اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
رئیس‌جمهور تاکید کرد :نباید در موقع حادثه مچ همدیگر را بگیریم اما در همین سر پل‌ذهاب مسکن‌های مهر را دیدیم که چطور شده‌اند و کنار آن خانه خود مردم است که حتی شیشه آنها نشکسته است.

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور در جلسه ستاد مدیریت بحران با تاکید بر اینکه هیچ جای ایران نیست که در غم مردم کرمانشاه شریک نباشد، اظهارداشت: برای درمان ، مسکن ، امنیت و تامین نیازمندهای فوری مردم مناطق زلزله زده و کاستن از آلام آنان باید همه توان و قدرت خود را بکار بگیریم و تلاش کنیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن ، خسارت های ناشی از این حادثه را جبران کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه در مواردی همچون زلزله غرب کشور امداد هوایی خیلی می‌تواند یاری کند، گفت: از این‌ خدمات متشکریم و معتقدم مسئولان برای اسکان موقت و دائم مردم باید عددی را برای روستاها و شهرها اعلام کنند و آمار دقیق مشخص شود، مواردی که کاملا تخریب شده هم احصا شود.

وی افزود: پیشنهاد بنیاد مسکن در مورد اسکان موقت و دائم زلزله‌زدگان را آقای نوبخت باید به دولت بیاورد و در جلسه فردا در دولت مطرح کند تا میزان کمک بلاعوض دولت مشخص شود.

رئیس‌جمهور یادآور شد: صبح وقتی با هلی‌کوپتر مسیر را طی کردم در مسیر دیدم جلوی خانه مردم چادر زده شده است به نظرم این کار درستی است. باید نزدیک خانه افراد چادر بزنید اگر اردوگاه درست کنیم حتما درست نیست.

وی خطاب به مسئولان گفت: هر کسی نیاز به کمک و چادر دارد، کمک کنیم و خیلی در این زمینه سختگیری نکنیم. در این زمینه مقداری دست و دل باز باشیم. آب آشامیدنی و پتو هم که ضروری است و بعد از این‌ها مساله اسکان موقت مطرح است؛ راه این است کمک بلاعوض در اختیار افراد قرار دهیم تا خانه‌هایشان ساخته شود و اسکان داشته باشند. کار را باید به خود مردم بدهیم. نباید در موقع حادثه مچ همدیگر را بگیریم اما در همین سر پل‌ذهاب مسکن‌های مهر را دیدیم که چطور شده‌اند و کنار آن خانه خود مردم است که حتی شیشه آنها نشکسته است.

روحانی تاکید کرد: وقتی گسل این منطقه در یک مسیر است چرا یکی از خانه‌ها خراب شده و دیگری نشده؟ مردم باید خودشان برای خودشان خانه بسازند در اینصورت خودشان بهتر می‌سازند. گاهی دولت در مواردی ناچار است تصدی‌گری کند. هرچه کارها را به مردم واگذار کنیم، بهتر، ارزان‌تر، دقیق‌تر و زودتر انجام می‌دهند. راه درست است و مردم باید خودشان خانه‌هایشان را درست کنند. اگر کمک بلاعوض و وام لازم است، باید دولت و بانک‌ها به میدان بیایند. ما این موارد را کمتر و بیشتر تامین می‌کنیم این پیشنهاد درستی است مواردی مثل بیمارستان و مدرسه هم در اختیار دولت است و باید بودجه بازسازی آنها را تامین کنیم.

رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم تلاش برای انجام اقدامات موثر جهت تخفیف آلام مردم، خاطرنشان کرد: امیدواریم ما هم بتوانیم در زمانی کوتاه‌تر جبران کنیم. البته همان‌طور که گفتم صبح امروز هم تاکید کردم، بعضی آلام و دردها قابل‌جبران نیست و وقتی کسی عزیزی از دست داده، جبران نمی‌شود و خداوند متعال می‌تواند آن درد را جبران کند اما به هر حال امیدوارم آن‌چه قابل‌جبران است را جبران کنیم.

روحانی در پایان ضمن تمجید از همدلی ملت ایران در قبال این بلای طبیعی در کرمانشاه، گفت: اینجا وحدت، اخوت، برادری و صمیمیت مردم ایران مشهود است و به اتکای همین برادری، وحدت و همدلی نیز از این وضعیت عبور خواهیم کرد. همچنین امیدوارم در شرایطی دیگر نیز بتوانیم خدمت مردم عزیز کرمانشاه برسیم و دفعه بعد با خبری خوش و افتتاحی جدید مردم خوب کرمانشاه را زیارت کنیم.


/ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار