شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
آنکارا به "اعلام جرم جدیدی" علیه پرسنل امنیتی ترکیه که از سوی وزارت دادگستری آمریکا صادر شده، اعتراض دارد؛ این افراد به حمله به معترضان در جریان سفر اخیر رییس جمهور ترکیه به واشنگتن در مه سال جاری میلادی متهم شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه به طور کلی 19 تن از جمله مقامات امنیتی ترکیه در تصاویر ویدئویی گرفته شده از درگیری‌های 16 مه سال جاری میلادی با معترضان کُرد در مقابل محل سکونت سفیر ترکیه در واشنگتن دیده می‌شوند. این افراد به دنبال دیدار رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش هم دیده و شناسایی شدند.

پس از آنکه مقامات آمریکایی اعلام کردند که تصاویر گرفته شده نشان می‌دهد محافظان ترک دیپلمات‌های ترکیه معترضان را کتک زده‌اند، نام سه تن دیگر به این پرونده اضافه شد.

 این در حالی است که وزارت امورخارجه ترکیه در بیانیه‌ای به شدت نسبت به این اقدام واشنگتن واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه گفت: ما به شدت نسبت به این اعلام جرم ناعادلانه و مغرضانه اعتراض داریم، چرا که در آن نام افرادی ذکر شده که هرگز در آمریکا نبوده‌اند. ما اعتراض خود را به سفیر آمریکا در آنکارا ابلاغ خواهیم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ترکیه از حق خود برای واکنش نشان دادن به این اتهامات بی‌پایه و اساس از طریق مراجع قضایی استفاده خواهد کرد.

چانینگ فیلیپس، دادستان منطقه‌ای واشنگتن به طور کلی 21 فقره جرم از روی نفرت و انزجار و تهاجم را بر مبنای قومیت و نژاد علیه این مجرمین اعلام کرده است.

تمامی 19 پرسنل امنیتی و طرفداران اردوغان به غیر از دو تن از آنها در این فهرست نام برده شده‌اند. دو تاجر ترکیه‌ای آمریکایی نیز در ژوئن سال جاری میلادی به خاطر نقش‌شان در درگیری با معترضان دستگیر شدند. از 17 تن باقی‌مانده دو تن کانادایی و باقی شهروندان ترکیه‌ای هستند.

درگیری‌ها در جریان سفر اردوغان به واشنگتن باعث تشدید تنش‌ها میان این دو متحد ناتو شد به طوری که رییس جمهور ترکیه پلیس آمریکا را متهم کرد که به تروریست‌ها اجازه می‌دهد تا در 50 متری وی دست به اعتراض بزند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار