شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
روز گذشته مورخ ٩٦/٧/٢ مطلبی در فضای مجازی در خصوص وضعیت مدارس و عملکرد آموزش و پرورش ناحیه ۲ در مدارس غیزانیه منتشر شد كه متاسفانه بدور از عدالت ، انصاف و بدون در نظر گرفتن تلاش های مسئولین آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس و حتی شرکت های نفتی حامی احداث مدارس این بخش بوده است. آموزش و پروش ناحيه ٢ اهواز  بر خود لازم مي داند تا با شفاف سازي ماجرا بوجود آمده از حق خود دفاع كند.

تابستان امسال مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ در چندین نوبت کاری و گاه با همراهی مهندس هاشمی بخشدار غیزانیه از مدارس روستایی و پراکنده ی این بخش بازدید کرد و در جهت رفع کمبودها و مشکلات این مدارس تصمیمات خوبي گرفته و اقدامات مثبتی انجام شد.
متاسفانه فضای مجازی نه برای انتقاد منصفانه، گاه فرصتی برای بیان اغراض شخصی و دنبال کردن اهدافی بدور از انصاف و حرمت قلم است.

برای روشن شدن اذهان عمومی در خصوص مطلب فوق ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد:

۱ ـ علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی در همه ی مناطق آموزش و پرورش استان، به خصوص در مقطع ابتدایی تامین نیروی آموزشی مورد نیاز مدارس ناحیه۲ از نیروهای موجود و شاغل همین ناحیه می باشد و نقل قول از زبان مدیر اداره مبنی بر تامین نیرو توسط شورا از سایر شهرها کذب محض است و آموزش و پرورش ناحیه۲ حق پیگیری موضوع را از طریق مراجع قانوني برای خود محفوظ می داند.

۲ ـ شهریور امسال با مشارکت شرکت نفت مارون ۶ مدرسه در این بخش به طور همزمان کلنگ زنی شد که عملیان ساخت این ۶ مدرسه پس طی تشریفات لازم اداری در حال انجام است.

۳ ـ شهریور امسال با حضور استاندار محترم یک باب مدرسه و همزمان ۲۸ کلاس درس در این بخش افتتاح و به بهره برداری رسيد.

۴ ـ کلیه ی مدارس احداثی توسط اداره اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، به کلیه ی امکانات و تجهیزات لازم مجهز شدند.

۵ ـ بیشترین حضور، بازدید و پیگیری رفع مشکلات مدارس توسط مدیر و معاونین آموزش و پرورش ناحیه۲ اهواز در بخش غیزانیه انجام شد.

۶ ـ هر چند ممکن است همچون سایر نقاط استان در بعضی موارد کمبود نیروی انسانی باشد ولی هیچ مدرسه ای بدون معلم باقی نخواهد ماند.

۷ ـ آموزش و پرورش انتظار دارد نقد و نظرهای خارج از آموزش و پرورش که معمولا بدون اطلاع و آگاهی از مشکلات و کمبودهای درون سازمانی انجام می گیرد از چهارچوب اخلاق و انصاف خارج نشده و معلمان زحمت کش و شریفی را با کمترین امکانات تمام توان خود را در خدمت به تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک به کار می گیرند را دلسرد ننمایند.


روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه۲ اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار