اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
وزیر نیرو در پاسخ به سوال خبرنگار شوشان: در زمینه انتقال آب همه ملاحظات در نظر گرفته می شود / پیگیر هزینه های بالای قبض های برق در خوزستان خواهم بود / برای تخصیص آب به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری تصمیم گیری می شود



شوشان: وزیر نیرو در حاشیه نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان که بعد از ظهر امروز دوشنبه در سرسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد، درخصوص بحث انتقال آب از سرچشمه های کارون اظهار کرد: اگر فقط به بحث انتقال فکر کنیم و سایر مسایل را نادیده بگیریم، هیچ انتقال آبی به تنهایی مشکل منطقه نیازمند را حل نمی کند و هیچ عدم انتقالی نیز به تنهایی مسئله منطقه پر آبِ بالادست را رفع نمی کند. 

وی ادامه داد: در بحث مصرف آب، عدم استفاده از پساب ها، کاهش تلفات و از افزایش بهره وری و راندمان مشکلات زیادی داریم بنابراین باید همه مسایل را با هم ببینیم.

وزیر نیرو در خصوص این که آیا خود را یک وزیر خوزستانی می داند، بیان کرد: این که با کمک هم مسایل خوزستان را حل کنیم، مانند این است که مسایل کشور را حل کرده ایم؛ بنابراین این مسیر را با امیدواری و با پشتیبانی نمایندگان مردم و همکاری دستگاه های اجرایی در دولت و استفاده از ظرفیت های خوب در دولت طراحی کرده و دنبال می کنیم.

وی یادآور شد: قرار است کارگروهی تشکیل و تصویر واقعی از مسایل و مشکلات خوزستان در بخش آب و سایر منابع زیست محیطی تعریف شود و پس از تدوین آن مشکلات شناسایی و ریشه یابی شود و تقسیم کار صورت گیرد؛ بنابراین باید همسو با ظرفیت های دولت، مجلس، دانشگاهیان و مجموعه های مردم نهاد مثل سایر عرصه ها دست به دست دهیم و بودِ آب را عاملی برای آبادانی و کمبود آن را دلیلی برای همکاری و همدلی بدانیم.

اردکانیان در پاسخ به خبرنگار شوشان مبنی بر این که طبق بند 9 مصوبه راهبردهای بلند مدت توسعه آب انتقال آب بین حوضه ای تنها با رعایت حقوق ذی نفعان مجاز است؛ و حق خوزستان چقدر در این خصوص رعایت می شود، عنوان کرد: ما هم ذی نفعان را تعریف می کنیم و هم با توجه به شرایط دسترسی به منابع آب، تلاش می کنیم همه ملاحظات در نظر گرفته شده در مصوبه هیئت وزیران در سال 83 را رعایت کنیم و در کنار آن تعهدات، تصمیمات و وعده های رییس جمهور را در این زمینه در نظر خواهیم گرفت. 

وزیر نیرو درخصوص تصمیم این وزارتخانه در بحث دریافت 5 تومان اضافی در قبض های برق در خوزستان و هم چنین آخرین روند تخصیص آب به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: در خصوص این دو بند و مسایل دیگری که از سوی نمایندگان استان عنوان شد، تا دو هفته دیگر با بررسی کارشناسی در وزارت نیرو به مجمع نمایندگان استان پاسخ می دهیم.

وی در واکنش به این پرسش که آیا میزان قبض های برق در استان کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: گزارش ارائه شده در حال بررسی است و امیدواریم نتیجه بررسی به گونه ای باشد که انتظارات مردم استان(در خصوص کاهش قیمت انرژی) محقق شود.

اردکانیان درخصوص عدم تامین حق آبه تالاب بامدژ و هورالعظیم گفت: طبق ضوابطی که سازمان حفاظت از محیط زیست دارد، در یک همکاری نزدیک به این موضوع عمل می شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار