اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفتگو با شوشان: انتخاب مشاور آلمانی برای طرح مطالعاتی ساخت شهرک پتروشیمی در خوزستان
با توجه به تولید 20 میلیون تن سالانه محصولات پتروشیمی و نیز وجود زیرساخت های لازم ، ساخت شهرک تخصصی صنایع پایین دستی و میان دستی پتروشیمی در خوزستان ضرورت داشت



شوشان: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفتگو با شوشان گفت: سال گذشته در سفر وزیر نفت به استان خوزستان پیشنهاد دادیم با توجه به تولید 20 میلیون تن سالانه محصولات پتروشیمی و نیز وجود زیرساخت های لازم ، شهرک تخصصی صنایع پایین دستی و میان دستی پتروشیمی در استان خوزستان احداث شود که مورد موافقت قرار گرفت.

نور الله حسن زاده تصریح کرد: مواد صادراتی ما مواد خام هستند و نیاز به احداث چنین شهرکی به شدت احساس می شود و چون شرکت های بین المللی آلمانی تجربه زیادی در صنایع پتروشیمی، پایین دست و با ارزش افزوده بالا دارند به همین دلیل یک شرکت مشاور آلمانی را انتخاب کردیم تا مطالعه جامعی بر پایه نفت، گاز و محصولات پتروشیمی موجود در منطقه طراحی کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در بدو امر باید شرایط و توان تخصیص آب، برق، گاز و سایر زیرساخت ها را در دوره کوتاه مدت و نیز افق بلند مدت 20 ساله برای این کار به شرکت مشاور ارائه دهیم به همین منظور استاندار خوزستان دستور ارائه گزارشی از سوی ارگان های دست اندر کار را ظرف یک هفته آینده صادر کرد.

وی ادامه داد: برای فاز نخست شاید گاز در حد نیاز داشته باشیم ولی برای افق طولانی مدت بای خطوط انتقال گاز را باید در نظر بگیریم که این خطوط انتقال گاز هم نیاز به سرمایه گذاری دارد. در حال حاضر همچنین نیاز به 20 کیلومتر خطوط ریلی تا بندر امام داریم که استان باید کمک کند و برای بحث آب نیازمند انتقال آب هستیم که همه این ها هزینه ها و سرمایه گذاری هایی می طلبد.

حسن زاده با تاکید بر این که شرکت مشاور پروژه باید توسعه زیرساخت ها را در یک افق 20 ساله پیش بینی کند، عنوان کرد: این طرح ارزیابی زیست محیطی خواهد داشت و در دراز مدت تکنولوژی های روز دنیا مورد استفاده خواهد گرفت. یک شهرک پتروشیمی در آلمان در کنار رودخانه ساخته شده که هم از تکنولوژی های روز بهره می برد و هم مسائل تخصصی لحاظ شده و قطعا محیط زیست جزو اولویت های آن است بنابراین این شهرک هم که توسط مشاور آلمانی احداث می شود، با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی راه اندازی خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار