شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۸

يك راهنماي گردشگري گفت: اگر به صورت سازمان‌يافته از آب‌هاي استان خوزستان استفاده شود گردشگران زيادي به اين سمت مي‌آيند.

اشكان نظام‌پور در گفت‌و‌گو با ايسنا اظهار كرد: با توجه به اين كه استان خوزستان هم به دريا راه دارد و هم اكثر آب‌هاي جاري و دايمي به خوزستان ختم مي‌شوند مي‌تواند قابليت جذب گردشگر را داشته باشد.وي گفت: يكي از جاذبه‌هاي گردشگري كه در استان خوزستان وجود دارد و همه مسافراني كه به اين استان مي‌آيند از آن تعريف مي‌كنند مسأله آب‌هاي جاري در اين استان است. ما بايد از نعمت آب‌هاي جاري و دايمي حداكثر استفاده‌ها را داشته باشيم و مسافران مختلفي را به اين سمت بكشانيم.

او توضيح داد: رودخانه كارون از ابتدا كه در مسير كوه‌هاي زاگرس است ظرفيت زيادي دارد و الان هم فعاليت رفتنيگ (قايقراني در آب‌هاي خروشان) در آن جا انجام مي‌شود. همچنين درياچه‌هاي پشت سدها براي ماهيگري مناسب است كه خوشبختانه گروه‌هاي ماهيگيري نيز در اهواز برقرار شده است.

نظام‌پور بيان كرد: علاوه بر پتانسيل آبي ساحل در كنار رودخانه كارون اين منطقه پتانسيل داشتن يك پارك آبي ساحلي و ايجاد فضاهايي براي استفاده از چشم‌انداز را دارد. پيش از اين نيز يك سرمايه‌گذار قصد داشت يك مجمتع توريستي را در آن راه‌اندازي كند و سرمايه خارجي را وارد كشور كند كه متأسفانه نشد.

او توضيح داد: در فصول خوب مي‌شود از كشتي‌هاي تفريحي استفاده كرد. ما چند سال پيش اين تجربه را در خرمشهر داشتيم. يك كشتي تفريحي براي حدوداً چهار ساعت بين آبادان و خرمشهر مسافران را روي آب مي‌برد و در آن جا مسافران با موسيقي استان خوزستان، غذاهاي محلي و طبيعت اروندرود آشنا مي‌شدند.

اين راهنماي گردشگري بيان كرد: در ماهشهر ساحل مجيديه را داريم كه ساحلي منحصر بفرد است و پايين‌تر از آن در منطقه سربندر جزيره قبر ناخدا قرار دارد كه خيلي جزيره جالبي است و حتي مي‌تواند به عنوان يك جاذبه گردشگري تعريف شود.

او ادامه داد: امكاناتي كه در پشت سد تنظيمي دزفول (علي‌كله) از طرف شهرداري ايجاد شده و جزو بهترين نمونه‌هايي است كه تا به حال اجرا شده است آقايان و خانم‌ها مي‌توانند از امكانات تفريحي همچون جت اسكي و قايق‌راني و غيره استفاده كنند.

وي يادآوري كرد: هر ساله تعداد افراد زيادي جان خود را در آب‌هاي خوزستان از دست مي‌دهند كه مي‌توان گفت بخشي از آن به خاطر نبود امكانات فرهنگي و تفريحي است كه بخش‌هاي دولتي و خصوصي مي‌توانستند ايجاد كنند.

اين راهنماي گردشگري گفت: هميشه در كنار ساحل كارون، مارون، دز و ساير آب‌ها جوانان به آب مي‌روند. پس چه بهتر كه بتوانيم مجتمع‌هايي فرهنگي با كنترل هلال ‌احمر و تربيت‌ بدني ايجاد كنيم.

 

نظام‌پور تاكيد كرد: پتانسيل ساحل‌هاي خوزستان توسط ارگان‌هايي مثل ميراث فرهنگي و شهرداري شناسايي و تبديل به طرح‌هاي سرمايه‌گذاري شده‌ و از لحاظ معرفي تا حدودي معرفي شده‌اند اما مشكل اصلي ما سرمايه است. در واقع كسي وارد اين قضيه نمي‌شود و دليل‌اش به ارگان‌هايي مثل شهرداري برمي‌گردد چراكه ارگان‌هايي كه مجوزهاي لازم را براي تأسيس اين گونه اماكن مي‌دهند بايد كارها را براي سرمايه‌گذار تسهيل كنند تا سرمايه‌گذار بتواند راحت بيايد و مجتمع‌هايي تفريحي ـ آبي ايجاد كند چون اين گونه سرمايه‌گذاري‌ها سود‌آوري بالايي را به همراه مي‌آورند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار