شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
علی رضائی میرقائد در خبرگزاری مهر نوشت:
 
امام محمد باقر(ع)، شیعیان را به کار علمی، جنبش نرم افزاری و نظریه پردازی واداشت و ظرفیت های اجتماعی متعاقب آن حماسه را به سوی ایجاد یک جنبش علمی زاینده هدایت کردند.

امام محمد باقر(ع) که در خردسالی به همراه اهل بیت جدشان امام حسین(ع) در کربلا حاضر بودند، پس از آن حماسه بزرگ به تبیین معارف شیعه همت گماشتند و جنبشی علمی و نرم افزاری پدید آوردند که توسط امام صادق(ع) به اوج شکوفایی رسید. 

امام محمد باقر(ع) در شرایط تزلزل بنی امیه و سیاست زدگی فضای مدینه، شیعیان را به کار علمی، جنبش نرم افزاری، تولید علم و نظریه پردازی واداشت و ظرفیت های اجتماعی متعاقب آن حماسه را به سوی ایجاد یک جنبش علمی زاینده هدایت کردند.

رهبر معظم انقلاب نیز پس از حماسه دفاع مقدس با دوراندیشی، همواره و در هر فرصت بر تولید علم، تقویت بنیان های دانش بومی، مجاهدت علمی، آزاداندیشی، نظریه پردازی و رشد علوم انسانی اسلامی و دستیابی به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکید و افق نوزایی تمدن اسلامی ایرانی را در پیش چشم ما ترسیم کرده اند.

امروز وقت آن رسیده است که از ثمرات این شجره طیبه در سیاستگذاری کشور نیز استفاده شود. امید می رود در بازنگری سیاست های کلی نظام در دوره هفتم مجمع تشخیص مصلحت نظام بتوان از رویش های علمی و رهیافت های نو، به ویژه نتایج مجاهدات علمی  نسل چهارم انقلاب علی الخصوص در حوزه علوم انسانی اسلامی برای تقویت بنیانهای بومی علوم راهبردی استفاده کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار