اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
گزارش شوشان از اولین روز سفر معاون اول رییس جمهور به خوزستان / آیین افتتاح کارخانه فولاد کاوه اروند در خرمشهر / جهانگیری: برای اشتغال زایی راهی جز افزایش تولید و سرمایه گذاری وجود ندارد / استان خوزستان مهمترین و استراتژیک ترین استان کشور است / اختصاص 300 هزار میلیارد ریال از منابع کشور به صنایع کوچک و متوسط کشور / بر روی هر رشته ای که انگشت بگذاریم خوزستان در آن زمینه اول و یا دوم است
جهانگیری: خوزستان در زمینه کشاورزی و صنعت در کشور رتبه نخست را دارد و میتواند به تنهایی آذوقه کشور را تامین کند.
به گزارش شوشان اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاح کارخانه فولاد اروند در خرمشهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر نافذالکلمه بودن ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی، گفت: برای تحقق این امر لازم است که ستاد از اختیارات متناسب برخوردار باشد.

وی افزود: برای اینکه تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موثر واقع شود، این ستاد باید بتواند امر و نهی کند.خوشبختانه نهادهای زیرمجموعه دفتر مقام معطم رهبری همکاری مناسب و سازنده ای با دولت دارند و همه ما در یک مسیر واحد هستیم که این مسیر، خدمت به مردم و پیش بردن اهداف نظام اسلامی است.


جهانگیری ادامه داد: امروز نظامی در ایران حاکم است که قادر است مشکلات مردم را حل کرده و دغدغه های جامعه را مرتفع سازد و اساسا تعریف کارآمدی نظام اسلامی نیز این است که قادر باشد هر روز که می گذرد گره ای از مشکلات مردم بگشاید.

معاون اول رییس جمهور: اینکه اقتصاد کشور در برابر تکانه ها هیچ آسیبی نبیند ممکن نیست چرا که اقتصاد هر کشوری با اقتصاد جهانی متصل است و ما باید با اجرای اقتصاد مقاومتی کاری کنیم که در برابر تکانه های بیرونی، شالوده اقتصاد آسیب نبیند و مردم احساس کنند که زندگی آنها با مشکل جدی مواجه نشده است.

در مقطع فعلی دو موضوع اصلی در دستور کار قرار داد؛ یکی از این موضوعات این است که پس از گذشت سال ها از انقلاب اسلامی، در آستانه 40 سالگی جمهوری اسلامی بتوانیم به نقطه ای برسیم که هیچ کس در کشور، شب سر گرسنه بر زمین نگذارد و بتواند از حداقل ها برخوردار باشد.

جهانگیری تصریح کرد: باید حد و حدودی را برای حداقل درآمد خانوار تعریف کنیم و اعلام کنیم که اگر کسی درآمد و دریافتی پایین تر از میزان تعیین شده دارد، می تواند به نهادهای مسئول مراجعه کند و ما به التفاوت تا میزان حداقل تعیین شده را دریافت کند و این میزان باید هر سال متناسب با میزان تورم رشد داشته باشد.

دولت برای کسانی که تحت پوشش نهادهای رسمی هستند میزان دریافتی را 3.6 برابر افزایش داده تا این افراد بتوانند با دریافت مستمری و با دریافت یارانه نقدی رقم مناسبی برای اداره زندگی داشته باشد و در بودجه سال 97 کل کشور نیز چند هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا اگر افرادی که کمتر از میزان حداقل تعیین شده دریافتی دارند، بتوانیم به آنها پرداخت کنیم.

معاون اول رییس جمهور: استان خوزستان مهمترین و استراتژیک ترین استان کشور است و شرایط این استان از تمامی استان های کشور مهمتر است و نمی توان این مساله را نادیده گرفت زیرا این استان مرکز ثقل فعالیت های کشور است.

وی تاکید کرد: بر روی هر رشته ای که انگشت بگذاریم خوزستان در آن زمینه اول و یا دوم است، خوزستان در زمینه کشاورزی و صنعت در کشور رتبه نخست را دارد و میتواند به تنهایی آذوقه کشور را تامین کند.

جهانگیری با اشاره به راه اندازی بیش از 22 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور بیان داشت: امسال حدود 300 هزار میلیارد ریال از منابع کشور به صنایع کوچک و متوسط کشور اختصاص پیدا کرده تا با ظرفیت بیشتری فعالیت کنند.

جهانگیری اضافه کرد: هدف دولت تدبیر و امید ایجاد 700 هزار فرصت شغلی در سال 97 است و اشتغال هیچ راهکاری جز افزایش تولید و افزایش سرمایه گذاری ندارد و کسانی که راه های دیگر را پیشنهاد می کنند به ایجاد اشتغال آشنا نیستند.

وی گفت: ظرفیت و گنجایش اقتصاد کشور برای اشتغال زایی عددی مشخص است و نباید از اقتصاد کشور بیش از ظرفیت و گنجایش آن انتظار داشته باشیم و اگر می خواهیم که اشتغال زایی بالا داشته باشیم باید به دنبال بزرگ کردن اقتصاد و افزایش ظرفیت آن باشیم و پیش نیاز آن این است که همه به دنبال حل مسائل کشور باشند و کمک کنند تا شرایط بزرگ شدن اقتصاد فراهم شود.

هر کس باید از خود سوال کند که آیا شرایط سرمایه گذاری را فراهم کرده و یا سرمایه گذاران را فراری داده است. آیا برای امنیت سرمایه گذاری کاری انجام داده و یا امنیت سرمایه گذاری را از بین برده است. آیا از بخش خصوصی حمایت کرده و یا مانع برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

لازمه اشتغال زایی در کشور این است که محیط مناسب، منابع، مدیر و زمینه فعالیت فراهم باشد و همه باید مشارکت کنیم تا سرمایه گذاران میل به فعالیت داشته باشند.

























comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
comment
0
0
comment نه تاحالا تامین نمی کردB-)
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار