شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از تمدید اجرای نمایش طنز محلی چوگته به مناسبت اعیاد شعبانیه در این شهرستان خبر داد.

غلامعلی تاج اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ماه پربرکت شعبان و اعیاد مبارک این ماه برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی در سطح شهرستان برگزار می‌شود که از جمله این برنامه‌ها اجرای نمایش طنز محلی شاد و مفرح «چوگته» است.

وی افزود: نمایش طنز محلی «چوگته» که از مدتی پیش در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی دزفول اجرا می‌شد، به دلیل استقبال قابل توجه مردم این نمایش تمدید شده و روزانه سه سکانس اجرای عمومی انجام می‌شود.

تاج خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال ادارات و نهادهای این شهرستان در کنار توجه خاص مردم دزفول برنامه‌های اختصاصی جداگانه‌ای برای کارکنان ادارات و نهادها به همراه خانواده‌های آنها به مناسبت اعیاد شعبانیه در نظر گرفته شده که طبق برنامه تنظیم شده از این نمایش محلی دیدن خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در بیان استقبال از این برنامه نمایشی گفت: در کل استقبال از این برنامه که توسط گروه هنری نمایش و تئاتر باران دزفول اجرا می‌شود،  بسیار قابل توجه بوده به طوری که در برخی اجرای سکانس‌ها 600 نفر بازدید کننده حضور دارند.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های مختص اعیاد شعبانیه در دزفول تصریح کرد: در کنار اجرای برنامه نمایشی برنامه‌های دیگری مانند برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی و گردهمایی هنرمندان موسیقی و هم چنین اجرای چندین برنامه فرهنگی و هنری متنوع در کانون‌های فرهنگی مساجد این شهرستان اجرا می‌شود.

تاج در تشریح برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی اعلام کرد: این نمایشگاه که مشتمل بر 700 اثر متنوع از آثار هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی دزفول است، با موضوع آزاد به مناسبت اعیاد شعبانیه در این شهرستان برپا شده است.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: محل برپایی این نمایشگاه که در محل مجتمع سینمایی دزفول است همه روزه از ساعت 12 الی شش پذیرای علاقمندان بازدید کننده است.

وی در رابطه با برنامه‌هایی که در کانون های مساجد دزفول اجرا می شوند گفت: در بیش از 100 کانون فرهنگی مساجد انواع برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی با حضور گروه‌های هنری و اجرای برنامه‌های متنوع و شاد انجام می‌شوند که از جمله این برنامه‌ها سخنرانی و مداحی اهل بیت است.

تاج اظهار کرد: در کنار دیگر برنامه‌های اعیاد شعبانیه که در سطح شهرستان برگزار می‌شوند، اجرای جشن‌های این ایام در اماکن عمومی مانند حسینیه‌ها و محله‌ها است که با هماهنگی‌های انجام شده برای اجرای پرشور و باشکوه تر گروه‌های هنری مانند گروه‌های موسیقی و نمایش به این برنامه‌ها اعزام می‌شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول در پایان اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت این ایام گردهمایی هنرمندان موسیقی این شهرستان است که در حال حاضر این اداره در حال انجام پیگیری‌های لازم برای اجرای این برنامه در 30 خرداد است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار