شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
 جلسه برنامه ریزی کالبدی و ترافیک شهری با رویکرد روان سازی در افق 10 ساله برای محدوده کیانپارس و کیان آباد با حضور شهردار اهواز برگزار شد.


در این جلسه مطالعات برنامه ریزی ترافیک و مدیریت کاربری های منطقه کیانپارس و کیان آباد با حضور منصور کتانباف شهردار اهواز، مجری طرح (دانشگاه شهید چمران)، مدیر شورای ترافیک استان و تعدادی از معاونین و کارشناسان حوزه شهرسازی و ترافیک بررسی شد.

 شهردار اهواز هدف از اجرای این پروژه را علاوه بر اقدامات مهندسی ترافیک که برای بهبود وضعیت ترافیک انجام میشود،  اعمال برخی محدودیتها در توسعه نامنظم فعالیتها در مناطق کیانپارس و کیان آباد دانست، تا بتوان مسئله ترافیک را مدیریت کرده و روان سازی کنیم.


وی ادامه داد: باید بافت مسکونی  این مناطق را مدیریت و ساماندهی کنیم و در صورت نیاز با اعطای مشوق هایی برخی از فعالیتها را تشویق کنیم در خارج از این دو محدوده به فعالیتهای خود ادامه دهند.
کتانباف تصریح کرد: این پروژه در سه سطح یعنی اقدامات کوتاه مدت، اقدامات میان مدت و اقدامات بلند مدت تعریف شده است که اقدامات کوتاه مدت شامل یکطرفه سازی، اجرای خط ویژه اتوبوس، مدیریت پارک حاشیه ای و نصب چراغهای فرمان است که در یک بازه ی زمانی کوتاه مدت (6 ماه) قابل اجرا هستند که این مجموعه اقدامات برای منطقه ی مورد مطالعه پیش بینی شده اند.

شهردار اهواز گفت: در حال حاضر یکطرفه سازی کوچه های فرعی منطقه کیانپارس انجام شده و برخی چراغهای فرمان هم در دست اقدام هستند که بزودی مناقصه آنها برگزار می شود.

وی اظهار داشت : با توجه به توسعه صورت گرفته و پروانه های صادر شده در سالهای گذشته، نتایج مدلسازی ترافیک با استفاده از نرم افزارهای به روز جهان و رشد احتمالی  این مناطق در سالهای آینده قابل پیش بینی است بطوریکه مجموعه اقدامات میان مدت  هم به تنهایی قادر به بهبود کیفیت ترافیک ده سال آینده مناطق مذکور نخواهد بود و ممکن است موجبات نارضایتی ساکنین این مناطق را فراهم کند.

شهردار اهواز با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در محدوده های مذکور گفت: برخی از فعالیتهای تجاری، اداری، درمانی و آموزشی و بطور کلی فعالیتهای مهمی که جاذبه سفر برای شهروندان در این مناطق دارند با اعطای مشوق هایی و با رضایت بهره برداران به خارج از محدوده و مکانهایی که شهرداری برای آنها پیش بینی خواهد کرد، منتقل میشوند.

منصور کتانباف تصریح کرد: مجموعه این اقدامات سبب می شود حدودا بین 15 تا 20 درصد وضعیت ترافیک در افق 10 ساله بهبود پیدا کند، اما این به تنهایی مورد تایید و درخواست مدیریت شهری نخواهد بود و ما اقدامات اثر گذارتری را مد نظر داریم .

وی افزود: با این اقدامات میتوانیم در شرایط خوش بینانه و ایده آل تری نسبت به وضع فعلی قرار بگیریم تا جریان ترافیک منطقه کیانپارس در افق ده ساله شرایط مناسبی حاصل کند و رضایت مندی مطلوب تری را برای شهروندان ایجاد کند.

منصور کتانباف اظهار داشت: مجموعه اقدامات کوتاه مدت صرفا یک نظم دهی و ساماندهی به جریان ترافیک می دهد و نمی تواند در دراز مدت بسیار اثر گذار باشد از این رو اقدامات میان مدت شامل توسعه شبکه معابر و احداث تقاطع های غیر هم سطح هم در برنامه میان مدت پروژه لازم است.


وی با تعریف کارشناسی از پروژه های میان مدت گفت: این پروژه ها حداکثر ظرف مدت 2 سال قابل اجرا و بهره برداری هستند که میتوان به احداث حدود 8 تقاطع غیر همسطح در مرزهای محدوده مطالعاتی در بلوار ساحلی ، تقاطع های مسیر شهید دغاغله ، شهید دقایقی و محورهای شهیدصیاد شیرازی ، شهید چمران  و خیابان خرداد اشاره کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار