اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان 554 هزار دانش آموز ابتدایی در خوزستان خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده با اظهار اینکه  هر ساله طرح وارنیش فلوراید تراپی با هدف ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان خوزستانی اجرا می شود، بیان کرد: پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که در بین اقشار مختلف جامعه مشاهده می شود. در این خصوص سلامت دهان ودندان بخش مهمی از بهداشت عمومی را تشکیل می دهد که در کیفیت زندگی نقش مهمی دارد.
 

وی افزود:  با توجه به شرایط سنی دانش آموزان در مقطع ابتدایی و قرار گرفتن آنان در سن رشد، سلامت دهان و دندان در این دوره تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این طرح تمرکز بر روی دوره ابتدایی است.

 تقی زاده در عین حال با اظهار اینکه به طور متوسط هر کودک 5 تا 6 ساله ایرانی دارای 5 دندان شیری پوسیده در دهان خود می باشد، توضیح داد: با توجه به اینکه محدوده سنی 6 تا 12 سال بالاترین میزان ابتلا به پوسیدگی دندان را دارد می بایست در این دوره سنی با آموزش های لازم به دانش آموزان سلامت دهان و دندان آنها تضمین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ساز و کار اجرای این طرح در مدارس خوزستان، توضیح داد: طرح وارنیش فلوراید دو بار در سال و طی دو مرحله برای دانش آموزان پایه های اول تا ششم ابتدایی اجرا می شود. در قالب این طرح ماده فلوراید توسط بهیاران مراکز بهداشت و سلامت بر روی سطح دندان های دانش آموزان استفاده می شود.

 وی ادامه داد: اجرای این طرح 35 تا 41 درصد از پوسیدگی دندان در دانش آموزان ابتدایی جلوگیری می کند. برای دانش آموزان متوسطه نیز طرح آموزش و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در حال اجرا است.

 گفتنی است؛ طرح ارتقای سلامت دهان و دندان طی توافق نامه ای بین اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش جهت ارتقای سلامت دهان ودندان دانش آموزان ابتدایی در تاریخ 20/12/1393 منعقد شد و هر ساله در مدارس ایتدایی سراسر کشور اجرا می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار