اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در به تعطیلی کشاندن کنسولگری مسکو در سان فرانسیسکو خواستار تعطیلی یکی از کنسولگری های واشنگتن در روسیه شد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از تصمیم مسکو برای انجام مقابله به مثل در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، لاوروف با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تعطیل کردن کنسولگری مسکو در سان فرانسیسکو گفت که کشورش در حال بررسی چگونگی پاسخ مقتضی به این حرکت خصمانه واشنگتن است.

لاوروف گفت: ما در حال مطالعه بر روی شرایطی هستیم که در آن دفاتر آمریکا در روسیه و دفاتر خارجی فعال روسیه در آمریکا در شرایط کاملا مساوی قرار گیرند.

وی همچنین گفت که مسکو از آمریکا خواسته تا با بیرون بردن تعدادی از مقام های دیپلماتیک خود از روسیه تعداد این مقام ها در روسیه و واشنگتن را به اندازه مساوی برساند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: روسیه خواستار برابری است. بنابراین آنها باید یکی از چهار کنسولگری خود در روسیه را تعطیل کنند و تعداد این کنسولگری ها در روسیه را به سه  برسانند.

گفتنی است واشنگتن در اقدامی غیر منتظره و بر خلاف عرف دیپلماتیک بین المللی در تاریخ ۲ سپتامبر سال جاری میلادی اقدام به تعطیلی کنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو و همچنین بازرسی غیرقانونی کلیه اسناد و مدارک موجود در این کنسولگری نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار