اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خوزستان: شهرک صنعتی شادگان نیاز به تحول دارد / بهبود وضعیت صنایع شادگان نیاز به بسیج همگانی دارد / مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان: تضمین های لازم به واحدهایی که تسهیلات می گیرند داده می شود
معاون وزیر صنعت: در شهرستان شادگان پتانسیل هایی در حوزه معدنی و صنایع معدنی وجود دارد که ظرفیت سرمایه گذاری کلان خارجی و داخلی دارد


شوشان: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که بعد از ظهر امروز سه شنبه هفتم شهریور ماه وارد آبادان شد، ضمن بازدید از شهرک صنعتی شادگان و ناحیه صنعتی دارخوین، کلنگ احداث یک باب سیلوی گندم را در این ناحیه صنعتی بر زمین زد. 

علی یزدانی در ادامه برنامه سفر خود در مراسم افتتاح سردرب ناحیه صنعتی دارخوین که با اعتباری به مبلغ یک میلیارد و 640 میلیون ریال در مساحت 45متر مربع از محل تامین اعتبارات نفت احداث شده است، شرکت کرد. لازم به ذکر است که کارفرمای این پروژه که در 100 روز تکمیل و به بهره برداری رسید، شرکت شهرک های صنعتی و پیمانکار آن شرکت سورن فراب چهل تنان است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در پایان برنامه روز نخست سفر خود، در فرمانداری شادگان حضور یافت و در یک نشست صمیمی با تعدادی از صنعت گران این شهر به گفتگو نشست و از نزدیک در جریان مشکلات آن ها قرار گرفت.

 يزداني در این جلسه با بیان این که روند كنوني كشور، روندي رو به جلو است و اقتصاد در يك مسير درست، منطقي و كارشناسانه قرار گرفته است، اظهار کرد: برنامه هاي دولت دوازدهم در همه ابعاد  چارچوب مشخصي دارد و برنامه هاي حوزه صنعت، معدن و تجارت در چهارسال آينده تعيين شده و دولت از هر طرحي در راستاي حمايت از بنگاه ها و خروج از روند كنوني آن ها استقبال مي كند.
اشتغال و توليد دغدغه مقام معظم وهبري است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که اشتغال و توليد يكي از مسايل مهم كشور است، گفت: بحث اشتغال و توليد يكي از بزرگترين دغدغه هاي مقام معظم وهبري است و در بيانات خود در نخستين جلسه دولت دوازهم این موضوع را مطرح فرمودند. اشتغال و توليد هم چنین يكي ازسياست هاي دولت است كه در قالب اقتصاد مقاومتي و در چارچوب ساير اسناد بالا دستي، بودجه ساليانه، قوانين و مقررات موجود در برنامه ششم توسعه و استراتژي توسعه صنعتي كشور و با همكاري و هماهنگي دستگاه هاي مختلف اجرايي در حال اجرا است.

وی با اشاره به لزوم بهیود وضعیت شهرک های صنعتی در شادگان بیان کرد: بايد يك بسيج همگاني در سطح شهرستان، استان و كشور با حمايت نماينده شهرستان و زحمات فرماندار و هماهنگي همه دستگاه هاي اجرايي صورت بگيرد و برنامه ويژه اي براي شهرک های صنعتی در شادگان تدوين شود.

یزدانی یادآور شد: گام هاي بزرگي براي رفع موانع توليد در كشور برداشته شده است ولي حجم و انبوه مشكلات به گونه اي بوده است كه با وجود تلاش هاي گسترده، هنوز نگراني ها به طور کامل مرتفع نگردیده است. طبق آمار سازمان صنايع كوچك و شهرکهای صنعتی ایران، ميانگين بنگاه هاي تعطيل در شهرك ها و نواحي صنعتي ٢٠ درصد است .

نوع نگاه بنگاه ها به بازار باید تغییر کند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری های نوین در بحث صنایع کوچک، عنوان کرد: در وضعیت كنوني كشور و در شرايطي كه رقابت، كيفيت و حداقل هزينه تمام شده حرف نخست را مي زند، استفاده از فناوري در صنايع اهميت ويژه اي دارد بنابراین نوع نگاه بنگاه ها به بازار باید تغییر کند.

وی گفت: اگر در حوزه تحريك تقاضا در كشور تقاضايي نباشد، بنگاه ها به مرور دچار آسيب مي شوند بنابراین اگر نوع نگاه بنگاه ها در بازار تغيير نكند، در آينده و در هر دولتي، به ناچار تعطيل مي شوند. امروزه بنگاه هاي خدماتي توزيعي كه از فناوري هاي نوين بهره مي برند، مي توانند به طور مستقيم با مردم در ارتباط باشند.

یزدانی با بیان این که مشکلات فرا روی صنايع متوسط و كوچك شناسايي شده است، خاطرنشان کرد: لیست مشكلات صنایع کوچک در اختيار مجلس قرار گرفته است و براي نمايندگان هم ارسال خواهد شد چون رفع برخي مشكلات در بحث صنايع كوچك و متوسط نياز به تغيير قانون دارد و اميدواريم با ارائه لايحه از سوي دولت يا ارائه طرح توسط مجلس گامي مثبت در جهت بهبود وضعيت سرمايه گذاري در كشور برداريم.
وی تاکید کرد: تعطيلي واردات به جهت حمایت از صنایع خلاف قانون است و طبق فرمايش مقام معظم رهبري تنها به شرطي كه در داخل به ميزان كافي محصول با كيفيت در راستاي حقوق مصرف كننده توليد شود، مي توان از واردات صرف نظر كرد.

بنگاه های کوچک به آموزش و پژوهش توجه کمتری دارند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر اهمیت آموزش در بنگاه های کوچک و متوسط اذعان داشت: بنگاه های کوچک عمدتا به آموزش و پژوهش توجه کمتری دارند و بعضاً بازار جهانی را نمی بینند. به همین دلیل نگاه ما در سازمان صنایع کوچک معطوف به آموزش این بنگاه ها است و در راستای حمایت از این بنگاه ها در داخل شهرک ها  و نواحی صنعتی، آموزش همه جانبه را به عنوان یک اصل و به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار داده ایم.

یزدانی درخصوص تهمیدات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی برای افزایش سرمایه گذاری در این شهرک ها گفت:50 درصد هزینه طرح تحقیقاتی بنگاه ها و نیمی از هزینه شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی از سوی سازمان صنایع کوچک تقبل می شود. همچنین در حوزه استاندارد همه هزینه ها در بحث بازرسی و آزمایشگاه در مناطق کمتر توسعه یافته شهری و روستایی از سوی سازمان صنایع کوچک پرداخت می شود. وی افزود: به مدت یک سال دفاتر سازمان را در اختیار شرکت های مشاور و دانش بنیان قرار می دهیم تا بتوانند روی پای خود بایستند و با بنگاه ها ارتباط متقابل برقرار کنند و در سال دوم هم تنها 50 درصد هزینه این دفاتر گرفته می شود.

شهرک صنعتی شادگان نیاز به تحول دارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در حوزه تشکیل خوشه ای فنی، در استان خوزستان چهار خوشه از ده خوشه شناسایی شده، تکمیل شده است و اگر همه ذی نفعان در این خوشه ها همکاری کنند، در بحث تامین مواد اولیه و نیز بازار موفق تر عمل خواهند کرد.

وی با بیان این که باید در شهرک صنعتی شادگان تحول صورت بگیرد، عنوان کرد: در تکمیل زیرساخت ها باید تحول ایجاد شود و مبلمان شهری، روشنایی و راه های دسترسی در بهترین شکل ممکن احداث شود تا شهرک های صنعتی شاداب تر شوند و مراکز تولیدی به مراکز زندگی تبدیل شوند.

پتانسیل شادگان در صنایع معدنی باید مورد توجه قرار گیرد

یزدانی خاطرنشان کرد: در شهرستان شادگان پتانسیل هایی در حوزه معدنی و صنایع معدنی وجود دارد که ظرفیت سرمایه گذاری کلان خارجی و داخلی دارد و می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند. همچنین از محل 1 و نیم میلیارد دلاری که با موافقت مقام معظم رهبری و به پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شد، اولویت هایی در برخی مناطق از جمله مناطق کمتر توسعه یافته مشخص شده است که پتانسیلی برای توسعه شهرستان شادگان به شمار می رود.

وی افزود: معاونت روستایی ریاست جمهوری منابعی بودجه ای برای شهرهای کمتر توسعه یافته در نظر گرفته است که می تواند در شادگان هزینه شود. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درخصوص بهبود شرایط شهرک صنعتی شادگان گفت: برای کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در داخل و خارج شهرک های صنعتی باید با کمک دانشگاهیان و با حضور سمن ها عارضه یابی دقیق صورت بگیرد تا راهکارهای درست ارائه و نسخه واحد پیچیده شود. 

یزدانی یادآور شد: برای رفع موانع تولید در این شهرک هفته آینده کارگروهی با حضور نمایندگان صنعت استان خوزستان، فرمانداری و دو تشکل صنفی برگزار می شود تا موانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنفی تولیدی رسیدگی شود و در قالب راهکارهایی که ارائه می شود، تصمیماتی اتخاذ شود. علی یزدانی که به منظور سفری دو روزه وارد خوزستان شده است، در روز دوم سفر خود ضمن بازدید از شهرک صنعتی شماره 4 اهواز، شهرک صنعتی شوش، دزفول و اندیمشک، طرح هایی را افتتاح خواهد کرد.

تضمین های لازم به واحدهایی که تسهیلات می گیرند داده می شود

همچنین اخلاق محمدیان درخصوص سفر امروز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رییس سازمان صنایع کوچک کشور با حضور در ناحیه صنعتی دارخوین از این مرکز صنعتی بازدید و در مراسم کلنگ زنی یک باب سیلوی گندم با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و همچنین افتتاح سر درب این ناحیه صنعتی شرکت کردند و پس از آن در شهرک صنعتی شهرستان شادگان حضور یافتند و از این از شهرک صنعتی دیدن کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: در ادامه با توجه به مشکلات شهرک صنعتی شادگان، در فرمانداری نشستی با صنعت گران داشتیم و نقطه نظرات و موانع تولید را زبان خودشان شنیدیم و آقای یزدانی در بحث صندوق ضمانت قول دادند تضمین های لازم به واحدهایی که تسهیلات می گیرند داده شود.










نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار