شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
شوشان خرمشهر: مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با سازمان حج و زیارت برای صدور روادید زائرین اربعین حسینی دفاتر کنسولگری در این منطقه مستقر می‌شوند. سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اسقرار دفاتر کنسولگری عراق برای صدور روادید زوار اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند عنوان کرد: پیرو جلسه سوم مرداد ماه سال جاری که با سازمان حج و زیارت استان خوزستان و دفاتر هواپیمایی، خدمات زیارتی و گردشگری بندهای الف، ب و پ، داشتیم و همچنین با تعاملات صورت گرفته مقرر شد صدور روادید برای کسانی که قصد شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را دارند در منطقه آزاد اروند انجام شود.

 وی از معرفی ۳۴ دفتر مجاز برای صدور روادید به سازمان حج و زیارت استان خوزستان خبر داد و افزود: برای ۳۴ دفتر مجاز نام کاربری و پسورد اختصاص داد شده است و کاربران دفاتر مجاز صدور روادید آموزش‌های لازم را برای استفاده از سامانه سماح و سیستم حج و زیارت دیده‌اند. مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: نام کاربری و پسورد سامانه صدور روادید از روز شنبه( ۱۵ مهرماه) در اختیاراین دفاتر مجاز قرار خواهد گرفت و این دفاتر به خدمات‌رسانی و صدور روادید برای زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) خواهند پرداخت. موسوی با اشاره به تعامل بین سازمان منطقه آزاد اروند با سازمان حج و زیارت، گفت: امسال تعامل منطقه با سازمان حج و زیارت نسبت به سال گذشته بیشتر و بهتر شده است و همچنین تعداد دفاتر زیارتی این منطقه که شامل دفاتر سیاحتی و بند های الف و ب بودند افزایش پیدا کرده است. 

وی اظهار کرد: صدور ویزای عراق تنها از طریق دفاتری که اسامی آنها از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اعلام خواهد شد و طبق نرخ مصوب سازمان حج و زیارت انجام می‌شود و علاوه بر صدور روادید بحث بیمه زائرین نیز انجام خواهد شد تا چنانچه اتفاقی رخ دهد طبق قانون همه پاسخگو باشند. 

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه شهروندان تنها از طریق دفاتر مجاز اعلام شده نسبت به دریافت ویزای اربعین حسینی اقدام کنند، تصریح کرد: به همه شهروندان توصیه می‌کنیم تنها با مراجعه به دفاتر مجازی که از طریق سازمان منطقه آزاد اروند اعلام می‌شود اقدام به دریافت روادید کنند و به دفاتر غیرمجاز برای گرفتن ویزا مراجعه نکنند و وجه اضافی پرداخت نکنند زیرا نرخ مصوب اطلاع‌رسانی و اعلام خواهد شد. 

وی ادامه داد : این نقطه شروعی برای ما است و این تعاملات را در سال آینده بیشتر خواهیم کرد تا بتوانیم با کمک دفاتر مجاز و سازمان منطقه آزاد اروند خدمات بیشتر و بهتری را به زائرین اربعین حسینی ارائه دهیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار