اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
احمد زائری مستندساز خوزستانی برای فیلم 'همشهری جنگ'موفق به دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه در بخش شهید آوینی سینما حقیقت شد.
این کارگردان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مستند کوتاه برشی از زندگی سه کودک سوری است که به خاطر جنگ آسیب دیده اند وتلاش می کنند تا به آرزوهای خود بازگردند و از نو آرزوهایشان را بسازند.



زائری با بیان این که فیلم برداری این مستند سه ماه پیش به پایان رسید، بیان کرد: 'همشهری جنگ' در سوریه فیلم برداری شده و فیلم برداری آن یک ماه به طول انجامیده است.

وی گفت: عوامل این مستند عبارتند از : احمد زائری، کارگردان، مهدی مطهر، تهیه کننده، محمد رحیمی ، مدیر تصویر برداری، محمدرضا فرطوسی، تدوین و حامد بمان علی، صدابردار.

'همشهری جنگ' اولین تجربه مستند احمد زائری است وی چند فیلم داستانی و کوتاه به نامهای 'گلوله های کاغذی'، 'سایه'، 'درخت زیتون سعد' در کارنامه هنری خود دارد.

جشنواره بین المللی سینما حقیقت که از رویداهای سینمایی کشور محسوب میشود از 19تا 26آذر سال جاری در تهران برگزار شد.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی؛ صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی؛ تقویت سینمای مستند خلاق ایران؛ بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی؛ آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار