اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
وزیر جهاد کشاورزی: دولت با وجود کاهش درآمدها، نزدیک به 140 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها اعتبار درنظر گرفته که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد
 وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت با وجود کاهش درآمدها، نزدیک به 140 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها اعتبار درنظر گرفته که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد.

محمود حجتی دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییسان قدیم و جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: دولت به حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی توجه زیادی دارد، به طوری که ردیف آبخیزداری در این دولت نزدیک به 10 برابر شده که در طول تاریخ بی نظیر است.

وی گفت: آبخیزداری یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی و دارای مزیت های زیادی است که به حفظ خاک، پوشش گیاهی و سفره های آب زیرزمینی کمک می کند. وی ادامه داد: اجرای طرح های مربوط به بخش منابع طبیعی به مشارکت مردم نیاز دارد، بنابراین نسخه های مربوط به حفظ منابع آب و خاک، جنگل و مراتع باید با مشارکت مردم نوشته شود.

وی گفت: مشارکت زمانی صورت می گیرد که مسوولان و مردم درک، فهم و منافع مشترک نسبت به یک موضوع داشته باشند.

 لزوم تخصیص اعتبارات استانی به طرح های منابع طبیعی

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: سه بخش جنگل، آبخیزداری و ریزگردها در موضوع منابع طبیعی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی جنگل های ایران را منحصربه فرد برشمرد و افزود: فرهنگ و افکار عمومی ما آمادگی هر نوع مقابله با تجاوز به این منابع را دارند.

وی اضافه کرد: نباید در این زمینه فقط منتظر حمایت و اعتبارات دولتی باشیم و مدیران منابع طبیعی استان ها باید سهم استانی خود را برای مقابله با بیابان زدایی و همچنین آبخیزداری افزایش دهند. وی از همه مسئولان حوزه منابع طبیعی خواست به دنبال جوانگرایی باشند.

در این آیین «خلیل آقایی» با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری منصوب شد.

پیش از این «خداکرم جلالی» ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را برعهده داشت. آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس بود و سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره ششم را از حوزه انتخابیه مشکین‌ شهر در کارنامه دارد.

وی دارای مدرک مهندسی آبیاری از دانشگاه شیراز است و در دولت گذشته نیز در وزارت نیرو به عنوان مشاور معاون وزیر نیرو در امور آب مشغول به کار بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار