اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
شوشان خرمشهر : یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی ایرانی مورد استفاده کاربران داخلی (کلوب دات کام) تعطیل می شود.

شبکه‌های اجتماعی در طی چندین سال گذشته بارها دچار تغییرات شده و ایرانیان همیشه از ساکنین پرجمعیت و فعال چنین فضاهایی بوده‌اند. فعالیت چشمگیر مردم کشورمان در شبکه اجتماعی «اورکات» در سال‌های آغازین دهه 80 نقطه شروع این ماجرا بود و کوچ کردن به «یاهو 360» و سپس «فیس‌بوک» ادامه راه آن که امروزه به «تلگرام» و «اینستاگرام» ختم شده است. در این بین نام یک شبکه اجتماعی ایرانی هم خوش می‌درخشید: شبکه اجتماعی کلوب. سایتی که امروز خبر از بسته شدن آن منتشر شد.

شرکت فناوران ایده پرداز صبا (صبا ایده) با توسعه شبکه اجتماعی کلوب در دی ماه 1383 کار خود را آغاز کرد و امروزه به یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی ایرانی تبدیل شده است. آپارات، سرویس میهن‌بلاگ، فیلیمو، لنزور و آژانس تبلیغاتی صباویژن جزو زیر مجموعه‌های آن هستند، مجموعه‌ای از پربازدیدترین وبسایت‌های ایرانی که میلیون‌ها نفر مخاطب دارد و بارها و بارها موفق به دریافت جایزه‌های گوناگون شده است.

«محمدجواد شکوری مقدم»، از موسسین اصلی شبکه اجتماعی کلوب، در یادداشتی دروبلاگ شخصی خود نوشته است:

کلوب دات کام جزو 3 سرویس پر ترافیک ایران بود، درخت پر شاخه برگ کلوب را، پس از فیلترهای مکرر هر روز بی رونق تر کردند و نه دل و دماغی برای مردم ماند و نه برای مدیران آن و امروز بسیاری از همان مسئولین نادم و پشیمان هستند ولیکن چه سود. کشور عجیبی داریم و ترس از آنکه هر روز از خواب بلند شوی و منتظر فیلتر شدن و کلا تعطیلی کسب و کارت باشی. نگهداری سایت کلوب دات کام با شرایط فعلی، محدودیت ها و عدم تمایل به توسعه آن بیش از این صلاح نیست و شرکت صباایده تصمیم به خاموشی این سرویس در انتهای پاییز دارد/العالم


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار