اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
بررسی علل مرگ دانش آموزان در اردوهای دانش آموزی ( 3) / بابک مختاری رییس پارک علم و فناوری خوزستان: در ایران میزان تصادفات به مراتب بیش تر از میانگین جهانی است / نوعی بی تفاوتی و کاهش حساسیت در بین مسئولین و حتا مردم ایجاد شده است
هر از چند گاهی با وقوع چنین اتفاقی در یک گروه خاص مورد احترام مردم مانند دانشجویان، معلمان یا دانش آموزان...


شوشان: رییس پارک علم و فناوری خوزستان در گفتگو با شوشان با اشاره به حادثه دلخراش درگذشت دانش آموزان نخبه استان هرمزگان اظهار کرد: حادثه ای که برای دانش‌آموزان استان هرمزگان رخ داد، یکی از دردناک ترین فجایعی بود که در سال های اخیر در جاده های ایران رخ داده است. فاجعه ای که غم و اندوهی بزرگ در کشور و مصیبتی بزرگ در استان هرمزگان و شهر رودان ایجاد کرد.

 بابک مختاری در خصوص دلایل وقوع این فاجعه گفت: علاوه بر عوامل همیشگی تصادفات که در این فاجعه نقش داشته اند، عدم توجه نهادها به شرایط ایمنی خودرو و ویژگی های شخصیتی رانندگان، در حوزه اردوهای علمی و تفریحیهم نقش پررنگی دارد. 

وی یادآور شد: مسأله اصلی برای متولیان اردو مسائل مالی است و این مسئله در اردوهای دانش آموزی و دانشجویی که نهادهای متولی آن ها از امکانات مالی خوبی برخوردار نیستند، بیش تر و شدید تر است. در حالی که انجام سفر در طول روز هم از نظر ایمنی و کاهش خطر تصادف مهم است و هم می‌تواند یک کلاس آموزشی عملی درخصوص آشنایی بیش تر دانش آموزان با سرزمین خود باشد و حتی می‌توان برنامه های تفریحی و آموزشی در حین حرکت اتوبوس داشت، در بسیاری از اردوها متولیان اردو برای این که هزینه های اسکان بیش تری متحمل نشوند، تلاش می کنند حرکت به سمت شهرستان محل اردو و یا بازگشت به شهرستان محل اعزام به گونه ای باشد که حرکت در شب انجام شود تا هم هزینه ها کاهش یابد و هم از زمان، استفاده ی بهتری شود. 

مختاری با اعلام این که سوانح رانندگی یکی از عوامل اصلی تلفات انسانی در دنیا و ایران است، بیان کرد: در ایران میزان تصادفات، تلفات و صدمات ناشی از تصادفات به مراتب بیش تر از میانگین جهانی است که از جمله دلایل این امر ایمن نبودن جاده ها، خودروها و عدم رعایت قانون و مقررات توسط رانندگان است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات، نوعی بی تفاوتی و کاهش حساسیت در بین مسئولین و حتا مردم ایجاد شده است ولی هر از چند گاهی با وقوع چنین اتفاقی در یک گروه خاص مورد احترام مردم مانند دانشجویان، معلمان یا دانش آموزان، حساسیت‌های جامعه برانگیخته و احساس همدردی با بازماندگان بیش تر می شود و اعتراض به مسئولین هم افزایش پیدا می کند ولی با فروکش کردن این هیجانات، شرایط به وضعیت سابق خود برمی گردد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار