اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
گزارش شوشان از جلسه ای که به حد نصاب نرسید / غیبت پنج عضو شورای شهر / فرماندار: انتخابات هیئت رییسه شورای شهر اهواز درست بوده است / رییس شورای شهر اهواز: عده ای به موضوعات جهت قومی می دهند
نتظار داشتم همه اعضا در جلسه حضور می یافتند چون افکار عمومی نخواهد پذیرفت که مدیریت شهری در بلاتکلیفی بماند
 


شوشان: سومین جلسه پنجمین شورای شهر اهواز که قرار بود به معرفی شهردار کلانشهر اهواز اختصاص داشته باشد، به دلیل غیبت پنج عضو شورای شهر و رسمیت نیافتن جلسه به وقت دیگری موکول شد.

در حالی که فرماندار، رییس شورای شهر و دیگر اعضا از دلیل غیبت این اعضا اظهار بی اطلاعی می کردند، برخی این عدم حضور را به انتشار بیانیه ای ربط  دادند که اخیرا از سوی سه عضو غایب شورای شهر در فضای مجازی منتشر شده است.

در این بیانیه، اعضای شورا با نخستین جلسه شورا که در آن انتخابات هیئت رییسه و اعضا برگزار شد، مخالفت کرده و آن را چه به لحاظ روند برگزاری و چه به لحاظ مکان برگزاری جلسه فاقد وجاهت قانونی می دانند.

خون میرزایی ضمن اظهار بی اطلاعی از انتشار بیانه در فضای مجازی در خصوص وجاهت جلسه انتخاب هیئت رییسه اظهار کرد: در روزهای گذشته نامه ای از سه نفر از اعضای شورا دریافت کردم که به فرآیند و روند انتخابات هیئت رییسه اعتراض داشته ند و پاسخ آن ها را طبق قانون و مطابق آیین نامه دادم. 

وی تصریح کرد: مطابق آیین نامه 16 قانون تشکیلات انتخابات شوراها ماده 2،3 و 4 آیین نامه داخلی شوراها و ماده 3 و 9 آیین نامه اجرایی، انتخاباتِ هیئت رییسه در جلسه نخست و در محل فرمانداری اهواز درست بوده است. 

طبق قانون انتخابات هیئت رییسه درست بوده است

به گزارش شوشان ، سرپرست فرمانداری اهواز درخصوص روند و نحوه انتخابات هیئت رییسه شورای پنجم شهر اهواز گفت: طبق قانون، در جلسه نخست که به دعوت استانداری برگزار می شود، ابتدا هیئت رییسه سِنی و سپس مراسم تحلیف برگزار می شود. پس از آن طبق ماده 16 قانون که به صراحت می گوید «نخستین جلسه شوراهای موضوع قانون وفق ماده 15 مکرر به دعوت مسئولان واحدهای تقسیمات کشوری مربوط و با هیئت رییسه سنی تشکیل می شود "تا" هیئت رییسه شورا شامل یک رییس، یک نایب رییس و حداقل یک منشی برای یک سال انتخاب شوند» روند به شکلی قانونی طی شد.

وی با تاکید بر درست بودن روند برگزاری جلسه نخست شورای شهر بیان کرد: تشکیل جلسه در فرمانداری و انتخاب هیئت رییسه سِنی به منظور انتخاب هیئت رییسه انتخابی به مدت یک سال است که این کار مطابق قانون انجام شده و هیچ خدشه ای بر آن وارد نیست.

غایبان باید تبعات غیبت را هم بپذیرند

خون میرزایی یادآور شد: پاسخ معترضان به صورت مکتوب داده شده و انتخابات قانونی و درست بوده است و غایبان باید در این جلسه حضور پیدا می کردند چون ایراد گرفته شده وارد نیست. البته اعضا حق غیبت دارند ولی باید تبعات این غیبت را هم بپذیرند.

وی درخصوص محل برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورا عنوان کرد: طبق ماده 15 آیین مکرر جلسه نخست به دعوت فرماندار در محل شورای روستا و بخش در محل بخشداری و شورای شهر در محل فرمانداری برگزار می شود.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان این که فعلا ضرورتی به دعوت اعضا از سوی فرمانداری وجود ندارد، گفت: انتظار داشتم همه اعضا که در جلسات هم فکری و همکاری خوبی داشتند، حضور می یافتند چون افکار عمومی نخواهد پذیرفت که مدیریت شهری در بلاتکلیفی بماند. جلسه امروز قانونی و مطابق آیین نامه اجرایی بوده است و برگزاری جلسه فردا هم درست است و ضرورتی به دعوت اعضا از سوی فرمانداری نمی بینیم.

فلسفی: اختلافات شورای شهر نه قومی است و نه سیاسی!

محمد جعفر فلسفی در حاشیه جلسه شورای شهر اهواز که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو شد، درخصوص نامه منتشر شده در فضای مجازی اظهار کرد: نمی توان به انتشار یک بیانیه در فضای مجازی استناد کرد با این حال اگر توجيه قابل قبولي در این باره دارند منطقي است. فرماندار به نامه اعتراضیه این افراد پاسخ داده است و رونوشت جواب ایشان صبح امروز به دست بنده رسيده است.

وی تصریح کرد: هيچ اطلاعي در خصوص اعتراض صورت گرفته نداشتيم. باید ببینیم این افراد دقیقا به چه چیزی ایراد دارند و از رسانه ها تقاضا دارم به شورا کمک كرده و از قضاوت زود هنگام پرهيز كنند و مستندات اعتراض دوستان را اخذ كرده و با قانون مطابقت دهند. 

رییس شورای شهر اهواز غیبت اعضا را به دلیل شرایط حاد شهر اهواز نگران کننده خواند و گفت: اگر اعضا به برگزاری جلسه یا موارد دیگر مانند نحوه انتخابات هیئت رییسه اعتراض داشتنند، چرا صورت جلسه اعضای شورا را درخصوص تصمیم گیری برای تعیین روز جلسه انتخاب شهردار امضا کردند؟

وی ادامه داد: این صورت جلسه توسط 12 عضو برگزار شد و قرار شد جلسه در روز سه شنبه برگزار شود و اگر این جلسه را قبول نداشتند اعلام می کردند تا به گفتگو بنشینیم و ابهامات را رفع کنیم.

عده ای به موضوعات جهت قومی می دهند

فلسفی درباره منشا اختلاف بین اعضای شورای شهر گفت: بین اعضای شورای شهر هیچ اختلافی وجود ندارد و همگی یک دل و دلسوزانه در تلاش برای بهبود وضعیت هستیم.

وی در پاسخ به این که آیا اختلاف نظر بین اعضای جمنا دلیل این اختلاف است، عنوان کرد: این گونه نیست. قصه ما سیاسی نیست و بحث اصلاح طلب و اصول گرا مطرح نیست.

رییس شورای شهر اهواز افزود: اهواز مجموعه ای از قومیت هاست و کاندیداها از یک قومیت می آیند. وقتی عضوی می آید، با انگیزه قومی نمی آید ولی عده ای به موضوع جهت قومی می دهند. اصلا بحث های ما قومیتی نیست، همه اعضا با بحث های قومی برخورد می کنند و هرگز در جلسات 13 نفره در رابطه با بحث دامن زدن به موضوع قومیت ها هرگز صحبتی نشده است. ما هم نباید به دلیل وجود حساسیت بالا، به این بحث ها و شایعات مبنی بر اختلافات قومی دامن بزنیم.
وی با انتقاد از بروز برخی بحث های بین اعضای شورای شهر به خارج از جلسات خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات و بحث ها در جمع خود اعضا و بین برخی اعضا است و نباید با علنی کردن آن ها با آبرو و اعتبار شورا بازی کرد. 

فلسفی درخصوص سخن جمالی نژاد مبنی بر این که برای جلوگیری از انشقاق بین عرب و فارس از شهرداری اهواز منصرف شده است، اذعان داشت: تصمیم جمالی نژاد تحت تاثیر فضای مجازی بوده است و مبنایی نداشته است. این که جمالی نژاد رای نیاورد، خیلی موضوع پیچیده ای نیست و این موضوع بدون درگیری و تنش و به دلیل عدم اجماع افراد و بدون هیچ بحث سیاسی و قومی اتفاق افتاد. 

مردم اهواز به انتخاب شهردار حساس شده اند

رییس شورای شهر اهواز با بیان این که در ارتباط با انتخاب شهردار به بیان کلیات اکتفا می کند، گفت: صلاح نمی دانم وارد جزییات شوم و برای ورود به حاشیه تنها به ذکر کلیات اکتفا می کنم. در بحث گزینه ها روندی داشتیم که مرحله به مرحله پیش رفت و برخی اعضا به دلیل شرایط موجود از جمله انصراف دو گزینه شهرداری، درخواست ورود گزینه های دیگر را دادند و با نظر اکثریت این موضوع را پذیرفتیم چون مبنای کار شورا خرد جمعی است.

وی ادامه داد: در افکار عمومی و فضای مجازی گزینه های دیگری مطرح می شود که علت اش همین است. وقتی بناست شورایی حرکت کنیم باید به جای وارد کردن خدشه، بر مبنای خرد جمعی حرکت کنیم.

فلسفی یادآور شد: انتخاب شهردار هیچ جا به اندازه اهواز ایجاد حساسیت نکرده چون روندی که ایجاد شده مردم را علاقه مند به انتخابی هوشمندانه کرده است.

وی درخصوص دلیل بروز اختلاف بین اعضای شورای شهر عنوان کرد: منشا این اعتراض ها می تواند نحوه برگزاری دو منشی در روز برگزاری انتخابات هیئت رییسه باشد. در روز انتخابات هیئت رییسه یک اشتباه رخ داد که نباید آن را مبنا قرار دهیم. بعد از انتخاب رییس و نایب رییس، برای انتخاب دو منشی، دو نفر کاندید شدند. بنا شد در دو مرحله رای گیری شود که رای گیری در این مرحله باعث ایجاد سو تفاهم شده است.

رییس شورای شهر اهواز تاکید کرد: غیبت پنج عضو شورا نه منشا قومیتی دارد و نه سیاسی و نه به معنای مخالفت است و می تواند به معنای امتناع هم باشد. پیام این جلسه وحدت و صمیمیت است و امیدواریم در جلسه و روزهای آینده شاهد اتفاقات خوبی برای شهرمان باشیم.

گفتنی است جلسه بعدی شورای شهر اهواز فردا چهارشنبه هشتم شهریور ماه ساعت 14 در محل شورای شهر اهواز برگزار خواهد شد.


































برچسب ها: شورای شهر ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار