شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۶

روزنامه تهران امروز در ستون آن سوی سکه سیاست امروز سه‌شنبه خود نوشت:

*آیت‌الله خامنه‌ای باهوش‌ترین دیپلمات در مذاکرات هسته‌ای ایران

اندیشکده آمریکایی بروکینگز در گزارشی آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران را «باهوش‌ترین» فرد در مقابل کشورهای غربی دانست.در این مطلب که به قلم «ماورین کالب» و «مایکل او هانلون» نوشته شده مسئولیت کنگره آمریکا در بحبوحه هموار شدن مسیر جنگ با ایران مورد بررسی قرار گرفته است.نگارندگان این مقاله ادعا کرده‌اند آمریکا در مسیر جنگ با ایران قرار دارد و تعهدات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را شاهدی بر این مدعا فرض کرده‌اند.

*واکنش یک روزنامه به احمدی‌نژاد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:احمدی‌نژاد در مراسم تجلیلی که رئیس رسانه ملی برای او برگزار کرد، چنان درباره ضرورت پرهیز از تخریب سخن گفت که گویی خود همواره مروج حفاظت از حریم‌ها و حرمت‌ها بوده و هرگز به تخریب هیچ‌کس اقدام نکرده است!

وی گفت: «ما باید مراقبت کنیم که خدای ناکرده تخریب‌ها، توهین‌ها، افترا و کتمان حقیقت و تحریف حقایق و قضاوت‌های ناعادلانه و خلاف‌گویی‌ها وارد ادبیات سیاسی ما نشود.» آقای احمدی‌نژاد این مطلب را درحالی به زبان آورده که در 8 سال گذشته بسیاری از شخصیت‌های انقلابی و خدوم توسط وی تخریب شدند و اظهارات سراسر تهمت وی در مناظره تلویزیونی، ادبیات سیاسی ایران را بیمار کرده است.

*توافق برای فروش اموال مه آفرید خسروی

غلامعلی ریاحی مهر وکیل متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانکی اعلام کرد: با قطعی شدن حکم دادگاه انقلاب اسلامی، زیر نظر دادستانی تهران روند رد مال در موضوع حکم با دقت و سرعت آغاز شده است و تاکنون از پنج بانک مال باخته با سه بانک به توافق رسیده‌ایم. همچنین به ترتیب پرداخت وجوه ال سی‌ها آغاز شده است. در مورد دو بانک دیگر با توجه به حجم مطالبات آنها واگذاری یا فروش گروه ملی فولاد زیر نظارت اجرای احکام دادستانی تهران در دست اقدام است.

*دلیل عدم دیدار روحانی با آیت‌الله صانعی

خبر امتناع دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب، از دیدار با آیت‌الله صانعی در سفر به قم که در یکی از روزنامه‌ها چاپ شد صحت ندارد.یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور منتخب می‌گوید در سفر روز پنج‌شنبه گذشته دکتر روحانی به قم و دیدار با مراجع تقلید، دیدار با آیت‌الله حاج شیخ‌وسف صانعی نیز در برنامه این سفر بود و حتی برای انجام این دیدار با بیت این مرجع تقلید تماس تلفنی نیز برقرار شد ولی این دیدار به دلیل عدم حضور آیت‌الله صانعی میسر نشد.

*بس کنید این خطابه‌های یکطرفه را!

سیدمصطفی محقق داماداستاد فلسفه و عضو فرهنگستان علوم با مخاطب قرار دادن محمود احمدی‌نژاد و با اشاره به سخنرانی وی در مراسم نکوداشت فعالیت‌های هشت ساله دولت، گفت: بس کنید این خطابه‌های یک طرفه را! دیگر دوره منولوگ به سر آمده و مردم از تک‌‌گویی خسته‌اند. دوران؛ دوران دیالوگ است. اینکه بیایید یک تنه و در سخنان‌تان بگویید فلان کردیم و بهمان، صحیح نیست.‌

*آقای هاشمی پاسخ دهید!

اگر با افراط و تندروی مخالف هستید، تنها نباید، مواردی را افراطی بدانید که از سوی جناح مقابل شما مطرح می‌شود. محمد صفری سردبیر روزنامه سیاست روزدر یادداشتی نوشته خروجی هر انتخاباتی آن هم ریاست‌جمهوری هر چه باشد، براساس یک فرآیند دموکراتیک صورت گرفته است. یک زمان خروجی انتخابات ریاست‌جمهوری بنی‌صدر می‌شود، یک زمانی هم شهید رجایی از دل آن بیرون می‌آید.

آیا می‌توان گفت که در تایید یا احراز صلاحیت‌ها اشتباهی شده و آنگاه مردم هم‌رای اشتباه به ریاست‌جمهوری آن نامزد داده‌اند؟بنی‌صدر آنگونه با فضاحت و خواری با لباس زنانه فرار می‌کند، شهید رجایی اما، درآغوش ملت و در میان سیل عظیم مردمی که عاشق رئیس‌جمهورشان بودند، بدرقه می‌شود.

این کجا و آن کجا! اکنون با توجه به خلق حماسه سیاسی و شعار دولت امید و تدبیر و تاکید بر اعتدال و دوری از افراط و تفریط، توقع می‌رود که رئیس‌جمهوری منتخب و یاران و هواداران هم در اجرای این شعار از دیگران پیشروتر باشند. چندی پیش مطلبی را از سوی فردی که خود را از نزدیکان آقایان هاشمی‌رفسنجانی و روحانی می‌داند خواندم که در آن دولت کنونی را به گروه خوارج تشبیه کرده است. این تفسیر و توصیف برای دولتی که 8 سال با رای مستقیم مردم انتخاب شده و روزهای پایانی کار خود را سپری می‌کند چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟!

تعجب آن است که این عنوان در سایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با همان تیتر هاشمی، انقلاب را از خوارج پس گرفت درج شده است.در اینکه دولت نهم و دهم ضعف‌هایی داشته است بحثی نیست، اما انصاف است که خوارج نامیده شود؟ این سخنان و مواضع، خلاف جهت سیاست‌های اعتدالی رئیس‌جمهور منتخب و دیگر شخصیت‌هایی است که در جریان انتخابات از وی حمایت کردند.

اگر با افراط و تندروی مخالف هستید، تنها نباید مواردی را افراطی بدانید که از سوی جناح مقابل شما مطرح می‌شود. در فراز و نشیب تاریخ یکسوزن به خودتان یک جوالدوز به دیگران...!انقلاب دست خوارج نبود که کسی بخواهد آن را پس بگیرد. با وجود ولی فقیه و مردمی آگاه هیچ‌گاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

*رفیق‌دوست: روحانی هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده است

محسن رفیق‌دوست اولین وزیر سپاه می‌گوید اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر نبودند.رفیق‌دوست در گفت‌وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه به روزهای سیاست ایران در دولت روحانی خیلی امیدوارم هستم، گفت: من شناخت خیلی خوبی از آقای روحانی دارم و از قبل از انقلاب ایشان را می‌شناسم. در این سی و چند سال بعد از انقلاب هم دوست بودیم و مراوده داشتیم.

خصوصا در 10 سال اول بعد از انقلاب، به دلیل آنکه من وزیر سپاه بودم و ایشان رئیس کمیسیون دفاع مجلس بود، تماس نزدیک با هم داشتیم و به خوبی با خط‌مشی اعتدالی ایشان آشنا هستم. حتی در دوران مسئولیت در دبیری شورای عالی امنیت ملی هم از خط‌مشی خویشتنداری خارج نمی‌شد.

وی با اشاره به دو ملاقات خود با روحانی پس از انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور یازدهم، اظهار کرد: آقای روحانی در موضع‌گیری‌های بعد از انتخابات هم خودش را رئیس‌جمهور همه مردم ‌معرفی کرده و همه را به مشورت دعوت کرد. براساس اخباری که من دارم در دفترش به روی همه جریانات سیاسی باز است و با همه هم به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که آنها رئیس‌جمهور منتخب را از خودشان می‌دانند. اکثر دوستان اصولگرای من از این انتخابات و رای آوردن آقای روحانی خوشحال هستند.

اعلام پیروزی اصلاح‌طلبان و شکست اصولگرایان در این انتخابات، یک جو مطبوعاتی است که رسانه‌های این جریان شروع کرده‌اند و شاید یک حرکت سیاسی برای مصادره کردن آقای روحانی باشد.آقای روحانی هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده است.

انتهای پیام/

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار