شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

شوشان - قاسم منصور آل کثیر // فعال فرهنگی اجتماعی:

تاکی شی کوموتو" که تاکی صدایش می کنم کارشناس سیاسی سفارت #ژاپن دوست جدیدم است که قصد سفر به اهواز کرد و آمد.

با "تاکی" اول به ساحل #کارون رفتیم و از کارون و پیشینه ی خروشانش گفتم. بعد قدم زنان رفتیم تا نوشیدنی بومی منطقه را بچشیم "مای لگاح" از عرقیجات درخت نخل است که در خانه ی #ماپار_اهواز در کنار دوست دیگرم سید ابراهیم نوشیدیم و لذت بردیم.

بعد با همراهی دوستم رحیم به یک نشست موسیقی رفتیم. قبلش در مسیر برای "تاکی شی" موسیقی ای از "خانم میکو کاجی" پخش کردیم و با این موسیقی #اهواز_گردی را ادامه دادیم و تاکی بسیار سوپرایز شد و خندان.

 چون "میکو کاجی" از خوانندگان برجسته ی #ژاپن است و از اینکه این موسیقی را برایش پخش کردیم بهت زده شد!

 راندیم و به سمت اجرای زنده ی موسیقی محلی اهواز در #منطقه_عامری (اهواز قدیم) به هنرمندی صالح مزرعه از خوانندگان پرآوازه ی اهوازی و ساکن منطقه ی زویه ی اهواز رفتیم.

 صالح (ابوعلی) هنرمندانه موسیقی ما را معرفی کرد. به قول تاکی شی "شما یک شب فرهنگی را برایم رقم زدید".

 تاکی شی با بخشی از موسیقی و رقص اهوازی آشنا شد. همچنین با مناسک قهوه خوری. سپس راهی مضیف شیخ نواصر شدیم و آنجا نیز "تاکی" با بخش های دیگری از فرهنگ اهواز آشنا شد و از تشابه فرهنگ ما با ژاپن گفت.

 مثلا از مناسک راه رفتن بر روی قالی و رعایت آداب خاص ِ نشستن گفت. همچنین قرار شد با همکاری هایی اهواز را به ژاپنی ها بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

 شیخ به رسم یادبود سفره ی حصیری از صنایع دستی منطقه را به تاکی شی اهدا کرد. سرانجام گرسنه شدیم و کارمان به "حمیسه" و #لشکرآباد کشیده شد... / آذر ۱۳۹٦

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار