اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
تریبون نماز جمعه ی خرمشهر این جمعه هم شاهد ادامه اولتیماتوم های امام جمعه ی خرمشهر به دیگر ارگانها بخصوص سازمان منطقه آزاد بود . اولتیماتومی بیست و چهارساعته که ظاهرا پس از پایان مهلتش به بار ننشست


شوشان خرمشهر : حجه الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی امام جمعه ی خرمشهر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته خبر از اولتیماتومی بیست و چهارساعته به سازمان منطقه آزاد اروند داد تا طی این مدت عوارض زایرین کربلا را حذف کند . خواسته ای که بعد از بیست و چهارساعت با واکنش رسمی سازمان منطقه آزاد اروند روبرو شد . 

  حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه خرمشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته عنوان کرد:
مسئولین خدمت بی منت به زائران اربعین را از مردم خوزستان و مهران یاد بگیرید، به منطقه آزاد اروند ۲۴ ساعت فرصت میدم تا عوارض اربعین را بردارد . همه موبایل ها و فضای مجازی فعال شود و مظلومیت اربعین به مسئولین برسد لازم است مسئولین خدمت بیشتری به زائران انجام دهند
آیا وظیفه نظام جمهوری اسلامی این نیست که نباید هزینه از زائر بگیرد و در مقابل برای زائر هزینه کند؟! هر ساله هزینه گذرنامه برای زائر بالاتر می رود . برای رفتن به برخی کشورها ویزا لازم نیست ولی برای رفتن به کربلا ویزا لازم است؟! به اضافه گرفتن پول ویزا و بیمه ، هلال احمر هم پول می گیرد؟! هلال احمر داری چکار می کنی؟! هزینه پارکینگ برای هر خودرو اون هم در بیابان که نظارت درستی هم نسبت به سلامت خودروها انجام نمیشه مبلغ ۵ هزار تومان گرفته می شود، برای زائران کیسه دوخته اند.
برخی از هزینه های منطقه ازاد اروند از سوء مدیریت است . برای سفرهای خارجی به ترکیه و جاهای دیگر افزایش هزینه ها و هواپیما نداریم! مسئولین خدمت بی منت به زائران اربعین را از مردم خوزستان و مهران یاد بگیرید.

وی ضمن بی حیا خواندن مسولین دریافت عوارض ، به منطقه آزاد اروند ۲۴ ساعت فرصت داد تا عوارض اربعین را بردارد. همچنین در پایان از  فیلم سازان خواهش کرد از حرکت باشکوه زائران فیلم ها بسازند .

امام جمعه ی خرمشهر که پیش از اینها نیز تهدیدهایی نسبت به برخی ارگانها بخصوص سارمان منطقه آزاد ابراز کرده بود ، این بار برخلاف بارهای گذشته با واکنش رسمی مدیر امور حقوقی، قراردادها و املاک سازمان  منطقه آزاد اروند روبرو شد . این اولتیماتوم و پیام شدید الحن که که نشانه ی فضای متشنج حاکم بر مسولین شهر است بسرعت فضای مجازی را پر کرد و نظرات موافق و مخالف زیادی را به خود جلب کرد . 

مهمترین آن مدیر امور حقوقی، قراردادها و املاک سازمان  منطقه آزاد اروند بود که عنوان کرد ؛دریافت عوارض خروج از کشور  در منطقه آزاد قانونی است. دریافت عوارض خروج از کشور طبق قانون انجام می شود و از  اشخاصی که قصد خروج از کشور  را دارند اخذ می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، سیدزین العابدین موسوی  عنوان کرد : پیرو مصاحبه عبدالله کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص عوارض خروج از کشور ، منطقه آزاد اروند بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و آیین نامه های اجرایی اداره می شود.

وی افزود : یکی از این آیین نامه ها اجرای اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری_ صنعتی است که کلیه ی عوارض ماخوذه از قبیل عوارض شماره گذاری خودروها، عوارض سالانه، عوارض تردد، عوارض مواصلاتی، عوارض بندری، عوارض فرودگاهی، عوارض فعالیت یا پذیره، عوارض کالا، عوارض خدمات شهری و از جمله عوارض ورود وعوارض خروج اشخاص ، اخذ می گردد.

موسوی ادامه داد : عوارض خروج وجوهى است که سازمان از اشخاصى که به مقصد خارج از کشور از مرزهاى منطقه خارج مى‎شوند، به هنگام خروج دريافت مى‎دارد.

مدیر امور حقوقی، قراردادها و املاک منطقه آزاد اروند گفت : این مقرره قانونی است و هیچ تبصره ای ندارد و عدم اعمال آن مسئولیت های جزائی به دنبال خواهد داشت بنابراین مسئولین سازمان منطقه آزاد به هیچ وجه مجاز نیستند که به هر دلیل، اینگونه عوارض را از مؤدیان اخذ ننمایند.

 همچنین اسماعيل زماني مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری در این باره گفت :  زیرساخت های تردد زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه فراهم شده است | حدود دو و نيم تا ٣ ميليارد تومان برای تکمیل زیرساخت های مرتبط با ایام اربعین توسط منطقه آزاد اروند تنها در خاك عراق هزينه شده است که این عدد در مرز شلمچه در خاک ایران به 13 میلیارد تومان می رسد . در تدارک تامین امکانات و زیرساخت های لازم برای ورود اتباع عراقی بدون اخذ ویزا به منطقه آزاد اروند هستیم تا آنها از خدمات درمانی، بهداشتی و ظرفیت های گردشگری منطقه استفاده کنند که البته این موضوع پس از ایام اربعین اجرایی می شود.
 مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند يكي از گذرگاه هاي مهم كشور و راحت ترین و قابل دسترس ترين مسير براي زائرین در ایام اربعین حسینی است | پیش بینی می کنیم امسال در ایام اربعین حدود یک میلیون نفر از طریق مرز شلمچه به عراق سفر کنند
سالانه ١٢ تا ١٥ ميليارد تومان در ايام اربعین برای اجرای برنامه های مرتبط با این ایام توسط سازمان منطقه آزاد اروند  هزينه مي شود.

 فرماندار خرمشهر نیز در پاسخ به  اعتراض زوار به دریافت عوارض خروج در مرز شلمچه گفت : پیگیر حل این موضوع هستیم.
قائم مقام منطقه آزاد اروند امروز در پاسخ به زائران گلایه مند در مرز شلمچه  اعلام کرد : عوارض خروج از مرز ، به خزانه دولت واریز می شود و ربطی به منطقه آزاد اروند ندارد. تنها در صورت موافقت دولت ، پرداخت این عوارض حذف خواهد شد...

با تمام این تفاسیر ، بنظر میرسد بهتر است مسولین و دلسوزان قبل از رسانه ای کردن نظرات خود ، برای رفاه حال زایران و حل مشکلات مردم در نشست های علمی و قانونی همراه با مشاورانشان به طرح مسئله بپردازند تا نتیجه ی مطلوب تری حاصل گردد و تنش بین خود را به بدنه ی مردم انتقال ندهند که نه تنها باعث حل مشکل نمیشود ، ممکن است باعث دلسردی مردم هم شود . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار