اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
محمدسعید بهوندی

خدای ناکرده بدون اینکه بخواهم، خدمات و تلاش های قابل تقدیر افراد و شخصیت های تحصیلکرده و موجهی را که بهنگام ایام ستادهای انتخاباتی، در ستادهای مختلف به فعالیت می پردازند، ناچیز تلقی کرده و تخطئه نمایم، ولی این موضوع که هر نوع انتصابی در هر رده و موقعیت مدیریتی، اساس، بنیاد و بهانه ای انتخاباتی داشته باشد و این مزیت(فعالیت انتخاباتی)، مهمترین و در بعضی موارد تنها معیار و ملاک ممکن برای سپردن مسئولیت ها و سکوی مطمئن و متداول پرتاب افراد بسوی قله ی مدیریت باشد، نه تنها منطقی و معقول نیست، بلکه متاسفانه کیفیت واجب مدیریت دستگاههای اجرایی کشور را در همه ی سطوح به میزان زیادی پایین آورده و از حالت قانونی آن خارج ساخته و می سازد.

سطوح مدیریتی کشور از کوچک تا بزرگ و پیچیده، امر ساده و پیش پا افتاده ای نیست که هر فرد، بدون داشتن دانش، مهارت، تجربه و تعهد لازم و کافی و صرفا به دلیل تلاش دلسوزانه برای رای آوری یک جناح سیاسی و فرد منتخب، بتواند آنرا بدست گرفته و از آن نامبارک تر محل آزمون و خطای تصمیمات و اقدامات خود و جناحش قرار دهد. این رویه ی ناصواب و نامیمون موضوعی دردناک است که هر سال بیش از سال پیش، ضریب اشتباه و خطای آن زیادتر و هزینه های مادی و معنوی آن افزونتر و بقول معروف آش آن شورتر می شود.

امروزه در کشورهایی که از نظر ترقی و پیشرفت، نامی در دنیا دارند و به الگویی عملی برای رشد و توسعه ی دیگر کشورها تبدیل شده اند، مدیریت کارآمد و پیشرفته، مهمترین و موثرترین عامل رشد و بهره وری تلقی گردیده و به همین دلیل برای کیفیت بخشی به آن مستمرا دارای برنامه و آموزش مناسب و به روز می باشند.

 اینکه شخص محترم و فعال و توانمندی، بر اساس رویکرد سیاسی و فرهنگی خود و علاقه مند به فعالیت در جهت ایجاد شور انتخاباتی و توسعه ی سیاسی، از وقت و زندگی شخصی خود هزینه نموده و در ستادی دارای مسئولیت بوده است، علیرغم همه ی خوبیها و برکاتی که ممکن است بر آن مترتب باشد(ان شاالله)، نباید به یک رویه، روش و راهکار ثابت و فراگیر برای در اختیار قرار دادن مدیریت های بعضا حساس و کاملا تخصصی دستگاهها و سازمان های کشور مبدل شود.

در سالهای اخیر از بابت چنین اتفاقی(مدیریت ستادی!) کشور دچار خسران های زیادی شده است و لذا در محافل علمی، تخصصی، رسانه های مختلف و همچنین فضاهای مجازی از سوی آگاهان و دلسوزان جامعه به انحاء گوناگون و به وفور، مورد اعتراض و نکوهش واقع گردیده و بعضا این اعتراض ها به زبان طعنه و مطایبه نیز کشیده شده است.

 برای اصلاح و درمان این نقصیه ی مخرب، عزیزانی که با داشتن هر انگیزه و به امید رسیدن به هر موقعیت، در ستادهای مختلف انتخاباتی از هر طیف و گروه و جناح زحمتی کشیده و موجب پیروزی شخصیتی شده اند، می بایست تنها در صورت احراز همه ی شرایط مقرر در قانون، در پست های مدیریتی منصوب شوند. و از افرادی که فاقد این شرایط می باشند، به روش ها و صورت های معقول و مناسب دیگری در قبال تلاش های که نموده اند، تقدیر بعمل آید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار