اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق گفت:برای رعایت شرایط مردم خوزستان و استان های گرمسیر، از سال آینده عوارض توسعه برق پاک به صورت درصدی محاسبه می شود که در این صورت هزینه قبض ها تغییر خواهد کرد.
هوشنگ فلاحتیان عصر یکشنبه در آیین افتتاح پست 132/33کیلو ولت منطقه ملت اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:عوارضی برای توسعه برق تجدیدپذیر و رسیدگی به برق روستاها بر روی قبوض برق محاسبه شده که تا کنون30 ریال به ازای هر کیلووات در ساعت تعیین شده که از سوی مجلس در حال بررسی برای تغییر است.

وی افزود: در حال حاضر در بیشتر نقاط استان خوزستان تعرفه های برق به صورت 9 ماه تعرفه مخفف گرمسیری محاسبه می شود که ارزان ترین نوع محاسبه برق در کشور است.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی عنوان کرد: در خوزستان دو سطح محاسبه تعریف شده که طبق آن، مشترکانی که سه هزار تا سه هزار و 500 کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف کنند، مشمول تعرفه گرمسیری تخفیف 9 ماه از سال می شوند.

وی با تاکید بر لزوم استقرار الگوی صحیح مصرف در بین مردم گفت: اوج پیک مصرف در خوزستان در ماه های تیر و مرداد است و با افزایش بی رویه مصرف برق، آب و دیگر منابع، نمی توان پاسخگوی نیازها باشیم بنابراین باید تلاش کرد الگوی صحیح مصرف برای مردم توضیح داده شود.

فلاحتیان با بیان این که 12 درصد مردم خوزستان مشترکین پر مصرف هستند عنوان کرد: بر اساس آمارها 88 درصد مصرف کنندگان برق استان کمتر از الگو، مصرف برق دارند و بنابراین مبلغ قبض بالایی نخواهند داشت ولی مشترکانی که بیش از الگو، برق مصرف می کنند، مشمول ارقام بالا می شوند.

وی با اشاره به لزوم تنظیم برق از سوی مشترکان خوزستانی گفت: اگر مشترکان پرمصرف برق در تابستان10 درصد صرفه جویی داشته باشند، علاوه بر پرداختن به مسئولیت ملی خود برای حمایت از سرمایه گذاری و کمک به ایجاد زیرساخت های لازم در صنعت برق، پایداری شبکه برق برقرار خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق یادآور شد: تاسیسات برق در دمای بالا تحت تاثیر تنش های حرارتی قرار گرفته و بازدهی نخستین را نخواهند داشت بنابراین نیاز است تا خوزستانی ها در تابستان آینده در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند و وزارت نیرو قول می دهد شرایط برق در سال آینده بهتر از امسال باشد.

وی بیان کرد: خوزستان یکی از استان هایی است که بیشترین میزان مصرف انرژی را دارد بنابر این مهم است که زیرساخت های برق از جمله ظرفیت نیروگاهی مورد نیاز و پست های برق در ولتاژ 400، 230، 132، 33 و 11 کیلو ولت را در سطح استان به میزان مورد نیاز برای عبور از پیک بار تابستان 97 آماده نماییم.

فلاحتیان ادامه داد: پس از حوادث بهمن ماه سال 95 که به دلیل هجوم گرد و خاک به تاسیسات برق و نم باران و بارندگی اتفاق افتاد، برنامه ریزی منسجمی در سطح استان خوزستان انجام شد و سیستم تعمیر و نگهداری شبکه های برق استان متحول شد. 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق استان گفت: در حال حاضر بیش از 30 گروه عملیات خط گرم در استان نسبت به بهینه سازی و انجام تعمیرات لازم برای آماده کردن شبکه برق استان برای تابستان 97 فعالیت می کنند.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق ادامه داد: در زمینه شست و شو و سیستم های زیربنایی صنعت برق، ماشین آلات مختلفی در سطح برق منطقه ای و شرکت توزیع کلانشهر اهواز و توزیع استان خوزستان خریداری شده و به صورت دوره ای مشغول تمیز کردن تاسیسات هستیم و هر لحظه ای که با پدیده ریزگردها روبرو شویم، کار بیشتری انجام می دهیم تا بتوانیم پایداری شبکه را حفظ کنیم. 

فلاحتیان اعتبار پروژه های افتتاح شده در اهواز را 64 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طرح توسعه این پست 50 مگاولت آمپری بلافاصله آغاز شده و ظرفیت آن به 100 مگا ولت آمپر افزایش پیدا خواهد کرد و در کنار آن، خط انتقال برقی که برق را به پست مذکور وصل می کند، به صورت دو مداره اجرا می شود.

وی ادامه داد: دو پروژه پست 400 کیلو ولت باغملک که نقش بسیار راهبردی برای این منطقه خواهد داشت، و نیز پروژه افزایش ظرفیت پست 132کیلو ولت باغملک روز دوشنبه افتتاح می شود. 

معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق گفت: در کنار این پروژه، خطوط مختلفی برای افزایش توانایی شبکه برق استان در نظر گرفته شده و همچنین مجوز به صنعت برق خوزستان داده شده تا متناسب با نیاز شبکه، مناقصات مورد نیاز انجام شود.

وی افزود: در حال حال مناقصه های متعددی در سطح شرکت برق منطقه ای استان و شرکت های توزیع شهرستان اهواز و استان در حال انجام است تا با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز در سطح شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع، برق مطمئن و پایداری برای خوزستانی ها فراهم شود.

فلاحتیان با بیان این که مجموعه وزارت نیرو و مسئولان استان در ارائه خدمات بهتر به مردم خوزستان تلاش می کنند، عنوان کرد: به خوزستانی ها قول می دهم که وزارت نیرو، صنعت برق کشور، شرکت توانیر، استاندار خوزستان و شرکت های مستقر در بخش های مختلف تولید، انتقال و توزیع برق در استان همه توان خود را به کار ببرند تا با توجه به رشد مصرف، برق پایداری را برای آنها فراهم کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر زمان تخصیص اعتبار به برق منطقه ای خوزستان توضیح داد: طبق مصوبه هیئت دولت در فروردین ماه امسال، مقرر شده در مدت سه سال 15 هزار میلیارد ریال به صنعت برق استان کمک شود وامسال هم مساعدت هایی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: این تخصیص اعتبار جزو تکالیف و وظایف قانونی صنعت برق و وزارت نیرو است بنابراین این مجوز به برق منطقه ای خوزستان و شرکت های توزیع برق داده شده تا برای تامین سرمایه گذاری لازم برای پایداری شبکه برق، مناقصات لازم صورت گیرد.

فلاحتیان یادآور شد: تخصیص نقدینگی لازم به شرکت برق منطقه ای خوزستان و شرکت های مستقر در سطح استان و نیز بخش های تولید برق، به صورت مستمر از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر پیگیری می شود تا بتوانیم پایداری شبکه را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا به میزان 5 هزار میلیارد ریالی که دولت قول داده، منابع حاصل شود اما ما منتظر تخصیص اعتبار نمانده و هزینه ها را از منابع داخلی شرکت تامین کرده و کار را به پیش می بریم.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق با اشاره به قول سازمان برنامه و بودجه برای تامین این اعتبار عنوان کرد: در بودجه سال 97 با پیگیری های استاندار و وزارت نیرو، منابع لازم برای تخصیص این 5 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده و با اولویتی که دولت برای استان خوزستان قائل است، این منابع برای سال آینده در اختیار برق منطقه ای قرار خواهد گرفت.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار