شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۶

روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت :

1) نماینده مردم اندیمشک در مجلس به دولت جدید توصیه کرده : شایسته سالاری دینی تفکری است که باید در دولت جدید و به خصوص در زمینه تشکیل کابینه مورد توجه قرار گیرد. صید عیسی دارایی اظهار کرد : دولت هایی که تا به امروز تشکیل شده اند دولت های فراگیری نبوده اند که از تجربه همه مردم، نخبگان و متخصصان استفاده کنند. دولت های گذشته تقریبا جناحی و در انحصار یک تفکر خاص بوده اند. وی افزود : امروز انتظار ما از دولت اعتدال این است که از همه تفکرها و همه افرادی که می توانند گامی برای کشور بردارند استفاده کند. ایرانی متفکر شیعه و متعتقد به انقلاب اسلامی از جمله ویژگی های افرادی است که رئیس جمهور منتخب باید از آنها در کابینه خود استفاده کند. وقتی در این زمینه صحبت از شایسته سالاری می شود منظور این است که تعهد و تخصص باید ویژگی اعضای کابینه جدید باشد.

گفتنی است صیدعیسی دارایی در زمان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ، مسئولیت ستادانتخاباتی دکتر محمدباقر قالیباف در استان خوزستان را برعهده داشت.

2) تودیع و معارفه مدیر پایگاه سازه های آبی شوشتر تبدیل به جلسه ای برای انتقاد از مدیریت دکتر حجازی استاندار خوزستان شد. در این نشست، پورفرخی مدیرکل میراث فرهنگی با کنایه، مدیریت استاندار را در حوزه میراث فرهنگی زیر سوال برد و گفت : این مدیریت کلان در استان اعتقادی به بافت تاریخی و آثار تاریخی ندارد و تنها برای کشیدن خیابان و معبر حاضر است لودر پای آثار بیندازد و خیابان تعریض کند و معبر باز کند، اما وقتی بر اساس ضوابط با این کارها مخالفت می‌کنیم، اعتبارات را قطع می‌کنند. کنایه های پورفرخی و حجازی به هم سابقه چندین ساله دارد و گاهی استاندار به مدیرکل و گاهی مدیرکل به استاندار می تازد.

3) شنیده شد که قاضی ناصر سراج در رابطه با صدور رای پرونده نمایندگانی که در فساد 3 هزار میلیاردی نقش داشته‌اند، گفت: تاکنون هیچ حکمی درمورد این 3 نماینده در این پرونده صادر نشده و رسیدگی به این پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان ادامه دارد. ماجرای پرونده فساد 3000‌میلیارد تومانی همچنان ادامه دارد؛ پرونده‌ای که همین چند روز پیش قاضی سراج به‌عنوان قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده از سنگین‌تر‌شدن آن به‌دلیل رو‌شدن اسناد گمرکی جدید مرتبط با شرکت امیر‌ منصور آریا خبر داد.

4) بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، در حالی که هنوز زمان زیادی تا پایان پروژه انتقال آب خلیج فارس به مرکز ایران باقی‌مانده، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه ای به وزارت نیرو و تعدادی از استانداران و وزرا، مقرر کرده دستگاه های مربوطه نسبت به تضمین خرید آب انتقالی از خلیج فارس به استان های مرکزی کشور که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، با رعایت مقررات مربوطه در این زمینه، اقدام کنند.

5) در حالی که بر اساس بند"د" ماده 201 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است شرایط ارتقاء حضور و سهم نیروهای مردمی در استقرار امنیت و دفاع از کشور را فراهم کند، یک مسئول دولتی در نامه ای به مدیران ارشد اجرایی پیشنهاد کرده نهادی با نام «شورای هماهنگی بسیج ملی» ذیل شورای عالی امنیت کشور تاسیس و شوراهای فرعی آن نیز در استان ها و شهرستان های کشور ایجاد شود که این موضوع فعلا به دلیل مخالفت کارشناسان، در دستور کار قرار نگرفته است.

6) معاون سازمان محیط زیست، با بیان اینکه وجود ریزگردها موجب کاهش عمق و کدر شدن آب خلیج‌فارس می‌شود، گفته : بر همین اساس آب سنگ‌ها و مرجان‌های موجود در این دریا از بین می‌روند. عبدالرضا کرباسی اظهار کرد: از بلوم‌های جلبکی نسبت به گذشته در سطح آب دریاهای کشور بسیار کاسته شده است. وی افزوده : نشست ریزگرد روی آب‌های خلیج‌فارس موجب شده تا از حجم بلوم‌های جلبکی در آب این دریا به میزان قابل‌توجهی کاسته شود. براساس آمار به دست آمده مشخص شده که هم‌اکنون حدود یکهزار تن به ازای یک کیلومترمربع از خلیج‌فارس نشست ریزگردها وجود دارد.

 

7) یک استاد رفتارشناس با اعلام افزایش ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خود گفت: افزایش تورم و فرار از مسئولیت دو عامل مهم در گسترش این اتفاق است. حسین باهر گفته: تصور اینکه ازدواج با فرد پولدار خوشبختی می‌آورد، کاملا اشتباه است. زیبایی بیشتر یکی از طرف‌های ازدواج نسبت به طرف دیگر نیز همین حکم را دارد، این مشکل درباره طبقه اجتماعی، فرهنگی و جایگاه خانوادگی نیز صدق می‌کند. یک استاد رفتارشناس با بیان اینکه برای یک ازدواج موفق نباید هیچ اختلاف فاحشی میان دو نفر وجود داشته باشد، افزود: در یک ازدواج موفق باید به موقعیت سنی، مالی، فرهنگی، تحصیلات، جایگاه اجتماعی، خانوادگی، ظاهر و... توجه کرد، زیرا وجود اختلافات زیاد در این زمینه‌ها مشکلاتی در زندگی زناشویی ایجاد می‌کند. به گفته این رفتارشناس، افزایش آمار ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خودشان دغدغه‌ای است که دو عامل افزایش تورم و فرار از مسئولیت در گسترش این اتفاق موثر است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار