در روزهای اخیر در شهرستان شوش صحبت هایی درباره استفاده از گوشت اسب یا خر توسط یکی از تالارهای پذیرایی به شدت بین مردم این شهرستان دهان به دهان چرخید.

"> از فروش گوشت اسب در خوزستان تا کلاه گشاد بر سر رامهرمزی ها
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷

در روزهای اخیر در شهرستان شوش صحبت هایی درباره استفاده از گوشت اسب یا خر توسط یکی از تالارهای پذیرایی به شدت بین مردم این شهرستان دهان به دهان چرخید.

 

روزنامه کارون در شماره امروز خود نوشت : در روزهای اخیر در شهرستان شوش صحبت هایی درباره استفاده از گوشت اسب یا خر توسط یکی از تالارهای پذیرایی به شدت بین مردم این شهرستان دهان به دهان چرخید.شنیده ها حاکی از آن است که یکی از اهالی شوش که اسبش مفقود شده بود پس از چند روز لاشه این حیوان را در نزدیکی یک کشتارگاه غیرمجاز پیدا می کند. این شهروند اهل شوش متوجه می شود که گوشت های حیوانات به سرقت رفته در یکی از تالارهای شهر شوش به عنوان گوشت گوسفند در آشپزخانه رستوران مورد استفاده قرار می گیرد.این در حالی است که معاون فرماندار شهرستان شوش این شایعات را رد می کند.غلامعلی مجدیان گفت: تمامی رستورانها و تالارهای پذیرایی با رعایت بهداشت کامل به مشتریان خود اغذیه ارائه می دهند و چنین شایعه ای صحت ندارد.مجدیان افزود: مقداری لاشه و استخوان به جا مانده از اسب و شتر در غرب کرخه یافت شده که نیروی انتظامی شهر شوش پیگیر این موضوع است.

به گفته وی، اما این استخوانها و لاشه ها ارتباطی به فروش گوشت اسب در تالار مراسمی که درباره آن شایعه شده ندارد.

معاون فرماندار شوش افزود: پس از جدی شدن این شایعه، گروه شبکه دامپزشکی و مرکز بهداشت شهرستان شوش از همه تالارهای عروسی و رستوران های شهر بازدید کردند.به گفته وی، در بازدید ها هیچ مورد غیر بهداشتی دیده نشد.مجدیان توضیح داد: در شهرهای کوچک چنین اتفاقاتی غیر ممکن است زیرا خلافکار به سرعت لو می رود. اما پیچیدن شایعه در شهر کوچک با سرعت انجام می شود.

روزنامه ی نورخوزستان امروز نوشت : ماموريت آقاي كتانباف بعنوان شهردار اهواز در تاريخ 12/6/92 به پايان مي رسد و طبق قانون در اين تاريخ شوراي شهر اهواز با توجه به تشكيل اولين جلسه شورا بايد هم هيات رئيسه را انتخاب كنند و هم شهردار را تعيين تكليف نمايند. با توجه به اينكه طبق قانون انتخاب سرپرست براي شهرداري بايد از ميان كاركنان شهرداري صورت گيرد و آقاي كتانباف از پرسنل شهرداري اهواز نمي باشد، شورا بايد در اولين جلسه يا وي را بعنوان شهردار اهواز انتخاب يا فردي را از مجموعه شهرداري كه واجد شرايط باشد بعنوان سرپرست تعيين و تصويب كند.

شهردار فعلي اهواز پيش از اين گفته تا آخرين روز ماموريتش به كارخود با علاقمندي روزهاي اول و حتي بهتر و بيشتر ادامه خواهد داد و قصد استعفا و كنار رفتن ندارد اما در عين حال قصد ندارد خودش را تحميل كند، يعني كه اگر شورا او را خواست مي ماند اما در صورتيكه نظر اعضاء به انتخاب شهردار ديگري باشد، خواهد رفت.

كتانباف همين ديروز در پاسخ به اين سوال راوي كه از او پرسيد تا چه حد مي تواند پاسخگوي خواست هاي اعضاي شورا باشد گفت : من به هيچ وجه به خاطر شخص تخلف نخواهم كرد و آخرتم را فداي چند صباح شهردار شدن نمي كنم. وي اين را هم گفت كه يك مسئول ممكن است بخاطر مصالح و پيشرفت كار، مرتكب تخلف اداري بشود و پاي عواقب آن هم بماند اما اينكه كسي بخاطر ابقاي خود تن به هر كاري دهد، موافق نيستم. كتانباف معتقد است بهترين قضاوت وملاك براي تصميم گيري شورا، مي تواند عملكرد وي و آخر عاقبت شوراهاي شهر قبلي دراستان باشد.

ما نيز قبلاً در اين ستون بارها توجه شوراي جديد شهر را به بررسي عملكرد شهردار فعلي و عقبه كار شوراهاي گذشته جلب كرده ايم و در خصوص ارحج دانستن منافع شهر بر منافع شخصي به اعضاي شوراي دوره چهارم هشدار داده ايم. ضمناً شورا بايد فرق بين كسانيكه براي رسيدن به شهردار شدن به عالم و آدم سفارش كرده اند و هزينه اينكار را هر چه باشد متقبل مي شوند و كسانيكه بايد منت آنها را كشيد تا بيايند و سكاندار شهرداري شوند بداند و اصلح را انتخاب كند.

روزنامه فرهنگ جنوب در شماره امروز خود نوشت : با وجود پایان عمر هر دولت افتتاحیه های شتابزده و  نیمه تمام سرعت بیشتری می یابد و اعتماد مردم را به نسبت دولتهای بعدی کاهش می دهند .محمد جعفر علیزاده رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی در مصاحبه ای با خبرگزاری ها پیش از افتتاح بیمارستان دوم رامهرمز از دارا بودن امکانات لازم و عدم هیچ گونه مشکلی در این بیمارستان داد،که اغلب خلاف واقع است .وی در مصاحبه هایش عنوان کرد این بیمارستان دارای 122 تخت و چهار بخش تخصصی جراحی زنان و زایمان ، داخلی  ، جراحی و نوزادان است . 12 تخت مراقبت ویژه سی سی یو داشته و به پنج تخت مراقب ویژه کودکان مجهز است که سخنانش اغراق آمیز و به دور از واقعیت های موجود در این بیمارستان است.چند سوال از مسئولان ناظر و ...

*  شما در کجای دنیا دیده اید که برای افتتاحیه زود هنگام یک پروژه مهم دو بخش از بیمارستان قبلی این شهرستان ( بخش اطفال و زنان و زایمان ) را بطور کلی تعطیل و با امکانات و وسایلی مندرس  در جای دیگر مستقر و به اسم بیمارستان جدید تحویل دهند؟.

* آقای علیزاده به رامهرمز بیایید و 12 تخت

مراقبت های ویژه سی سی یو و پنج تخت مراقبت ویژه کودکان را به ما نشان دهید. شاید چشمهای مردم رامهرمز بینایی خود را از دست داده اند!

* مگر قرار نبود این بیمارستان کمک حال بیمارستان امام این شهرستان باشد پس چرا دو بخش آن را تعطیل و بصورت نیم بند و ناقص به این بیمارستان انتقال دادید .

* چرا باید ابتدا پذیرش طفل بیمار و زن باردار در بیمارستان قبلی صورت گیرد و جهت بستری به بیمارستان جدید مراجعه نماید!

* این بیمارستان حتی آزمایشگاه هم ندارد و همراه بیمار می بایست آزمایشات بیمار را به بیمارستان قبلی ببرد و دوباره جواب آنرا به بیمارستان جدید بیاورد ، بنظر شما آیا این صحیح است .

* چرا بیماران باید در بیمارستان قبلی پذیرش و ترخیص بگیرند و بعد به بیمارستان جدید مراجعه نمایند .

* آیا شما آجرهای فرسوده و رنگ و رورفته این بیمارستان را پس از 21 سال مشاهده نکردید و دست به افتتاح آن زدید .

*  این بیمارستان را فقط با 20 درصد ظرفیت آنهم بصورت بسیار ناقص و در حد یک درمانگاه با وسایلی کهنه و فرسوده راه اندازی کرده اید آیا این است پاسخ 21 سال انتظار مردم رامهرمز؟

* با توجه به عقرب خیز بودن رامهرمز آیا نگاهی به عدم محوطه سازی و محوطه پشت این بیمارستان که بسیار نامناسب است انداخته اید ؟

آقایان مسئولین : رامهرمز با توجه به افزایش جمعیت آن می بایست تا پایان برنامه پنجم توسعه 200 تخت بیمارستانی داشته باشد .  این تختها به کجا رفتند ؟

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار