دولت دکتر روحانی «مشی زننده» سابق در فراخوان سفیران و دیپلمات ‌ها پس از روی کار آمدن دولت جدید را در پیش نخواهد گرفت و در تغییر استانداران هم به گونه‌یی عمل می‌کند که منطقه دچار مشکل نشود.

"> استانداران دولت روحانی چگونه انتخاب می شوند ؟
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

دولت دکتر روحانی «مشی زننده» سابق در فراخوان سفیران و دیپلمات ‌ها پس از روی کار آمدن دولت جدید را در پیش نخواهد گرفت و در تغییر استانداران هم به گونه‌یی عمل می‌کند که منطقه دچار مشکل نشود.

 

رییس کمیته استان‌های رییس‌جمهوری منتخب گفت: دولت دکتر روحانی «مشی زننده» سابق در فراخوان سفیران و دیپلمات ‌ها پس از روی کار آمدن دولت جدید را در پیش نخواهد گرفت و در تغییر استانداران هم به گونه‌یی عمل می‌کند که منطقه دچار مشکل نشود.

دکتر مرتضی بانک افزود: متاسفانه در دولت قبلی این بداخلاقی صورت گرفت و در عرض چهارماه برخی از سفیران که بسیار ماهر و ورزیده هم بودند فراخوانده شدند. این کار در محافل دیپلماتیک زننده و در مدیریت کشور هم ناشایست بود.

وی گفت: استانداران از میان افرادی انتخاب خواهند شد که سرد و گرم روزگار را چشیده باشند و در برخورد با مسائل مختلف مانند گرانی، زلزله، خشکسالی و مسائلی از این قبیل در کمال آرامش و با طمانینه و بدون انتقال وضعیت به مردم، امور منطقه را اداره کنند. رییس کمیته استان‌های ستاد انتخاباتی دکتر روحانی اضافه کرد: نباید مردم را در مقابل مشکلات قرار داد. عده‌یی مشکلات را به دیگران منتقل می‌کنند تا خود مصون بمانند که شیوه‌یی اشتباه است. استانداران باید مشکلات را با فکر، طراحی، قبول مسوولیت و عدم انتقال به سایر بخش‌ها حل کنند. مشاور دکتر روحانی گفت: حرکتی جدید در کشور شروع شده که به لحاظ تئوری کامل است ولی اجرایی شدن آن ساده نیست و زمان لازم دارد تا پایدار بماند.

 

وی نحوه انتخاب مسوولان درسطوح مختلف از جمله استانداری‌ها و سفارت‌ها و ادارات کل را از این جمله عنوان کرد و گفت: بر مبنای این تئوری افرادی که متصدی این پست‌ها می‌شوند نباید تندرو باشند، لازم است تجربه داشته باشند تا با استفاده از آن قوانین و سیاست‌ها و برنامه‌ها را به خوبی اجرا کنند، مردم گرا باشند و مردم را بپذیرند و به سمت مردم حرکت کنند. بانک در پاسخ به این سوال که در سال‌های اخیر برداشت متفاوتی از مردم‌گرایی ارائه و نشان داده شده، دیدگاه رییس‌جمهوری منتخب راتشریح کرد و گفت: یک برداشت از مردمی بودن درآمد کم و خاکی بودن است که دیدگاهی تقلیل‌گرایانه است ولی برای ما مهم این است که یک مسوول بتواند مسائل واهداف و نیازهای مردم را به خوبی بفهمد و برای تحقق آنها کار کند. مبه گفته وی «اجرای دیدگاه‌های کلی دولت» اصلی نخست برای اداره کشور است که مسوولان در رده‌های مختلف باید از آن تبعیت کنند و از مهم‌ترین آنها دخالت ندادن مسائل شخصی و گروهی در مملکت داری است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار