شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با اشاره به وجود حدود هشت هزار مدرسه در استان، گفت: طبق آمار رسمی حدود 25 درصد این مدارس دارای پایگاه تغذیه سالم هستند. 
  
علیرضا مسرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: هر ساله برای بررسی پایگاه‌های تغذیه سلامت، جلسات متعددی برگزار می‌شود که هفته آینده نیز قرار است در همین راستا جلسه‌ای برگزار شود. بر اساس دستورالعمل‌های سال گذشته، بوفه‌های مدارس باید حتما مجوز‌های لازم را اخذ کنند. 
  
وی افزود: درصورتی که در بازرسی‌ها متوجه شویم بوفه یک مدرسه فاقد مجوز است، علاوه بر این‌که بوفه مدرسه پلمب می‌شود، به مدیر مدرسه نیز تذکر داده شده و در پرونده او درج می‌شود؛ چراکه مدیر مدرسه مسوول تغذیه دانش‌آموزان است. با توجه به اینکه امسال نظارت‌ها افزایش می‌یابد، مدیران باید به این مساله توجه بیشتری نشان دهند. 
  
رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان گفت: برای افزایش سرعت روند اخذ مجوز، درخواست‌ها از طریق مدیران مدارس ارسال شده و ارائه مجوز از سوی ادارات مناطق انجام می‌گیرد. برای دریافت مجوز نیز شرایط مختلفی مدنظر است، به طورمثال بوفه مدرسه باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. 
  
مسرور ادامه داد: در بوفه مدارس ابتدایی نباید مواد غذایی ناسالم مانند پفک یا چیپس یا سایر موادغذایی که مناسب سن دانش‌آموزان نیست، توزیع شود. ممکن است توزیع این مواد غذایی در سطح شهر ایرادی نداشته باشد اما این کار در مدارس ابتدایی و با توجه به سن دانش‌آموزان، مناسب نیست. 
  
وی با بیان اینکه مطابق با آمار تا سال گذشته حدود 25 درصد از مدارس استان پایگاه تغذیه سالم داشتند، گفت: هم‌اکنون حدود هشت هزار مدرسه در استان در حال فعالیت هستند که بسیاری از آن‌ها مدارس روستایی هستند و این مدارس اغلب نیازی به پایگاه تغذیه سالم ندارند؛ بنابراین اگر این نکته را در نظر بگیریم، می‌توان گفت حدود 35 درصد مدارس دارای پایگاه تغذیه سالم هستند. 
  
رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان تاکید کرد: مساله تغذیه برای دانش‌آموزان بسیار با اهمیت است اما به نظر می‌رسد این امر از سوی مدیران مدارس با جدیت چندانی دنبال نمی‌شود؛ مدیران باید به تغذیه دانش‌آموزان توجه زیادی داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار