شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
اولین گردهمایی ملی حزب اعتدال و توسعه در اهواز / معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: هیچ جامعه ای نتوانسته دموکراسی و توسعه را بدون حضور احزاب حفظ کند / حزب، دولت در سایه است و دموکراسی بدون حزب معنا ندارد
قبادیان: ۹۹درصد احزاب در ایران زمان انتخابات فعال می‌شوند و زمانیکه در انتخابات رای نمی آورند تا 4 سال بعد در خواب به سر میبرند.
شوشان: برات قبادیان فعال سیاسی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه اولین گردهمایی ملی حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: با پیروزی انقلاب، مردم ایران سرنوشت خود و جمهوری اسلامی و نظام سیاسی را انتخاب کردند.

قبادیان افزود: هیچ جامعه ای نتوانسته دموکراسی و توسعه را بدون حضور احزاب حفظ کند و این واقعیت غیر قابل کتمان است. مگر میتوان ادعا کرد حکومت جدا از اراده مردم است و پارلمان را بدون حزب تصور کرد.


این فعال سیاسی به ویژگی های احزاب که مبتنی بر سازمان و تشکیلات پایدار است اشاره کرد و گفت:  حیات احزاب سیاسی از بنیانگذار آن باید فراتر باشد، در واقع  بعد از فوت بنیانگذار آن همچنان به راه خود ادامه دهد و فردی و سلیقه‌ای  عمل نکند.

قبادیان ویژگی های دیگر احزاب را کسب حمایت عمومی به ویژه در انتخابات عنوان کرد و گفت: احزابی که در موقع انتخابات فعال شده و بعد از آن تا یک انتخابات دیگر تعطیل می‌شوند، حزب نیستند بلکه یک گروه هستند.

معاون وزیر صنعت به احزابی که فقط زمان انتخابات فعال هستند اشاره کرد و گفت: ۹۹درصد احزاب در ایران زمان انتخابات فعال می‌شوند و زمانیکه در انتخابات رای نمی آورند تا 4 سال بعد در خواب به سر میبرند و دوره بعد تلاش میکنند تا رای آورند. در صورتیکه حزب در این دوران باید خود را برای انتخابات آینده بازسازی کند.

قبادیان تصریح کرد: حزب زمانی کارکرد دارد که مورد استقبال مردم قرار گیرد، حزب دولت در سایه است و دموکراسی بدون حزب معنا ندارد. حزب اعتدال و توسعه یکی از بهترین تشکیلاتی است که توانسته اعتماد مردم نسبت به خود را جلب کند، البته معتقدم هنوز کاستی هایی وجود دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: یکی از کارکردهای حزب شناسایی نخبگان و آموزش دادن به آنهاست و کشور در آینده میتواند انتظار داشته باشد که نخبگان به کشور خدمت کنند زیرا احزاب پرورش‌دهندگان مدیران آینده هستند. باید دید کدام حزب در ایران چنین کاری کرده است، من بعنوان یک فعال سیاسی یک ساعت هم آموزش سیاسی ندیده‌ام.

قبادیان در پایان تاکید کرد: اساسی‌ترین کار حزب رقابت انتخاباتی با هدف پیروزی، تدوین سیاست های عمومی، آموزش سیاسی، انتقاد منصفانه و واسطه مردم و حکومت است.























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار