اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: اعداد و ارقامی که در مورد سرانه مطالعه مطرح می‌شود مبنای علمی ندارند چون بر اساس خوداظهاری هستند.
به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان منصور کوهی‌رستمی در نشست خبری که هشتم شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید متناسب با سیاست های دولت تلاش‌هایی برای گسترش زنجیره کتابخانه‌ها در راستای افزایش ضریب کتابخوانی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی دولت با توجه به پیگیری‌های استاندار و فرماندار اهواز بحث گسترش زنجیره کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق محروم و روستایی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: در روستای غیزانیه بزرگ کتابخانه‌ای با مساحت 280 متر و اعتبار 500 میلیون تومان افتتاح شد. بیش از 25 هزار نفر در محدوده این کتابخانه زندگی می‌کنند احداث آن کمک ویژه‌ای به ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی مردم می‌کند.

کوهی‌رستمی عنوان کرد: از سال 93 کلنگ‌زنی چند کتابخانه آغاز شده است که عمدتا در مناطق محروم قرار دارند. دو کتابخانه در شهر اهواز در مناطق محروم ملاشیه و منبع آب در حال احداث است که زیربنای  هر کدام از این طرح‌ها 750 متر است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تلاش می‌کنیم که تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسند. روز گذشته در شهرستان رامهرمز کلنگ ساخت کتابخانه روستای مربچه در فضای 220 متر با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان به زمین زده شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز کتابخانه‌ها یکی از کارهایی است که در دولت تدبیر و امید رخ داده و قطعا این کتابخانه تا سال آینده در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

کوهی‌رستمی اظهار کرد: بر اساس اعتبارات، امسال پنج پروژه جدید را کلنگ‌زنی می‌کنیم. یکی از سیاست‌ها این است که این 12 پروژه در حال ساخت را به بهره‌برداری برسانیم و پروژه‌های جدید را شروع کنیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: به طور کلی برای فضای کتاب و کتابخوانی شاخص‌های مختلفی از جمله فضا ـ زیربنا، تعداد کتاب و تعداد اعضای کتابخانه وجود دارد. در استان خوزستان دو میلیون و 500 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد.

کوهی‌رستمی با بیان این که به ازای هر 100 خوزستانی 52 جلد کتاب داریم که این امر فاصله زیادی با برنامه ایران در افق 1404 دارد، اظهار کرد: بر اساس اهداف این افق باید برای هر 100 نفر باید 400 جلد کتاب وجود داشته باشد اما اکنون اختلاف 350 جلدی با این افق وجود دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 137 هزار و 693 نفر عضو 213 کتابخانه عمومی خوزستان هستند و از خدمات کتابخانه های استان بهره مند می شوند. 2.4 دهم جمعیت خوزستان در حال حاضر عضو کتابخانه های خوزستان هستند که باید این میزان در شاخص سال 1404 به 35 درصد ارتقا پیدا کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان این که باید برای جذب مردم به کتابخانه‌های استان تلاش بیشتری انجام گیرد تصریح کرد: یکی از راهکارها خانواده و کودک محور کردن کتابخانه‌ها است که در حال حاضر بیش از 100 کتابخانه در خوزستان دارای بخش کودک است.

او با اشاره به این که شاید اولین کتابخانه دیجیتال کشور را در خوزستان راه‌اندازی کنیم خاطرنشان کرد: حضور در فضای مجازی یکی دیگر از برنامه‌ها برای جذب مردم است و یکی از اقدامات خوبی که در دولت تدبیر و امید رخ داده در اعتبارات سال گذشته در نظر گرفتن بودجه مناسبی در دولت به منظور راه‌اندازی و ساخت کتابخانه دیجیتال در خوزستان بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار