اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند؛
آبادان - شوشان ؛ قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : نیروهای بومی منطقه آزاد اروند برای اشتغال در مبادی شش گانه ورودی و خروجی این منطقه معرفی شده اند و تا کنون این سازمان نیروی غیربومی برای کار و ارائه خدمات در بخش گمرک، به تعاونی مصرف کارکنان گمرک جمهوری اسلامی ایران معرفی نکرده است.
شوشان آبادان ؛ عبدالله کعبی، امروز شنبه (29 مهرماه ) با تاکید بر اولویت جذب نیروی بومی در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند ، عنوان کرد : اخباری که در فضای مجازی مبنی بر استخدام 200 نیروی غیربومی توسط سازمان منطقه آزاد اروند در مبادی ورودی و خروجی آبادان و خرمشهر منتشر شده، کذب است و این سازمان هیچ نیرویی را استخدام نکرده و مجوز استخدام نیرو هم ندارد.

وی با اشاره به محتوای موافقت نامه ایی که سازمان منطقه آزاد اروند مورخ 2/3/96 با گمرک جمهوری اسلامی ایران برای استقرار نیرو در مبادی شش گانه ورودی و خروجی آبادان و خرمشهر امضاء کرده است، اظهارداشت : بر اساس این موافقتنامه اولویت جذب نیرو با بومیان آبادان و خرمشهر است، به طوری که سازمان نیروهای مورد نیاز را از بومیان منطقه به گمرک کشور معرفی می‌کند و با نظارت گمرک، نیروها جذب گمرک کشور می‌شوند.

وی افزود : این بدین معنی است که این سازمان هیچ نیرویی را استخدام نمی‌کند بلکه گمرک کشور مسئول به کارگیری نیروهاست اما موافقت نامه ایی که با گمرک امضا کرده ایم می بایست  این نیروها حتما از بومیان منطقه آزاد اروند باشند.

وی ادامه داد :  سازمان منطقه آزاد اروند حدود 90 نفر نیرویی که در خدمات شهری مشغول به کار بودند را بعد از توسعه منطقه آزاد اروند به گمرک معرفی کرده که می بایست جذب شوند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند به جوانان جویای کاری که امروز مقابل فرمانداری ویژه آبادان، تجمع کرده بودند اطمینان داد: چنانچه گمرک جمهوری اسلامی ایران برای مبادی شش گانه منطقه آزاد اروند نیاز به نیروی بیشتری داشته باشد جذب آنها طبق شروطی که در توافقنامه گذاشته ایم باید بر اساس بومی گرایی باشد.

وی افزود : تعاونی مصرف گمرک کشور باید الویت اشتغال نیروهای بومی را رعایت کند و نمایندگان گمرک کشور که در گمرک استان مستقر هستند وظیفه گزینش، جذب و به کارگیری نیروهای مورد نیاز را بر عهده دارند و سازمان منطقه آزاد اروند هم فقط تامین کننده مالی این نیروهاست.

وی از وجود نظارت دقیق بر حسن انجام شروط و بندهای این توافقنامه خبر داد و گفت : سازمان منطقه آزاد اروند با تعاونی مصرف گمرک قرادادی امضاء کرده تا آنها نیز این نظارت‌ها را انجام دهند که در حال حاضر نظارت بر حسن انجام بندهای این توافقنامه از سوی ناظر گمرکات کشور تایید شده و حتی صورت وضعیت ماهانه از سوی ناظر گمرکات استان نیز مورد تائید قرار گرفته که براساس تائید ناظر گمرکات این صورت وضعیت ها توسط سازمان منطقه آزاد اروند تامین اعتبار شده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد : تا کنون بر اساس اعلام گمرک تمام نیروهایی که جذب شده اند بومی بوده اند و حتی از خارج از منطقه آزاد اروند نیز جذب نشده اند و چنانچه نیروی غیربومی در مبادی شش گانه این منطقه حضور داشته باشد، نیروهای کارشناس و استخدامی سازمان گمرک کشور هستند که به این منطقه مامور شده اند.

گفتنی است بر اساس قانون، گیت های ورودی و خروجی مناطق آزاد کشور، محل استقرار نیروهای گمرک جمهوری اسلامی ایران است نه کارکنان سازمان مناطق آزاد ، تا نظارت بر ورود و خروج کالا که از وظایف نیروهای تحت امر گمرک کشوری است، به درستی انجام شود.

منطقه آزاد اروند نیز از این قانون مستثنی نبوده و بر اساس همین قوانین عمل می‌کند ؛ با این شرط که گمرک کشور، نیروهایش را باید از بومیان آبادان و خرمشهر تامین کند.

به گزارش شوشان آبادان ؛ سازمان منطقه آزاد اروند تاکنون برای مبادی شش گانه استخدام نداشته و نخواهد داشت، زیرا مجوز این کار را ندارد و افرادی را که به گمرک معرفی کرده است، کارکنانی بودند که قبلا در خدمات شهری این سازمان اشتغال داشتند.



انتهای پِیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار