شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
گردهمایی اعتراض به انتخاب اردکانیان در اهواز ( 5) / هژیر کیانی فعال محیط زیست: وزارت نیرو حتی شجاعت اعتراف به اشتباهاتش را ندارد / مدیریت در وزارت نیرو که اردکانیان نمادی از این تفکر است مبتنی بر خطا و آزمون است
پس از این همه سال وزارت نیرو حتی شجاعت اعتراف به اشتباهاتش را نداردو ادعای رسانه های وابسته به اردکانیان در خصوص توجه به محیط زیست در رابطه با عملکرد و گذشته وی درست نیست.


شوشان: گردهمایی اعتراض به انتخاب اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو با حضور کارشناسان حوزه‌های آب و محیط زیست ، فعالین اجتماعی، و خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار اقتصاد بومی برگزار شد.

به گزارش شوشان ، هژیر کیانی، فعال زیست محیطی، با تاکید بر گفتمان پرسشگری زیست محیطی گفت: مسئله آب کشور تنها با نفی سد سازی به عنوان یک پازل ویرانگر سامان پیدا نمی کند، بلکه نیاز به یک نقشه راه منسجم داریم. ما بیشترین هدر روی آب را در بخش کشاورزی داریم و بیش از 40 درصد از منابع آب ما در بخش کشاورزی در حال به هدر رفتن است.

وی گفت: اگر بتوانیم با یک برنامه اقدام مشترک در بخش کشاورزی 10 درصد هدر روی را کنترل کنیم، می توانیم چند برابر به دارایی آب شرب کشور اضافه می شود.

کیانی بد مصرف کردن آب خانگی را نیز یک معضل دانست و گفت: از مجموعه 170 لیتر آبی که مصرف می کنیم 5 تا 6 لیتر آن صرف شرب می شود و مابقی به استفاده های غیر ضروری می رسد. و اگر بتوانیم تفکیک آب شرب از بهداشت را انجام دهیم هیچ نیازی به کشتن کارون نداریم.

وی مدیریت و و حکمرانی بر وزارت نیرو که اردکانیان نمادی از این تفکر است را مبتنی بر خطا و آزمون دانست و گفت: پس از این همه سال وزارت نیرو حتی شجاعت اعتراف به اشتباهاتش را نداردو ادعای رسانه های وابسته به اردکانیان در خصوص توجه به محیط زیست در رابطه با عملکرد و گذشته وی درست نیست.

کیانی همچنین گفت:بررسی برنامه های اردکانیان نشان می دهد که وی در این برنامه صرفا کلی گویی و کپی برداری کرده است و مشخص است که چنین برنامه ای نمی تواند کشور را از بحران بی آبی نجات دهد و برنامه ایشان هیچ ملاحظه زیست محیطی نیز ندارد . عدم توجه به تغییرات زیست محیطی در برنامه اردکانیان بسیار مشهود است و داده های موجود در این برنامه قابل استناد نیست.

وی گفت: این وزارت خانه دارای حدود 60 میلیارد تومان بدهی است و اردکانیان چگونه می تواند برنامه اش را در طول 4 سال با این همه بدهی اجرا کند! گذشته اردکانیان خسارت های جبران ناپذیری به این کشور وارد آورده است. اردکانیان 13 هزار نفر انسان را مجبور به کوچ کرد و با عملکرد او یک صد هزار اصله درخت بلوط به ارزش اکولوژیکی بالای چند میلیارد دلار و بیش از یک صدو 10 میراث فرهنگی و ... را از دست دادیم که این نماد تفکر سازه ای حاکم بر وزارت خانه ای به اسم وزارت انحصار طلب نیرو است!





























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار