شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
 مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان از احزاب سیاسی خواست تا در زمینه دموکراسی بومی و محلی تبلیغ کنند. 

 حبیب اله فضل الله پور  در نخستین نشست مشترک احزاب و تشکلهای سیاسی شهرستان آبادان در محل تالار الغدیر فرمانداری این شهر گفت: ما باید دموکراسی را نیز بومی کنیم تا بتوانیم کارها را در حوزه سیاسی به پیش ببریم. 

وی با بیان اینکه حضور نماینده مردم آبادان در مجلس به عنوان نماینده حوزه مقننه در این جلسه را به فال نیک می گیریم، افزود: اگرچه موضوعات متفاوت و متنوعی از جمله در بحث کار و مسائل فرا منطقه ای در این جلسه مطرح شد اما در حوزه مسائل مبتلابه آبادان در حوزه اهداف احزاب کمتر سخن گفته شد که انتظار می رود در جلسات آتی مسائل شهری آبادان به شکل جدی تر و پر رنگ تری از سوی احزاب دنبال شود. 

فضل الله پور اظهار کرد: به نظر می رسد که مهمترین مشکل کار ما، تعریفمان از قانون، روان شناسی و آسیب شناسی در حوزه احزاب سیاسی است تا زمانی که این موضوعات در دستور کارمان نباشد و برای آنها چارچوب های ساختاری درستی تعریف نشود و هدف گذاریها به شکل درستی انجام نگیرد، ورودمان به بحث «گذار سیاسی» ورودی ناقص خواهد بود. 

وی تصریح کرد: به رغم تمامی فضاها، ساختارها و مسائل موجود در کشور بایستی شیوه های مربوط به کنش گری سیاسی در حوزه سیاسی کشور را بیاموزیم. 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با بیان اینکه به تعیین چارچوبهای سیاسی نیاز داریم، گفت: یکی از رسالتهای اساسی ما اصلاح نقش احزاب سیاسی است، ما با کارکرد احزاب مشکلی نداریم، همه جزو مفاخرند اما آنچه مد نظر است آنکه با کاربرد مفاهیم در جایگاه اصلی شان آشنا شویم، فعالیتهای سیاسی نیاز به چارچوب سازی دارند و فرد به عنوان یکی از هسته های مرکزی چارچوب سازی فعالیتهای سیاسی هموراه مد نظر بوده، جانمایی ما در حوزه اجتماعی  به ازای هر فرد تعریف می شود. 

فضل الله پور افزود: از آنجایی که ما در انتقال مفاهیم سیاسی در حوزه عمومی به شدت دچار نقص هستیم لذا شناخت چارچوب ها امری ضروری است، در جامعه ای که قومیت، فردیت را به شدت به عقب رانده می راند، یکی از ارکانهای اساسی توسعه سیاسی آنست که نقش ما در اجتماع مفهوم پیدا کند.  

وی با بیان اینکه دغدغه بسیاری از فعالان سیاسی آنست که امنیت قضایی و سیاسی شان را چه کسی و چگونه تامین می شود، اظهار کرد: رسالت اصلی ما پذیرفتن مشکلات است، هنرمندی ما انجام فعالیت در تمامی شرایط است لذا بایستی آنقدر تمرین کنیم تا بتوانیم در کارهایمان توفیق حاصل کنیم. 

فضل الله پور تصریح کرد: اگر در شکل گیری دموکراسی موفق نبودیم دلیل اصلی اش همین نبودن چارچوب ها و ساختارهای تعریف شده سیاسی است، چارچوبهای سیاسی ما تعریف شده نیست و باید برای آن بکوشیم. 

وی خطاب به احزاب سیاسی حاضر در جلسه یادآور شد: دموکراسی های محلی را بیشتر تبلیغ کنید، ما بایستی دموکراسی را نیز بومی کنیم تا بتوانیم کارها را در حوزه سیاسی به پیش ببریم.  

فضل الله پور البته یک انتقاد شدید هم از خانه احزاب خوزستان به دلیل نداشتن دستور کار در جلسه کرد و گفت: یک در هم ریختگی و طرح موضوعات از هر منظر و مقوله ای در این جلسه دیده شد که ما را با سردرگمی مواجه کرد، این انتقاد من به خانه احزاب بود و لذا بایستی بکوشند و برای جلسات دستور کار به شکل درستی ارائه شود تا بتوانیم بر اساس آنها بحث و تبادل نظر کرده و به پیش رویم، امیدوارم در جلسات آتی خانه احزاب این اتفاق بیفتد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار