اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
تا سال 2025 اتفاق می‌افتد:
اگر خودروهای الکتریکی تنها یک سوم بازار را قبضه کنند، مصرف نفت خام 9 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.
پذیرش خودروهای الکتریکی در سطح جهانی باعث بهره‌وری مصرف سوخت و کاهش تقاضای جهانی برای نفت به میزان 3.5 میلیون بشکه در روز خواهد شد.

اگر خودروهای الکتریکی تنها یک سوم بازار را قبضه کنند، میزان مصرف نفت خام 9 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

هنوز مشکلات زیادی برای رشد و گسترش خودروهای الکتریکی وجود دارد، اما برخی از کشورها اقداماتی را برای پیشگیری از موتورهای احتراق داخلی لحاظ کرده و اعمال می‌کنند.


مصرف سوخت می‌تواند تاثیر بسیار بزرگی را در رشد برخی از کشورها در سال‌های آتی بازی کند. به همین دلیل بسیاری از دولت‌ها به ویژه کشورهای در حال گذار، به فکر حذف خودروهایی با موتور درون‌سوز و احتراقی از سطح جاده‌ها و خیابان‌ها هستند.

 در پروژه تحقیقی تحلیل‌گران موسسه "بارکلیز"، مشخص شد تصویب توسعه خودروهای الکتریکی و توسعه مصرف سوخت از این طریق تا سال 2025 می‌تواند به کاهش تقاضای 3.5 میلیون بشکه نفت در روز منجر شود.

خودروهای الکتریکی و کاهش تقاضای نفت برابر با سهم تولیدی ایران در اوپک
 رویترز  پیشتر در این خصوص تشریح کرد که این میزان تقریبا برابر مجموع تولید سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک یعنی ایران است که روزانه حدود 3.8 میلیون بشکه نفت را از مخازن خود به درون بشکه‌ها تزریق می‌کند.

از طرفی اگر خودروهای الکتریکی تاسال 2040، یک سوم بازار را پر کنند، میزان تقاضای جهانی نفت حدود 9 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد. این میزان تقریبا حدود 90 درصد تولیدات عربستان سعودی در روز است.

خودروهای الکتریکی و کاهش تقاضای نفت برابر با سهم تولیدی ایران در اوپک
براساس این پژوهش، برخی از بازارهای برتر صنعت خودرو استفاده از سوخت‌های فسیلی در خودروها را ممنوع کرده‌اند. کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس در شمار این کشورها هستند. کشورهایی با رشد اقتصادی بالا مانند چین و هند نیز قدم‌هایی را در این مسیر برداشته‌اند. 

در  این تحقیق مطرح شده که موانع زیادی در سر راه الکتریکی‌ها وجود دارد. مصرف‌کنندگان هنور به عمر باتری و قیمت خودروها ایمان ندارند. از دیگر سو، پرسش‌های زیادی در خصوص قابلیت‌های صنعت اتومبیل و ساخت محصولاتی بهتر وجود دارد.

خودروهای الکتریکی و کاهش تقاضای نفت برابر با سهم تولیدی ایران در اوپک
خودروهایی با محدوده آلایندگی صفر، به شکل چشم‌گیری در سال‌های آینده افزایش خواهند یافت. اما فروش این بخش، هنوز در برابر مجموع فروش خودرو در جهان بسیار ناچیز و بی‌ارزش است.


در سال گذشته فروش خودروهای الکتریکی در جهان حدود 40 درصد افزایش یافت.

براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، نتیجه حاصل به دلیل ارائه گزینه‌های بیشتر و عملکرد بهتر از سوی تولیدکنندگان به مشتریان به دست آمده است. با این حال 2 میلیون خودروی الکتریکی موجود در جاده‌های جهان کمتر از 2 درصد ناوگان خودروهای سبک جهان است.

بنابر گزارش آژانس انرژی ، قیمت همیشه ارزان بنزین نیز رانندگان را به سمت خودروهای بزرگ و پرمصرف‌تر تشویق می‌کند.

این آژانس در آخرین گزارش خود افزود: پیشرفت سیاست‌های بهره‌روی سوخت در سال گذشته، بسیار ضعیف‌تر از سیاست‌های سال 2009 بوده است. به همی دلیل مشاوران و مقامات ذی‌ربط در آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده‌اند که کسب نتایج ضعیف می‌تواند مقدمه‌ای برای تصویب سیاست‌های جدید در این زمینه باشد.

در بخش صنعت اتومبیل، فروش خودروهای سبک بین سال‌های 2010 تا 2015، با رشد سریعی پیش رفته است و در این میان متوسط رشد خودروهایی با بهره‌وری بالا بسیار پائین بوده است.

استانداردهای اقتصاد سوخت در خودروهای سبک می‌توانند به توسعه فروش بیشتر خودروها منجر شوند.


در سال گذشته تعداد خودروهای الکتریکی تنها 1.5 درصد خودروهای ثبت شده در قاره  اروپا بوده است.
/عصر ایران_مرثا والا_
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار