شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان از برپا شدن بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در مرز شلمچه به منظور خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی خبر داد.

شهرام مقام با بیان اینکه قرار بود تا خدمات‌رسانی دانشکده علوم پزشکی آبادان از روز ۲۹ مهرماه در مرز شلمچه آغاز شود،گفت: به دلیل استقبال زودرس زایران از پیاده‌روی سید و سالار شهیدان این خدمات‌رسانی را از روز بیست و سوم ماه گذشته آغاز کردیم.

وی افزود: خدمات دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه در دو بخش بهداشتی و درمانی خواهد بود و بیمارستان صحرایی ما با ۱۲۰ تخت نیز در زمان حاضر در شلمچه دایر شده است.

وی راه اندازی ۶۰ تخت،بیمارستان صحرایی این دانشکده در مرز شلمچه را مربوط به موارد اضطراری خواند و اظهار کرد: مابقی تخت‌ها نیز برای درمانگاه صحرایی پیش بینی شده‌ است.
وی تصریح کرد: در بیمارستان صحرایی خدمات اتاق عمل، رادیولوژی، مامایی، آزمایشگاه و درمانگاه بستری موقت به زائران ارائه می‌شود .

به گفته مقام، تمام خدمات پزشکی، پرستاری و دارویی در مرز شلمچه رایگان هستند.

سخنگوی ستاد اربعین دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حوزه بهداشت نیز آموزش در ورودی‌ها به صورت چهره به چهره انجام می‌شود ضمن اینکه توزیع رسانه‌های آموزشی نیز در حال انجام است.

مقام افزود: اکیپ‌های بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت روزانه مواکب را پایش می‌کنند تا در این پایش‌ها کیفیت آب و غذای ارائه شده به زایران بررسی شود.

وی اظهار کرد: تا روز هفتم آبان ماه یک هزار و ۴۷۱ نفر از خدمات دانشکده علوم پزشکی آبادان در اورژانس و بیمارستان صحرایی مرز شلمچه بهره بردند. 

مقام در پایان با اشاره به  شرایط آب و هوایی حاکم در منطقه  (گرد و خاک غلیظ )از زائران خواست تا در ساعت‌های افزایش باد و گرد و خاک به صورت موقت در مواکب بمانند و از مایعات، سبزیجات و میوه‌های تازه استفاده کنند.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار