شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲

شوشان: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار 230 هزار بی‌سواد در استان خوزستان وجود دارد.

به گزارش شوشان، موسی شیخی در گفتگو با فارس اظهار داشت: جامعه و گروه هدف آموزش و پرورش به عنوان بی‌سواد، افراد 10 تا 49 سال هستند.

وی یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های سال 91 در زمینه سواد آموزی افراد بی‌سواد را طرح آموزش فرد به فرد اعلام کرد و افزود: ایجاد انگیزه در افراد بی‌سواد برای رهایی از این معضل از اهداف برگزاری آموزش فرد به فرد است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: رشد با سوادی جامعه و همگانی کردن فرهنگ آموزش، پیشبرد اهداف سازمان و تحقق برنامه‌های توسعه، ضرورت توجه به سواد آموزی اهالی روستاهای محروم و رعایت عدالت اجتماعی و پاکسازی روستاها از بی‌سوادی، از دیگر اهداف آموزش فرد به فرد است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در افراد برای رهایی از معضل بی‌سوادی، کمک امور توسعه کشور روستایی به استعدادهای نهضت بعضی از افراد خاص و شکوفایی آن از دیگر اهداف این نوع آموزش است.

شیخی تصریح کرد: رشد آگاهی افراد نسبت به مهارت خواندن، نوشتن و کسب مهارت‌های بهتر زیستن برای اینکه نیازهای اولیه خود را پاسخگو باشند از امتیازات آموزش فرد به فرد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: طرح آموزش فرد به فرد با بررسی‌های صورت گرفته برای تکمیل کار سوادآموزی در روستاها، محل‌ها و مناطقی که حد نصاب تشکیل کلاس وجود ندارد برپا می‌شود تا از این طریق افراد بی‌سواد را با ایجاد برنامه‌های انگیزشی جذب آموزش کنیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص دستگاه‌هایی که می‌توانند برای برپایی بهتر آموزش فرد به فرد با نهضت سوادآموزی همکاری کنند، اظهار داشت: فرمانداری، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، بخشداری و شورای اسلامی از دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام دهند.

شیخی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی برنامه پنجساله، ریشه کن کردن بی‌سوادی و استفاده از ظرفیت‌ها برای شتاب دادن به این امر است، گفت: در قالب طرح آموزش فرد به فرد به افرادی که به بی‌سوادان سواد بیاموزند به تناسب هزینه تمام شده سوادآموزی 360 هزار تومان حق الزحمه پرداخت می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار