اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
  قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اتباع عراقی بدون روادید می توانند در شهرستان های آبادان و خرمشهر و در محدوده این منطقه آزاد تردد کنند.

عبدالله کعبی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندان کشور عراق بخصوص شهروندان شهرهای مجاور از جمله استان بصره می توانند از امروز بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به مذاکره با طرف عراقی شهروندان عراقی بعد از اربعین حسینی می توانند با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند وارد و 24 ساعت در منطقه باشند. کعبی گفت:با توجه به زیرساخت های تجاری، درمانی و گردشگری در منطقه آزاد اروند ورود شهروندان کشور عراق می توانند نقش مهمی در توسعه گردشگری و اشتغال در شهرستان های آبادان و خرمشهر داشته باشد.

وی همچنین به راه اندازی دفتر پلیس مهاجرت منطقه آزاد اروند اشاره کرد و بیان داشت:با راه اندازی این دفتر نیروهای گذرنامه و پلیس مهاجرت در آن مستقر و خدمات به گردشگردان و بازرگان در کمترین زمان ممکن در منطقه ارائه می گردد. 

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار