شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
گزارش شوشان از جلسه شورای اجتماعی خوزستان ( 1) / استاندار : آمار بالای طلاق در خوزستان نشان از عدم مدیریت و برنامه ریزی درست در حوزه فرهنگ است / 40 درصد طلاق های استان در دو شهر اهواز و آبادان است / عدم مدیریت و برنامه ریزی درست فرهنگی در آبادان / بودجه های فرهنگی تاکنون اثرگذاری لازم را نداشته اند
با وجود اینکه هزینه‌های زیادی برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شده ولی شهری با جمعیت 400 هزار نفره حدود 25 درصد آمار طلاق را به خود اختصاص داده است و این نشان از عدم مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دارد.


شوشان: استاندار خوزستان در جلسه شورای اجتماعی استان با اشاره به رونمایی از اطلس آسیب های اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: قرار بود اطلس اجتماعی استان تا اردیبهشت ماه امسال مشخص و اعلام شود ولی امروز با تاخیری چندماهه از آن رونمایی شده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد بر اساس اطلس آسیب های اجتماعی استان تصمیم گیری کنیم، باید آسیب های اجتماعی را به شکل منطقه ای و تخصصی بررسی و برای آن نسخه جداگانه ای بپیچیم.

استاندار خوزستان با یادآوری این که به دست گرفتن یک مسئولیت، تعهد آور و مسئولیت زا است، گفت: این که تنها منتظر بمانیم بر اساس تخصیص اعتبارات مسئولیت هایمان را ایفا کنیم، کاری را از پیش نمی برد.

وی یادآور شد: اتفاقاتی در استان و جامعه در حال وقوع است که ما به عنوان متولیان استان نمی توانیم نسبت به آن ها بی توجه باشیم. باید در حد بضاعت و توان  از امکانات موجود استفاده و برنامه هایی را لحاظ کنیم و یک روند را تسریع یا اصلاح یا از اجرای آن جلوگیری کنیم.

شریعتی با بیان این که دستگاه ها در حوزه مسائل اجتماعی مسئولیت دارند، عنوان کرد: شهرداری ها، متولیان فرهنگی شهرها هستند و باید در این زمینه پیشرو باشند؛ با این حال اگر همه دستگاه‌های متولی در بحث مسائل اجتماعی و فرهنگی اقدام نکنند، توفیقی حاصل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود این که انقلاب ما فرهنگی بوده است، ولی میزان سنجش ما کارهای عمرانی است که انجام می دهیم. اگرچه ایجاد زیرساخت ها ضروری و لازم است اما نباید باعث بی تفاوتی ما در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی شود.

آمار بالای طلاق نشان از عدم مدیریت و برنامه ریزی درست در حوزه فرهنگ است

استاندار خوزستان وقوع 40 درصد طلاق های استان در دو شهر اهواز و آبادان را نگران کننده خواند و گفت: بر اساس اطلس آسیب های اجتماعی، باید دو آسیب اصلی هر شهرستان مشخص و برای مداخله و اصلاح آن برنامه ریزی شود و به سمت اصلاح آسیب اجتماعی برویم.

 وی ادامه داد: اعتبارات و بودجه فرهنگی زیادی در آبادان هزینه می شود ولی این شهرستان 25 درصد آمار طلاق استان را به خود اختصاص داده است که نشان از عدم مدیریت و برنامه ریزی درست دارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: در طول سال بودجه فرهنگی زیادی هزینه شد که اثرگذاری لازم را ندارند بنابراین باید با اصلاح این چارچوب، به سمت اثرگذاری بیش تر این فعالیت ها برویم.

استاندار خوزستان بر آغاز فرآیند آموزش های شهروندی و تربیت شهروند تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها، سمن ها و موسسات خیریه می توانند در این زمینه نقش اساسی داشته باشند بنابراین باید محوریت کار قرار گیرند و در اداره جامعه به کار گرفته شوند.

 شریعتی حوزه زنان و کودکان را اولویت بحث بررسی و مهار آسیب های اجتماعی خواند و اذعان داشت: مسائل اجتماعی و حوزه علوم انسانی پیچیده و دارای متغیرهای پیچیده هستند که نیاز به مدیریت و نگاه علمی و کارشناسی دارند و نگاه های تک محوری و خلق الساعه هیچ اثر دراز مدتی نخواهد داشت و مشکلی را حل نمی کند.



























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار