اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مردم از انقلاب و دستاوردهای شهدا و نظام حمایت می‌کنند، گفت: با نگاه و توجهی که جمهوری اسلامی ایران به مردم دارد قطعا مشکلات موجود از قبیل رکود و بیکاری با هوشیاری مسئولان قابل حل است.
سیدعزت‌الله ضرغامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران طی سخنانی به مناسبت 9 دی، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن و حرکت تاریخی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی و مبارزه با آمریکا که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران است، حادثه بزرگ 9 دی نیز آثار و برکات فراوانی داشت که جا دارد از آن به عنوان انقلاب دیگر نام ببریم.

وی تصریح کرد: در این حوادث دشمن امیدوار شد، ضد انقلاب امیدوار شد و حوادثی که عمدتا در تهران صورت گرفت با توجه به مواضعی که در همان مقطع آمریکایی‌ها در مسائل هسته‌ای در مورد کشور ما داشتند و عقب‌نشینی کرده بودند به دلیل این موضوع تصویرپردازی و خبرسازی کردند و با بزرگ‌نمایی از این حوادث جامعه ایران را به گونه‌ای دیگر جلوه دادند که آثار زیان‌باری برای مردم و انقلاب رقم زد اما حماسه 9 دی ورق را برگرداند و قوی‌تر از گذشته جایگاه و اقتدار را به ملت و مردم هدیه کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به این‌که در آستانه حماسه 9 دی قرار داریم، گفت: 9 دی حماسه‌ای است که ملت ایران خلق کرد. بر اساس تعبیری که از آیه 5 سوره قیامت می‌شود، هدف این‌ها از تردید و تشکیک‌ها واقعا این نیست که معاد را قبول ندارند یا خدا را، بلکه به دنبال اهداف دیگری هستند چون می‌خواهند حرف خودشان را حاکم کنند و گناه و معصیت کنند و این کارها بهانه است.

وی ادامه داد: در حوادث سال 88 متاسفانه عده‌ای خاص از خواص که نمی‌خواستند شکست را باور کنند و احساس می‌کردند از دایره قدرت و تصمیم‌گیری خارج می‌شوند حاضر شدند به هر قیمتی ولو به میان کشیدن بحث تقلب اوضاع را به هم بریزند و عملا با اهداف براندازی دشمن همسو شوند.

ضرغامی تصریح کرد: این روزها مباحثی مطرح می‌شود که سران فتنه یا عوامل آنها با خارجی‌ها در ارتباط بودند، اما لازم نیست که حتما در ارتباط بوده باشند و جلسه داشته باشند، آن‌قدر صریح همسو با استکبار و دشمنان حرف می‌زدند و آشوب‌ها را هدایت می‌کردند که هیچ مرزبندی با آنها با وجود سفارشات رهبری گذاشته نشد و با انحرافاتی که ایجاد شد همسو و هم‌داستان شدند. اما رهبری همواره بزرگواری داشته‌اند و هدایت کرده‌اند اما این‌ها برخلاف محدوده قانونی و آنچه که رهبری فرموده‌اند عمل کردند، حتی گفته شد که اعلام نتایج قدری عقب‌تر افتد شاید نیاز به شمارش مجدد باشد اما آنها بحث تقلب را مطرح کرده و به این مساله هم توجه نکردند.

وی یادآور شد: حتی در یکی از تجمعاتی که در میدان ولیعصر (عج) انجام شده بود، اسمی از فردی به میان آمده بود که رهبری بلافاصله پیغام دادند حتما عذرخواهی شود و بلافاصله در خبر 21 از آن شخصیت محترم که مورد بی‌احترامی قرار گرفته بود، عذرخواهی شد، بله تا این حد رهبری حمایت کردند.

ضرغامی در ادامه اظهار کرد: در جلسه‌ای که نماینده رسمی آقای موسوی هم همراه سایرین حضور داشت، گفتند نمی‌شود در انتخابات ایران تقلب صورت گیرد، چون همه چیز توسط مردم است، اجرا و نظارت توسط مردم صورت می‌گیرد، اگر چند تا رای هم جابجا شود تاثیری ندارد. اینها گفتند دیگران هم گفتند اما بنا نبود مسموع شود. سعی کردند عده‌ای را تحریک کنند، با این القاء که آرای شما مخدوش شده است، ضمن اینکه الگوگیری از جنس انقلاب‌های رنگین را دنبال کردند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: عده‌ای می‌گویند اگر تریبون می‌دادید موسوی این امکان را در اختیار داشت که مطالبی را برای بازگرداندن آرامش بیان کند، بنده باید خدمت کسانی که با ساده‌اندیشی این مسائل را مطرح می‌کنند بگویم بنده در صحبتی که خودم با وی داشتم وقتی گفتم مانعی برای این کار نیست، اگر صحبت شما در جهت آرامش‌بخشی و جمع کردن تظاهرات کف خیابان‌ها باشد، کاملا موافق هستیم. شما برنامه‌هایتان را بگویید، ضبط می‌کنیم، عین همان را پخش می‌کنیم. مگر نوار صوتی که کروبی داده بود غیر از این بود که تمام محتویات آن خلاف قانون انتخابات بود. صداوسیما هم یکی از شورای پنج نفره مربوط به انتخابات است اما کروبی گفت تا همه این نوار پخش نشود رضایت نمی‌دهم. یک ساعت مانده به پخش از رهبری هم سوال کردیم که آیا اینها باید پخش شود در حالی‌که نوار خلاف صریح قانون اساسی بود.

وی تصریح کرد: در مورد آقای موسوی هم نه قبول کرد برنامه‌ای ضبط شود، نه قبول کرد در یک برنامه زنده همراه با مجری باشد، از این رو معلوم بود چه می‌خواهد بگوید. اگر این حرف‌ها از تریبون رسانه ملی برای کل کشور گفته می‌شد کار خطایی بود.

ضرغامی ادامه داد: در سال 92 که تنها 200 تا 300 هزار اختلاف رای وجود داشت، رقبا به برنده انتخابات تبریک گفتند، چطور می‌شود 11 میلیون رای مخدوش شود، بعد بیایند آن هم در رسانه‌های دیگری بگویند برنده انتخابات اینجانب با رای و فاصله زیاد هستم بنا بر این این‌ها اصلا قبول نداشتند، قرار نبود همراهی کنند، بهانه‌ای بود برای اینکه از قدرت خارج نشوند از این رو از موقعیت و امکانی که برایشان فراهم بود حاضر شدند به قیمت براندازی هم که شده در خیابان‌ها بایستند تا به اهداف‌شان برسند.

رییس پیشین صدا و سیما در ادامه اظهار کرد: فتنه یعنی همین که خواص بی‌بصیرت آمدند در میدان یا سکوت بی‌جا کردند، سکوت بی‌جا جهت همراهی آنها با اصحاب فتنه بود. چند وقت پیش رهبری به یکی از آقایان بزرگواری که ساده‌لوحانه از کسی حمایت می‌کرد گفتند اگر آن مقطع فقط یک کلمه می‌گفتی که امکان تقلب وجود ندارد فتنه این ابعاد را پیدا نمی‌کرد، این کار را نکردند و حاضر شدند تا براندازی نظام پیش بروند.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند در شرایطی که فتنه ایجاد شده تنها راه عبور از آن تبعیت از امام عادل و رهبری است.

ضرغامی همچنین بیان کرد: حتی طرز ساخت بمب و مواد آتش‌زا را می‌دادند، مدعیان حقوق بشر سکوت کرده بودند و تذکر به این شبکه ندادند که بر اساس تمام آیین‌نامه‌ها کسی نمی‌تواند در جهت تخریب و ضربه زدن به امنیت مردم برنامه تلویزیونی داشته باشد. ما یک شبکه سحر داشتیم که در آن فیلم سینمایی علیه رژیم صهیونیستی که چشم بچه‌ای را در آورده بودند پخش کرد اما آنها چه کردند، شبکه رسمی و قانونی سحر را قطع کردند، به ما گفتند در یک ضرب‌الاجل قطع کنید و اگر این کار را انجام ندهید 12 شبکه را یک‌جا قطع می‌کنیم. چطور آن خشونت است اما مجری شبکه ماهواره‌ای که مستقیما به مردم می‌گوید از هفت تیر به میدان ولیعصر (عج) بروید یا طرز تهیه بمب و مواد آتش‌زا را آموزش می‌داد خشونت نیست.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ‌در واقع همه دست به دست هم دادند تا انقلاب را نابود کنند اما در این شرایط باید به رهبر و امام عادل جامعه توجه کرد تا فتنه برداشته شود.

وی با اشاره به دوران ریاست‌جمهوری مقام معظم رهبری و به این‌که در دور دوم ریاست‌جمهوری‌شان به دلایلی که عمدتا ناشی از "ناتوانی اجرایی میر حسین موسوی در دوره نخست‌وزیری" خواند مدعی شد: ایشان نمی‌خواستند وی را به عنوان نخست‌وزیر مجددا معرفی کنند، همه این را می‌دانستند، حق قانونی ایشان بود، رای مستقیم مردم را داشتند تا بتوانند اشرافی به تحولات اجتماعی جامعه داشته باشند که امام (ره) تشخیص‌شان در جایگاه مقام ولایت فقیه این بود که موسوی به دلایل مختلفی مثل جنگ و شرایط جامعه باید همچنان در نخست‌وزیری بمانند، چه عکس‌العملی نشان دادند، غیر از این بود که رهبری بر روی چشمان‌شان گذاشتند.

ضرغامی ادامه داد: اکنون که رهبری به خاطر حساسیت چند وزارت‌خانه سخت‌گیری می‌کنند، آن هم دو سه وزرات‌خانه‌ای که باید نسبت به آنان حساس بود، ببینید در فضای مجازی به برکت آزادی که وجود دارد، چقدر حرف زدند که به رییس‌جمهور رای داده‌ایم، چرا رهبری وزرا را انتخاب می‌کنند در حالی‌که اصلا این‌طور نیست. رییس‌جمهور هم بارها گفتند وزرا را خودم انتخاب می‌کنم اما چند تا از وزارت‌خانه‌ها حساس هستند بنا بر این وقتی امام بزرگوار ادامه نخست‌وزیری را به رییس‌جمهور وقت دستور دادند، کسی انتقاد کرد؟ کسی اعتراض شنید؟ این است جایگاه ولایت و رهبری.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه 9 دی نشان داد که مردم در صحنه هستند، گفت: مردم از انقلاب، دین، دستاوردهای شهدا و نظام حمایت می‌کنند، این مردم شایسته هرگونه ستایش هستند. مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم فراهم می‌شود، جایی اعتراض می‌کنند اما این مساله به هیچ وجه نباید مقهور شبکه‌های ضدانقلاب باشد.

وی همچنین بیان کرد: لازم است یک بار دیگر فرمایشات رهبری بعد از راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته را مرور کنیم که از مردم به خاطر حضور یک‌پارچه تشکر کردند و گفتند که اگر مردم شرکت می‌کنند به این معنا نیست که امروز مشکلی ندارند یا گله‌ای ندارند. بله رکود، گرانی و بیکاری وجود دارد یا در موسسات مالی پیگیر سهم خودشان و پول‌شان هستند، اینها همان مردمی هستند که در 9 دی و 22 بهمن آمدند از این رو این نوع نگاه و توجهی که جمهوری اسلامی ایران به مردم دارد مشکلات با هوشیاری مسوولان قابل حل است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: نسبت به این تحرکات و اعتراضات ضدانقلاب مطالبی را القا می‌کنند اما مردم هوشیارتر هستند چون صاحب انقلاب هستند. اعتراضات حق آنهاست اما خیال نکنند اگر جایی انتقاد می‌شود یا انتقاد به یک نهاد با عکس‌العمل‌هایی مواجه می‌شود بدین معناست که نظام را تضعیف کنند بلکه آدم‌ها و نهادها معادل کل نظام نیستند، اگر جایی انتقادی مطرح می‌شود سازنده است و اگر حق و اصلاح سازنده بدون رعایت برخی خط قرمزها انجام نگیرد دشمن از کلمه حق تعبیر باطل می‌کند و وقتی دلسوزان به صحنه می‌آیند نباید به گونه‌ای تفسیر شود که نظام زیر سوال می‌رود.

ضرغامی در پایان گفت: این یوم‌الله 9 دی است که نشان دهنده حضور آگاهانه و با بصیرت ملت ایران در صحنه بود و انقلاب را بیمه کرد و همیشه ادامه خواهد داشت.



/ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار