید، افتتاح بخش ال. دی. آر یا بلوک زایمانی اختصاصی است که در تاریخ 15 اسفند 95 آغاز و 15 مرداد 96 به بهره برداری رسید.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: در این بخش 13 سوئیت اختصاصی با متراژ 1050 متر برای زنان باردار برنامه ریزی شده که دارای سرویس بهداشتی، تخت زایمان، تخت نوزاد، تلویزیون و به طور خلاصه کاملاً مبله شده در اختیار خانواده نوزاد از زمان شروع دردهای زایمان تا وضع حمل قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج زایمان طبیعی افزود: هدف ما در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان و در سطح کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه ترویج زایمان طبیعی به جای عمل سزارین اول است.

وی با اشاره به دیگر پروژه های بهره برداری شده اذعان داشت: در روستای درخزینه قریب به 3 هزار متر زمین با زیربنای 500 متر مربع به عنوان مرکز جامع سلامت شامل واحدهای پزشکی، تزریقات، بهداشت محیط، دندانپزشکی، داروخانه و... یکی از نیازهای مهم منطقه بود که با 5240 نفر جمعیت و شامل 7 روستای اقماری به علاوه خودش به سرانجام رسید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی را یکی از اقدامات خوب در حوزه بهداشت و درمان دانست و در این رابطه گفت: این کلینیک سیار برای ارائه خدمات به مناطق محروم و روستایی در نظر گرفته شده که یک یونیت کامل با حضور یک نفر دندانپزشک و یک نفر دستیار  به صورت رایگان به مراجعین خدمات رسانی می کند و بعد از افتتاح هم شروع به کار نموده است.

دکتر ابول نژادیان ازM.R.I  به عنوان یکی از مهم ترین مطالبات مردم شوشتر نام برد و در این باره اظهار کرد: با همراهی خیر بزرگوار جناب آقای جواهریان ساختمان مرکز M.R.I  به وسعت 700 متر با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان هم از دیگر پروژه های افتتاح شده با حضور استاندار محترم بود.

وی در پاسخ به اینکه زمان راه اندازی دستگاه M.R.I چه موقع خواهد بود تصریح کرد: دستگاه ام آر آی توسط دانشکده با اعتبار 5 میلیارد تومان خریداری شده و هم اکنون در گمرک قرار دارد. ما منتظر ترخیص دستگاه هستیم تا اقدامات لازم برای راه اندازی صورت گیرد.
همچنین 3 خانه بهداشت در روستاهای ضحاک، کرایی و حسام آباد با زیربنای هرکدام 90 متر و اعتبار 150 میلیون تومانی نیز جزء دیگر پروژه هایی بودند که به بهره برداری رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های آتی دانشکده علوم پزشکی شوشتر خاطرنشان کرد: در بحث آموزش بایستی به موضوع جذب هیئت علمی و همچنین ارتقای نسبت استاد به دانشجو که مقداری با استاندارد فاصله دارد، اقدامات جدی انجام بدهیم که در برنامه هم داریم. امیدواریم در شهریورماه با فراخوان جذب هیئت علمی به نتایج مورد نظر برسیم.

ابول نژادیان اضافه کرد: در حال حاضر 6 رشته دانشگاهی داریم که در حال تلاش برای افزایش این تعداد نیز هستیم. همچنین سوله ورزشی و یک مجتمع آزمایشگاهی برای دانشجویان در دست احداث داریم.

وی گفت: در حوزه بهداشت هم حدود 19 پروژه ساختمانی با 5080 متر فضا شامل 5 پایگاه سلامت شهری، 7 مرکز جامع سلامت روستایی، 6 خانه بهداشت و 1 ساختمان بهورزی با پیشرفت فیزیکی بین 46 تا 50 درصد داریم که امیدواریم تا پایان آذرماه به اتمام برسند.

در زیر تصاویر افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی شوشتر با حضور استاندار خوزستان در هفته دولت را می بینید:








نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار