اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
معاون انتظامی استانداری بصره گفت: زائران ایرانی اربعین حسینی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند فقط از طریق پایانه های مجاز این کشور به عراق سفر کنند.

سیدعرب الجزایری سه شنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه در گفت و گو با ایرنا افزود: پایانه مسافربری در شلمچه عراق، پایانه مسافری و ایستگاه راه آهن بصره برای جابجایی زائران اربعین تا نجف اشرف در نظر گرفته شده است.

وی اظهارکرد: زائران اربعین حتما با وسایل نقلیه عمومی که مورد تایید استانداری بصره و نیروهای امنیتی در پایانه ها هستند سفر کنند و از وسایل نقلیه خارج از پایانه ها استفاده نکنند.

الجزایری گفت: در طول مسیر بصره، ناصریه، سماوه، دیوانیه مکان هایی برای استراحت زائرانی که با وسایل نقلیه جمعی به نجف اشرف مشرف می شوند پیش بینی شده که یگان های نظامی و انتظامی در آنها مستقر هستند.

وی افزود: ایستگاه راه آهن بصره و مسیر ریلی بصره به نجف اشرف نیز زیر نظر امنیتی و نظامی نیروهای پلیس و حشد الشعبی قرار دارد و مشکل امنیتی در این مسیر احساس نمی شود.

پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز 2 کانون از چهار گذرگاه اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

در اربعین حسینی پارسال حدود 430 هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار