شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱

ورزشگاه غدیر اهواز، معروف به 50 هزار نفری که پس از سال ها تاخیر، سرانجام اسفندماه سال 1390 به بهره برداری رسید، پس از گذشت بیش از یک سال از این تاریخ چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

حمید شکیبا‌مهر، معاون عمرانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این خصوص اظهارکرد: پس از افتتاح این ورزشگاه، اداره‌كل ورزش و جوانان استان این مجموعه را به دلیل نواقصی که داشت تحویل نگرفت اما با رفع نواقص توسط پیمانکار، دهم اسفندماه سال گذشته این مجموعه ورزشی رسما به اداره‌کل تحویل داده شد. البته برخی از کارها ازجمله سر در استادیوم، مقداری از آسفالت محوطه، خزانه چمن و مسجد آن باقی مانده است که جزو تعهدات پیمانکار نیست و جزو تعهدات مجری طرح است كه بايد انجام شود.

وی درباره دلایل برگزارنشدن مسابقات فوتبال در این ورزشگاه گفت: دلیل اصلی آن نبود امکانات صدا و سیما استان برای پخش مسابقات در این ورزشگاه است و طبق برآوردها نزدیک به دو میلیارد تومان برای نصب دائم امكانات جهت پخش مسابقات نياز است. همچنین در این منطقه فیبر‌نوری هم وجود ندارد.

شکیبا‌مهر به دیگر علت‌های برگزار نشدن مسابقات در این ورزشگاه اشاره و عنوان‌کرد: از دیگر دلایل، بحث جاده دسترسی بود و هم‌چنین باشگاه فولاد برای فصل گذشته لیگ برتر عنوان کرد که باتوجه به این‌که استادیوم تختی را براي بازي‌هاي ليگ معرفی کرده‌ است دیگر نمی‌تواند دیدارهای خانگی اش را در 50 هزارنفری برگزار کند. البته به دلیل این‌که در مقطعی بازی ها شب انجام می شد و امکانات برای حمل‌و‌نقل تماشاگران نبود، رفتن به ورزشگاه غدیر سخت بود.

وی به نبود اسکوربورد در ورزشگاه 50 هزار نفری اشاره کرد و آن را از دیگر علت های برگزار نشدن مسابقات در این ورزشگاه دانست و ادامه داد: AFC در این زمینه به این ورزشگاه ایراد گرفته بود اما خوشبختانه در خرداد‌ماه سال جاری با جلسات متعددی که استاندار با مسوولان فولاد‌خوزستان و گرشاسبی (مدیرکل ورزش و جوانان استان) داشت، اکنون اسکوربورد توسط باشگاه فولاد در حال خریداری است.

معاون عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: اکنون هیات اتومبیل‌رانی قسمتی از پارکینگ های ورزشگاه را در اختیار دارد و در آن‌جا در حال فعالیت است. چمن ورزشگاه نیز مشکلی ندارد و فقط به دلیل این‌که یک سال مسابقه ای در آن برگزار نشده، باید کوتاه شود.

همچنین حميدرضا گرشاسبي، مديركل ورزش و جوانان استان مشكلي براي برگزاري مسابقات فوتبال در اين ورزشگاه نمي‌بيند و موضوع اصلی را اعلام آمادگي تيم‌ها عنوان می کند.

وي با بیان این که پيش از اين نيز اگر تيم‌ها اعلام آمادگي مي‌كردند، ديدار‌هاي‌شان در اين ورزشگاه برگزار مي‌شد، درباره علت برگزار نشدن ديدارهاي فولاد در اين ورزشگاه گفت:‌ مسوولان فولاد در فصل گذشته خودشان نخواستند كه بازي‌هاي خانگی شان را در اين ورزشگاه انجام دهند.

گرشاسبی به برگزاری تمرينات تيم فوتبال استقلال‌خوزستان در اين ورزشگاه اشاره و عنوان‌كرد: اكنون اين تيم در ورزشگاه غدير تمرين مي‌كند و ويسي نيز رضايت خود را از اين زمين اعلام كرده است. قطعا رقابت‌هاي نمايندگان استان در ليگ برتر كشور در اين ورزشگاه برگزار خواهد شد، مگر اين‌كه تيمي بگويد كه نمي‌خواهد در اين ورزشگاه بازي كند.

وي در ادامه با بیان این که قرار نيست در اين ورزشگاه دفتر هياتي مستقر باشد، اظهار‌كرد:‌ اين ورزشگاه فقط مخصوص فوتبال است و اگر دفتر هر رشته ديگري در آن فعاليت داشته باشد، به ما ايراد گرفته می شود و با محرومیت هایی رو به رو می شویم.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان بيان‌كرد:‌ ما بخشي از پاركينگ‌هاي اين ورزشگاه را نیز در اختيار هيات اتومبيل‌راني قرار داده‌ايم تا تمرينات و مسابقات خود را در آن‌جا برگزار كنند. همچنین هيات دو و ميداني استان هم مي‌تواند مسابقاتي را كه نفرات بسياري در آن شركت مي‌كنند، در اين ورزشگاه برگزار كند.

 

منبع : ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار