شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۱

شوشان : فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب غرب كشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بازوی انقلاب و در خدمت كشور و نظام اسلامی است و بر اساس وظایف ذاتی خود روز به روز در حال بالا بردن آمادگی دفاعی خود هستیم.

سرتیپ دوم'سیدعلی مهرابی در پادگان شهید سرلشكر اقارب پرست اهواز با گرامیداشت روز 29فروردین روز ارتش و تجلیل از 49هزار شهید و 127هزار جانباز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان كرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف انسانی و تجهیزاتی در بهترین وضعیت ممكن قرار دارد و بابومی سازی انواع تجهیزات و اداوات نظامی و دفاعی ، وابستگی به واردات تجهیزات و قطعات نظامی را به صفر رسانده است.  وی گفت: هم اكنون با تلاش كاركنان صنایع دفاعی و نظامی ، قادر هستیم انواع تجهیزات نظامی را طراحی و بسازیم و در بخش جنگ الكترونیك نیز موفقیت های بزرگی نصیب ما شده است.

سرتیپ مهرابی با بیان اینكه بر اساس اصل 143 قانون اساسی ماموریت پاسداری و دفاع از تمامیت ارضی كشور را برعهده داریم بیان كرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تجربیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و استفاده از نیروهایی كه سختی های جنگ را چشیده اند می تواند بخوبی وظایف خود را انجام دهد.

وی به تدبیر حكمیانه امام راحل (ره) در حمایت از ارتش و ناكام گذاشتن نغمه های شوم انحلال ارتش در سالهای اول انقلاب اشاره كرد و گفت: امام (ره) با خنثی كردن توطئه انحلال ارتش ، راه برای تقویت هرچه بیشتر ارتش هموار كردند و با حذف برخی نیروهای ضدانقلاب از بدنه ارتش ، این نیرو را در خدمت كشور و انقلاب قرار داد.

وی در تشریح برگزاری مراسم 29فروردین گفت: این مراسم در دو شهر اهواز و دزفول با رژه نیروهای مسلح و نمایش اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

وی دیدار با خانواده های معظم شهدا ، غبارروبی مزار شهدا ، برگزاری صبحگاه مشترك نیروهای نظامی و انتظامی و برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه های 29فروردین امسال عنوان كرد.

سرتیپ 'امیر ظریفی یگانه' فرمانده لشكر 92زرهی خوزستان نیز در این نشست نیز ضمن گرامیداشت 29فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران كلمه طیبه است و این نیروی الهی در خدمت كشور و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی به اقتدار لشكر 92زرهی خوزستان و نقش برجسته آن در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: این لشكر با بهره گیری از نیروهای متعهد و تلاش گر توانسته گام های خوبی در حفظ آمادگی دفاعی بردارد. ناخدا یكم 'سیدحسین شریفی نسب' فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر نیز در این نشست خبری به ماموریت اصلی این نیرو كه همان صیانت از پهنه آبی كشور می باشد اشاره كرد و گفت:این نیرو در سال های اخیر با پدیده شوم دزدی دریایی در آب های فرامنطقه ای و دفاع از منافع ایران اسلامی در آبهای بین المللی اقتدار خود را در سطح جهان نشان داده است.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته قدم های بسیاری خوبی در ساخت تجهیزات پیشرفته دریایی از جمله ساخت ناوشكن و تجهیزات دفاع دریایی توسط متخصصان داخلی برداشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار