پس از اقدام اشتباه مسئولین سابق اوقاف در تخریب حرم متاسفانه این افراد حتی حاضر به عذرخواهی از شهروندان اهوازی هم نشدند و بی سروصدا رفتند.

"> گزارش یک سایت خوزستانی از دو سالگی تخریب حرم علی بن مهزیار / بی تدبیری مسئولین سابق !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵

پس از اقدام اشتباه مسئولین سابق اوقاف در تخریب حرم متاسفانه این افراد حتی حاضر به عذرخواهی از شهروندان اهوازی هم نشدند و بی سروصدا رفتند.

 

نجف آبادی در سایت رهیاب نوشت : همزمان با آغاز فصل تابستان و روزهای آغازین تیر ماه 90، خبری در رسانه های محلی و کشوری منتشر شد که در کنار بازتاب های وسیع ، بهت و حیرت مردم و مسئولین را به دنبال داشت. خبر این بود: حرم علی بن مهزیار در اهواز با خاک یکسان شد!

در آن زمان رسانه ها نوشتند که بقعه تاریخی علی بن مهزیار که جزو میراث فرهنگی و مذهبی کشورمان است، در اقدامی عجیب، ‌با خاک یکسان شد.

هر چند مسئولان اوقاف، ‌هدف از این کار را ترمیم و توسعه حرم عنوان کرده‌اند اما مگر نمی شد بدون تخریب این بنای مذهبی که با هزینه های سنگین ساخته شده است، نسبت به توسعه آن، ‌مانند بسیاری از اماکن متبرک دیگر،مانند امامزاده صالح تهران، اقدام نمایند؟

یکی از پایگاه های خبری پایتخت  نیز شرح حال این تخریب را در آن زمان بدین گونه به تصویر کشید : انگار زمین شخم خورده بود. گرما شدید تر از آن بود که بشودبیشتر ماند و شوک هم بیشتر از آن که روی موضوع تمرکز کنیم. مسئولین و آنها که باید از موضوع خبر داشته باشند یکی از توسعه حرف می‌زد و دیگر ازبازسازی و دیگری از چراغ خاموش حرکت کردن متولیان و... اما این بقعه وزیارتگاه و مرکز اصیل دینی که خانه یا ملک کلنگی نبود که به اصطلاح معماران و بناها کپش کنیم و چند طبقه بسازنش! هر محل هر چه کهن تر باشد وقدیمی تر با شناسنامه تر و اصیل تر است و در شرایطی تجدید بنا را می‌طلبدکه به نظر می‌رسد هنوز درباره مرقد علی ابن مهزیار اهوازی صدق نمی‌کرد چراکه هم دو سالن مجزا داشت و هم ضریحی مناسب و هم صحن و حیاطی قابل استفاده در ضمن تا به حال بارها صحن‌های رضوی و یا شاه چراغ و دیگر زیارتگاه‌هاتوسعه پیدا کرده‌اند اما هیچ کدام به این شکل و وضع درنیامده‌اند.

و حالا دومین جشن نیمه شعبان را هم بدون علی بن مهزیار می گذرانیم یادش بخیر سال های پیش این روزها هزاران شهروند اهوازی برای عرض ارادت و برپایی جشن نیمه شعبان به این مرقد مطهر می آمدند ولی حالا دو سالی می شود که نیمه شعبان اهوازی ها در حرم علی بن مهزیار آن شور و اشتیاق را ندارد فقط وفقط به یک دلیل وآن هم بی تدبیری مسئولین سابق اوقاف خوزستان!

بی تدبیری مسئولین سابق اوقاف خوزستان در تخریب حرم علی بن مهزیار درسال های گذشته به حدی بوده که متولیان فعلی این سازمان پس از دو سال هنوز نتوانسته اند آنطور که باید و شاید حرم را برای استفاده شیفتگان آستان امامت و ولایت آماده کنند.

پرونده تخریب حرم علی بن مهزیار اهوازی مساله ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت چرا که هیچ کدام از مسئولین رده اول استان علی رغم اهمیت موضوع  از اقدام سازمان اوقاف برای تخریب  حرم مطلع نبوده اند و توسط مسئولین سابق به صورت کاملا خودسر اقدامی انجام شد که گویی عده ای با غرض قبلی دست به اینکار زده اند.

جالب اینجاست این حادثه تلخ زمانی رخ می دهد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بنا بود حرم فرزند مهزیار به عنوان قطب  و محور برنامه های فرهنگی و گردشگری اهواز باشد ولی...

زمانی در اعیاد وجشن ها پرجمعیت ترین مکان در اهواز حرم مطهر علی بن مهزیار بود و حالابه دلیل پایان نیافتن ساخت حرم  این شلوغی ها را باید در پارک ها و جاده ساحلی ببینیم ،راستی چه کسی پاسخگوست؟

گفتنی است پس از اقدام اشتباه مسئولین سابق اوقاف در تخریب حرم متاسفانه این افراد حتی حاضر به عذرخواهی از شهروندان اهوازی هم نشدند  و بی سروصدا رفتند.

 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ایمان ساعدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
comment
0
0
comment اونهایی که حرم رو تخریب کردند به نظر شما [...]نبودند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار