اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
گزارش شوشان از نشست احزاب و فعالین سیاسی زنان خوزستان/ مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان : در خانه احزاب خوزستان اقداماتی صورت گرفته تا جایگاه ویژه ای برای بانوان در نظر گرفته شود / به دلیل پذیرش بخش فرودستی زنان در باز تولید قدرت سیاسی از سوی خود بانوان
در یک تحلیل محتوا، خرده گفتمان زنان کشور و استان درگیر یک نوع تعارض بین باز تولید سلسله مراتب قدرت و در عین حال تاسی و فرودستی از حوزه قدرت است.
 


شوشان: نخستین نشست احزاب و فعالین سیاسی زنان خوزستان با موضوع چالش ها و راهکارهای مشارکت سیاسی زنان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

حبیب الله فضل الله پور مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم بحث آسیب شناسی در حوزه بانوان اظهار کرد: در راستای ارتقای جایگاه بانوان و حضور آن ها به عنوان یکی از ارکان خانه احزاب، در خانه احزاب حرکت هایی را در سطح شهرستان ها آغاز کردیم تا جایگاه ویژه ای برای بانوان در نظر گرفته شود و شاهد حضور بیش تر زنان باشیم.

وی ادامه داد: این در واقع بخشی از یک راهبرد برای شناخت نقاط ضعف و نیز توانمندی های حوزه بانوان به منظور استقرار ارکان اجتماعی و ما به ازاء ساختن قدرت سیاسی است.

فضل الله پور با اشاره به وجود تناقض در مشارکت و سهم زنان در ساختار سیاسی کشور بیان کرد: تناقضی که وجود دارد این است که در یک تحلیل محتوا، خرده گفتمان زنان کشور و استان درگیر یک نوع تعارض بین باز تولید سلسله مراتب قدرت و در عین حال تاسی و فرودستی از حوزه قدرت است.

 مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان: افزود: همه ما در کنار تعامل با قدرت، جلوه های آزادی خواهانه را در پیش می گیریم بنابراین باز تولید فرآیند قدرت مشارکت خواهیم داشت ولی به دلیل پذیرش بخش فرودستی زنان در باز تولید قدرت سیاسی از سوی خود بانوان نتوانسته ایم احیا گر نقش زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی باشیم.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری شرایط استان خوزستان را در نقش زنان در قدرت سیاسی موثر دانست و گفت: خوزستان جو اقلیم، اقوام و سایر موارد حوزه اجتماعی تا کنون اجازه جولان به زنان ما را نداده است ولی می توان با ایجاد ظرفیت ها و خرده گفتمان های جدید و تشخیص راه درست این ظرفیت ها استحصال شود و شیوه های مطالبه گری گفتمان زنان را شاهد باشیم.

































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار