اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی؛
آبادان - شوشان ؛ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، گفت : توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت همه جانبه از آنها خواست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.





شوشان آبادان ؛ عامر کعبی ،با اشاره به نشست هم اندیشی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر نقش پژوهش های دانشگاهی در استراتژی اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: ارتباط نزدیک و مکمل بین دانشگاه و شرکت های تولیدی صنعتی برآیند دسترسی بهتر و سریع تر به مقوله ی اقتصاد مقاومتی بعنوان خط مسیر توسعه ی واقعی و فراگیر کشور است.

وی افزود : توجه به شرکت های دانش بنیان، حمایت همه جانبه و تجاری سازی کالاهای اینگونه شرکت ها خواست و مطالبه نمایندگان در خانه ملت می باشد.

کعبی با اشاره بر لزوم تجمیع دانشگاه صنعت نفت آبادان در محل اصلی خود، اظهار داشت : دانشکده صنعت نفت آبادان در سال 1318 با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در نفت، گاز، پتروشیمی و تزریق آن به بدنه صنعت نفت تاسیس شده است.

وی افزود : این دانشگاه هم اکنون در رتبه هفتم بین دانشگاه های دنیا قرار دارد و از افتخارات و برندهای آبادان می باشد.

کعبی بر لزوم حمایت های قاطع از دانشگاه صنعت نفت آبادان،تاکید کرد و ادامه داد : این دانشگاه از جمله قدیمی ترین مراکز علمی نوین ایران می باشد که همواره در زمینه پژوهش و ساخت کاتالیست های مورد نیاز صنایع کشور پیشتاز بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت نفت آبادان شد و گفت : می بایست به دانشجویان نخبه که از سراسر کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند توجه شود و همچنین حل مشکلات مرتبط با بورسیه آنها مطالبه حداقلی اینجانب و مردم شریف آبادان است.

کعبی اظهارکرد: در جای جای وزارت نفت، پتروشیمی و پالایشگاه های کشور فارغ التحصیلان زبده این دانشگاه که افتخاری برای جامعه علمی و مردم آبادان هستند مشاهده می شوند.
وی ادامه داد : با توجه به این موضوع لازم است تا از این دانشگاه حمایت های قاطعی صورت بگیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر درخواست خود از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، تصریح کرد : از دکتر ستاری در خواست کردم تا نسبت به ایجاد پارک های علمی و فناوری در منطقه آزاد اروند  با همکاری دانشگاه های صنعت نفت ، علوم پزشکی ، علوم و فنون دریایی ، مرکز دانشگاهی پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین الملل خلیج فارس آبادان و خرمشهر و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند و نیز صنعتی شدن پژوهش های انجام شده در این دانشگاه ها و مراکز علمی بویژه در دانشگاه صنعت نفت آبادان و تاسیس شرکت های دانش بنیان که نقش موثری در تولید محصولات علمی و ایجاد اشتغال دارند اهتمام و نگاه ویژه ایی به این موضوع داشته باشند.


انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار