اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
 استاندار خوزستان گفت: همه باید کنار هم بایستیم و پیش دبستانی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: شرایط تحصیل در استان های مختلف متفاوت است؛ از نظر جغرافیایی، آب و هوایی، پیشینه ایی و نوع نگاه به تحصیل فرزندان همه متفاوت است و شرایط یکسانی نداریم.

وی افزود: چون علم آموزی، تولید علم و دانایی محوری به عنوان محور رشد و توسعه در کشور و دنیا است، باید بر این محورها بیشتر تأکید کنیم. مسائلی مثل پیش دبستانی و تأکید بر آن برای جلوگیری از افت تحصیل و بازماندگی خیلی مهم است و خوشبختانه در استان خوزستان همه دست به دست هم داده و در این راستا توجه ویژه ای داشتند.

شریعتی بیان کرد: همه باید کنار هم بایستیم و توجه به پیش دبستانی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم تا خانواده ها بدانند این دوره بر آینده علمی و تحصیلی فرزندانشان خیلی تأثیرگذار است. همچنین نقایص زیادی وجود دارد ولی همه باید به امر توجه ویژه ای داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به برنامه ریزی و مداومت داشتن اجرای دوره پیش دبستانی در استان خوزستان گفت: از منطقه احمدفداله دزفول بازدید کردیم که شاید یکی از محروم ترین مناطق کشور و حتی صعب العبورترین است. هنگام بازدید از روستاهای مختلف آن، دانش آموزان را مشاهده و حتی دوره پیش دبستانی در این منطقه نیز فعال شده است. برخی نوآموزان در این منطقه شاید نیم ساعت یا ۴۰ دقیقه  باید مسیر را به صورت پیاده طی می کردند تا به مدرسه برسند. خوشبختانه اجرایی شدن دوره پیش دبستانی در همه مناطق به صورت فراگیر بوده است.

شریعتی عنوان کرد: کنکور جزو وظایف آموزش و پرورش نیست و در عین حال تمام کسانی که از استان در کنکور شرکت می کنند، دانش آموز نیستند و شاید افراد متقاضی و شرکت کننده آزاد هم رتبه استان را کاهش بدهند که آموزش و پرورش نقشی در آن ندارد. باید رقابت در کنکور را فرهنگ سازی و همکاری برای ارتقای رتبه آن را در استان به یک امر خیر تبدیل کنیم؛ باید اهمیت و حساسیت خانواده های استان نیز نسبت به این موضوع بیشتر شود.

وی بیان کرد: همین که میزان رتبه های زیر هزار استان خوزستان در کنکور سراسری در یک سال از ۵۰ نفر به ۱۴۸ نفر افزایش یافته یعنی ۳۰۰ درصد رشد داشته یعنی کار خوبی صورت گرفته و آموزش و پرورش حساسیت لازم را ایجاد کرده است.

شریعتی با اشاره به اینکه پیشرفت های حاصل شده در آموزش و پرورش که نشان دهنده حرکت در مسیر رعایت عدالت آموزشی در استان است، گفت: خوزستان با این همه امکانات و نعمت باید دانش آموزانش شرایط مناسبی را برای عملی کردن استعدادها و توانمندی های خود داشته باشند.


/مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار