اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در ابلاغی به مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، از وی خواست تا از ابتدای مهر امسال از سوزندان نفت در گودال های سوخت خودداری شود.


پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP): زنگنه در این ابلاغ خطاب به علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به اقدامات همه جانبه وزارت نفت در حوزه محیط زیست نوشته است: از ابتدای مهرماه در همه فعالیت‌های حفاری و بهره برداری نفت از جمله بهره گیری دستگاه فرآورش سیار، از سوزاندن نفت خام در گودال‌های سوخت (Burn Pit) پیشگیری شود. 

در این ابلاغیه آمده است: در سفر اخیر اینجانب به خوزستان در تاریخ 1396.6.1، مسئولان استانی از سوزاندن نفت تولیدی از چاه‌های حفاری شده جدید در گودال‌های سوخت با توجه به وضع محیط زیستی خوزستان و به ‌ویژه منطقه اهواز شکایت داشتند.

وزیر نفت خطاب به مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران افزوده است: در ادامه اقدامات همه جانبه وزارت نفت در حوزه محیط زیست، لازم است به همه شرکت‌های تولیدی تابعه دستور اکید فرمایید که از ابتدای مهر امسال در همه فعالیت‌های حفاری و بهره برداری نفت (شامل اقدامات مناطق نفتخیز جنوب، متن، مناطق مرکزی و اروندان) از جمله بهره گیری (و در صورت نیاز اجاره) دستگاه فرآورش سیار، از سوزاندن نفت خام در گودال‌های سوخت -Burn Pit- پیشگیری شود. 

'علاوه بر این در موارد بسیار اضطراری که از گودال‌های سوخت استفاده می‌شود، این گودال‎ها باید بر اساس استانداردهای ابلاغی طراحی شده باشند که در صورت تجمع نفت در آنها، امکان نفوذ نفت به خاک، ریخت و پاش در محیط اطراف و ایجاد آلودگی به حداقل ممکن برسد.'

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار